dondelo @ springen en dressuur +foto van spul wat gejat is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

dondelo @ springen en dressuur +foto van spul wat gejat is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:36

het ziet er niet gelwedig uit omdat hij net naar de ostheopaat was geweest anderhalve week terug dus daarom heb ik hem niet nageeflijk gereden . Je ziet hier het tuig wat gejat is .. : elstiek,zadel,hoofdstel,dekje,singel,beugels,beugelriemen,
beugelriemhoesjes.

vliegen
Afbeelding

foute actie met spoor
Afbeelding

lekker tempo voor het feit dat hij stijf was
Afbeelding

klaar voor de sprong .... zie dat koppie
Afbeelding

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:41

Lief paardje! Die ene foto van na de sprong ziet er een beetje vreemd uit probeer contact te houden..!

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:45

wat een schattig koppie! hij oogt heel erg lief.
Veel plezier nog met het schimmeltje

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:45

Idd .... Ik ben een dressuur ruiter .... dus ik ben compleet uit balans bij het springen .... daarom is het ook wel goed voor mij dit eens in de zoveel tijd te doen .... dat spoor op de foute manier gebruiken op die ene foto komt ook door het uit balans raken .

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:46

Het zal je verbazen .... hij is juist een rotzak wat dat betreft ... heeft bij de vorige stal alleen moeten staan omdat hij alle paarden uit de weide joeg ..... hij is echt mega dominant en heeft een vreemd karakter ... ma ja zo baas zo paard zullen we maar denken .. we passen goed bij elkaar ^^

Elmond

Re: dondelo @ springen en dressuur +foto van spul wat gejat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:48

Citaat:
Ik ben een dressuur ruiter .... dus ik ben compleet uit balans bij het springen

Euhm...dit klopt volgens mij niet helemaal. Tenminste...nu komt het op mij zo over dat je voor dressuur geen balans nodig hebt. Ik vind dus dat je bij dressuur ook balans nodig hebt!

Wel is het slim om dit soort dingen en andere balansverbeterende oefeningen te doen...hoe beter de balans, hoe beter het rijden gaat. Maar dat is mijn mening natuurlijk:P

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:52

tja ... Ik ben springen niet gewend ... net als bij dressuur zit ik in galop enzo netjes omdat ik die beweging ken en dat is bij springen niet .....

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:59

Ha, ook een zeeuw, ik dacht ik zal eens reageren.
Vind dat je een erg leuke pony hebt.
Maar je werkt hem te veel op de voorhand.
Verder zou ik troep als elastiekjes er af laten, je schiet er niks mee op en voor het springen heeft je paard ruimte nodig.

AliB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:00

Leuk dier maar de rest??? Je staat er maar op en rijdt mee heb ik het idee?

"Eerst de kont eronder en dan de nek een stukje ronder "
Bovenstaand mag zeker aan gewerkt worden!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:17

@ chantal .... elstiek had ik deze keer losjes eraan ... waarom ?? omdat meneer naar de ostheopaat was geweest en ik niet te actief wou trainen maar doe ik het elastiek er af dan gaat meneer nog erger sterren kijken .... normaal rijd ik hem zo dat de achterhand er voor mijn paard zijn doen goed onder zit en het elastiek los zit ... zal tzt wel weer een keer fotos plaatsen waarbij het er beter uitziet .
@aliB eerst de text lezen ... er staat duidelijk dat hij naar de ostheopaat is geweest .. dan ga ik mijn paard niet compleet in de krul trekken omdat dat zo hoort ... eerst lekker met langere teugel soepel werken en daarna oppakken . die dag is het niet van oppakken gekomen .... omdat hij stijf was .... dan ga ik ook meestal maar een beetje lol beleven met dondelo omdat het anders een strijd word .... nu heb ik hem weer goed aan het lopen .
Heb zelf ook een paar dingen zoals hoge spierspanning en mijn bekken kantelen snel . daardoor zal het er niet super uitzien maar ik doe altijd mijn best . Voortaan dus eerst de text bij de foto's lezen .

