Benen stilhouden?? hoe??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Benen stilhouden?? hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:57

Oke ik heb dus een probleem ik heb alles geprobeerd van andere beugels tot schapenvel op mijn zadel.

Ik kan gewoon mijn benen niet stilhouden, ik rijd op een hobbelige pony best breed ik moet wel even zeggen dat ik problemen heb met mijn enkelbanden waardoor ik mijn hakken bijna niet kan uitdrukken, heb hier een half jaar fysio voor gehad maar werkte voor geen moer.

Wie heeft tips want het ergert me enorm ik zie leeftijdgenootjes die net als mij rijden alleen 10000x netter omdat ze hun benen stil kunnen houden.

Wie heeft tips? aub!

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:02

Heej, ik heb precies hetzelfde probleem als jij.
Dus ik luister even mee.

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:02

Ehm.. Ik heb eigenlijk het zelfde probleem wel.. maar bij mij werkt het beste eigenlijk om niet te gespannen te gaan zitten en m'n benen zegmaar om m'n pony heen te leggen voor m'n gevoel...

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:27

Heej,
dit had ik ''vroeger'' ook altijd.
ik kon me benen niet stil houden, en daardoor kreeg ik mijn paard ook niet goed aan het been.
ik heb een goede instructrice om raar gevraagt, en dus een paar privélessen genomen.
ik heb daar veel aan gehad.
gewoon een paar lessen nergens op letten en je alleenmaar concentreren op je benen. & zonder zadel rijden.
dat is ook zeker goed voor je houding.
dit is té moeilijk om uitteleggen op bokt.nl.
ik heb maar 1 tip, en dat is neem gewoon een paar privélessen.
vraag gewoon een gediplomeerd instructeur/trice om raad.
dat werkte bij mij zeker.
ik hou nu mijn benen altijd stil. het is gewoon een soort aanwensel geworden.
succes!

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:27

Raar moest raad zijn

Equidea

Re: Benen stilhouden?? hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 21:34

bedankt zal binnenkort is bij mijn mammie slijmen of ik weer een instructrice mag.

moniquebosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:27

bij ons deed een instructeur touwtjes aan je beugelriemen en stijgbeugels vast maken dan kon je e iet meer bewegen en veel zonder zadel rijden

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:33

toch vind ik, dat hierboven verteld wordt geen optie.
beugels horen gewoon los. stel, dat je paard schrikt en opzij spring en jij er van de zijkant afgaat enz.....

ondanks je last hebt van je enkels, probeer op de bal van je voet te steunen en je benen lang en los. niet te gespannen gaan zitten in je lijf, want daardoor belemmer je je paard in zijn/haar beweging, waardoor die nog meer gaat horten en stoten en jij niet meer mee kan gaan in zijn/haar beweging. ontspannen en lang maken (en ook zeer zeker voelen wat het paard doet)is de beste manier om goed te leren zitten.

succes

sscs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:57

Ik heb zelf oOk een probleem met mijn voet, en mag volgens doktoren niet meer paard rijden..
Maar ze weten ook niet wat het is.
Waarom dan stoppen??!!
Toch kan het oOk aan een verkeerde zit liggen..
Maar als het daar ook niet aan licht, weet ik het ook niet meer..

Wien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:08

Bij mij deed de instructeur ook strotouwtjes bij mensen die hun benen ook niet stil konden houden! Je leert dan gewoon je benen stil te houden, omdat het praktisch anders niet kan...

Equidea

Re: Benen stilhouden?? hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:22

Hoe moet dat met die stro touwtjes? als dat echt werkt wil het wel eens proberen zo snel van ik niet van mijn knol af namelijk.

RosaNur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:11

Wien schreef:
Bij mij deed de instructeur ook strotouwtjes bij mensen die hun benen ook niet stil konden houden! Je leert dan gewoon je benen stil te houden, omdat het praktisch anders niet kan...

Dit is mij ook een aantal keer gedaan , het is het enige wat echt werkt. Ik ken nu beter het gevoel en het gaat me een stuk makkelijker af, en als je je beugels goed houdt bij je tenen/bal van je voet verlies je eerder je beugels makkelijker als ze vastzitten. Als je paard ervandoor schiet schieten je voeten er al bijna uit bij wijze van(alst heel strak zit zeker), dus het is zeker wel een oplossing