Tjamme (fries) @ work aan dubbele longe...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Tjamme (fries) @ work aan dubbele longe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:20

Tsja nu baron kreupel is heb ik de stal eigenaar beloofd zijn ruintje wat lichaamsbeweging te geven, en das geen overbodige luxe..

Tjamme is een 8jarige friese ruin en loopt al 3 jaar alleen beetje voor de kar buiten in het bos... meneer is vreselijk taai in z'n mond en hangt vreselijk op je hand...

verder staat hij hier bekend onder de naam Speklap.. maar dat zullen jullie zo op de foto's wel zien...

Afbeelding
instappen...

Afbeelding
meneer is heel gespannen van zich zelf...

Afbeelding
ff andere kant op... dat was helemaal niks...

Afbeelding
beetje langer.. en beetje meer ontspanning...

Afbeelding
drafje.. veel te hoog en gespannen...

Afbeelding
andere kant op... meneer was vreselijk aan het hangen.. kon helemaal geen stelling krijgen....

Afbeelding
iets meer ruimte geven om te kijken of hij wilde ontspannen...

Afbeelding
ietsje beter ontspannen...

Afbeelding
ronder bijgezet... toen kroop meneer veel te diep.. en kon hij nog beter gaan hangen....

Afbeelding
qua houding weer niet goed... maar wel mooi op de beentjes..

Afbeelding
weer te diep en te laag... en vreselijk aan het hangen....

Afbeelding
wel lekker actief! maar nog steeds hangen om me hand....

Afbeelding
weer anders bijgezet... en ff stil staan.... weer vreselijk aan het trekken....

Afbeelding
toen ging het weer ietsje beter.. maar nog steeds veels te sterk op me hand..

dat waren de foto's.... ik probeer hem wat beter aan het lopen te krijgen.. en wat minder in de hand.. maarja dat wil nog niet echt...

tips en commentaal is altijd welkom..

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:32

Ziet er goed uit hoor

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:34

Ziet er goed uit, leuke pony ook
ik snap alleen niet waarom ze hem ook speklap noemen.. ik vind hem niet dik hoor!

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:35

Pas op hier ga je commentaar op krijgen. Die slof en bijzet.
Ik vind het er netjes uit zien

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:36

wat een prachtige fries!! Waarom noemen ze hem speklap? Hij is super mooi rond, tenminste niet zo'n iel geval... echt een gaaf ding

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 19:45

hehe niet dik? meneer is echt veel en veel te dik.. maarja iig niet al te iel ja...
hij is al wel wat afgevallen maar dr mag nog een hele speklaag af..

waarom zou ik commentaar krijgen? ik gebruik geen slof en bijzet.... dit is gewoon longeren met een dubbele lijn....

SorayaDL

Re: Tjamme (fries) @ work aan dubbele longe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:23

Zo, hij mag zeker wat meer aan het werk gezet worden, in ieder geval meer doorlopen want dan is het voor hem ook moeilijker om te gaan hangen. Wel erg leuk dat je zo met hem aan de slag gaat. Is voor jou erg leuk om op een gegeven moment resultaat te zien en voor de eigenaar zal het ook fijn zijn.

Leuk om dit te zien!! Succes met hem!!

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:26

hehe ik probeer juist wat meer rust te krijgen... hij loopt van zich zelf heeel hard.... en over tempo... dus probeer rust te krijgen... en lichte aanleuning... heb nu nog zere handen..

_Merato_

Re: Tjamme (fries) @ work aan dubbele longe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:50

Heeee, dat lijkt mijn Yetse wel!
Hij is ook wat ronder dan de slanke dennenfriesjes die je tegenwoordig ziet! Ik persoonlijk hou veel meer van deze zwaardere, ouderwetse types.
Voor zo'n 1e keer helemaal niet zo gek hoor, hoe 'ie loopt.
Vaak is het ook even weer wennen...de ontspanning komt vanzelf met oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Leg eens een paar stapbalken op de grond en laat hem daar overheen stappen en draven, goed voor het ruggebruik en de afwisseling!
Heel veel succes! Ik vind het een hele leuke Fries!
Tsja, naast mijn slanke KWPN-er noem ik Yetse ook wel eens 'spekkie'!!! Maar hij is niet te dik hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:54

Op sommige foto's staat hij erg leuk. Jammer alleen dat hij af en toe zo achter de teugel kruipt. Maar met veel oefening kom je er wel.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:56

@ Yetse:hehe dankje.. jammer genoeg geen balken bij ons thuis.. dan moet hij eerst dermate goede conditie hebben dat ik hem naar de binnebak kan transporteren..

hehe hij is van zich zelf uiteraat wel grof geboud en niet zo als de luxe friesjes van tegenwoordig... maar daarbij is hij ook nog gewoon veel en veel te dik.. verschuilt hier een beetje op de foto's..
hij heeft 2 jaar lang elke dag 2 kilo brokken gehad, onbeperkt kuilvoer en op de volle wei.... enne 1keer per week uurtje buite voor de kar sjokken...

als hij eenmaal afleerd echt op je hand te gaan hangen denk ik dat hij vrij makkelijk kan ontspannen... hij heeft van zich zelf goed achterhand gebruik, goed voorwaards is ook het probleem niet..

@ judith_cloud : hij kruipt inderdaad op sommige foto's achter de teugel... naja... dat kwam waarschijnlijk omdat ik hem helemaal laag bijgezet had.. ff uitproberen wat het best bij hem werkte...
maar ondanks dat hij 'er achter kruipt' is ie sterk... heeel sterk...