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:20

Maar waarom dan foto's plaatsen als je zelf al zegt dat het er niet geweldig uitziet.
Wel een mooi paardje trouwens

AliB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:21

Als hij stijf is van een behandeling rijdt je hem gewoon niet lijkt me of buitenritje maken maar niet springen dan toch?! Als je wilt springen moet je hem eerst rond DOOR DE RUG rijden anders krijgt de rug klappen wat me niet gepast lijkt.
Wie zegt er dat je je best niet doet? Maar ondankds dat ziet het er niet florisant uit...mijn mening...

AliB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:22

@Qimm; inderdaad goede vraag?
Want gestolen goed is niet duidelijk te zien hier...

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:23

Ik ben het toch wel eens met Ali.
Als het paard zijn rug weg gaat drukken tijdens het springen ben je ook niet goed bezig.
Misschien kan je beter na dit soort behandelingen je pony goed bijgezet longeren zodat hij lekker door zijn lijf gaat lopen. Ik heb eerdere foto's gezien en toen liep hij ook niet door het lijf.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:25

een klein balkje kan geen kwaad . naar mijn idee ...
Ik plaats fotos omdat mijn pa ze toen heeft gemaakt ... en meestal heb ik geen fotos enzo ....Buitenritjes in de winter doe ik niet aan .. mij te gevaarlijk ... (hier verder geen commentaar op ,zo wel kan ik wel het hele verhaal uitleggen ) Ik zeg dat ik mijn best niet doe ... Omdat ik het toen zelf ook niet geweldig vond gaan en hij was gespannen door allerlei dingen in de omgeving ...

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:28

Je hebt verschillende soorten paarden ... mijn paard is er een waar je voor alles moeite moet doen ... daarom ben ik met kleine dingen al tevreden ... mijn instructrice vind dat ik hem juist wel goed aan het lopen heb omdat ze weet hoe hij is ... Lui, en wil zijn achterhand er niet graag onder zetten . Hij verzint allemaal trucjes om mij aan het werk te zetten inplaats van andersom .... na ja ik zal tzt mijn vader nog wel een keertje mee vragen en dan fotos maken ..... als we een goeie bak hebben want dit is de bak van de buren . en onze is nu te zwaar .

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:32

niemand beweert ook dat jij je best niet doet, maar als je het zelf al niet goed vond gaan hoe kun je hier dan positieve reacties verwachten?

AliB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:34

Inderdaad Qimm, en als je instructice hier al mee tevreden is?
Hij bokt en steigert niet want dat noem je niet dus als alleen die achterhand het probleem is kun je dat er binnen no-time toch uitwerken met overgangen. Een instructeur moet het in eerste instantie bij de ruiter/amazone zoeken en niet bij het paard omdat deze lui is?
Iedere vorm van belasting kan na zo een behandeling al teveel zijn ook één balkje al...
Maar suc6 verder, en als hij zo stout is vraag dan eens aan de hand van deze foto's waarom? Want dat kun jij wel natuurlijk...
Laatst bijgewerkt door AliB op 08-05-06 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:35

daar heb je gelijk in .... daarom leg ik uit waarom hij zo liep etc en voor de rest sta ik best open voor commentaar .. aan commentaar op bokt kun je ook wat hebben .. ben nu aan het werken om mijn been stiller te houden .(door instabiele knien ofzo) kan ik mijn been niet goed stil houden ... dus ben bezig met tips die ik eerder heb gekregen

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:41

maar ik zal zo snel mogelijk eens mooie fotos plaatsen ..... waarop hij wel goed loopt .. Hij zal nooit een super dressuur paard worden omdat hij daar ook gewoon de bouw niet naar heeft ... je ziet meerdere paarden met zo een bouw die het achterbeen er ook niet krachtig onder hebben......

AliB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:44

De bouw ziet er juist wel goed uit en Gribaldi is ook traag in achterhand en nakomelingen ook vaak maar kijk wat die presteren!
Een leuk dressuurpaard zit er dus best in, nu jij nog...
We zien de mooie fotos tegemoet....suc6 dr mee

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:46

ja .... Ik heb iets dat mijn kniebanden niet strak genoegt staan ofzo ... daardoor zijn mijn knien redelijk zwak en als ik door mijn knien gaat schrikt iedereen van het gekraak in mijn knien .
Ik zal zeker zo snel mogelijk goeie fotos plaatsen ... het gaat nu alweer een poos erg goed met rijden ... naar mijn idee