thuis goed voorwaards, maar op wedstrijd...:S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

thuis goed voorwaards, maar op wedstrijd...:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:50

hej,
nou ik heb een 7jarige fries. hij is nu L1 met 5 winst en hebben daar maar heel kort over gedaan om die winstpunten bijmekaar te krijgen.

nou heb ik een probleempje, thuis is mijn paard gewoon goed aan het been en gewoon de oefeingen die in L1 voorkomen zijn allemaal goed voor elkaar.
als ik ga losrijden gaat het eigenlijk ook altijd gewoon goed, maar als ik mijn proef dan ga beginnen is hij ineens helemaal neit meer zo goed aan het been. dingen als middendraf enzow lukken dan gewoon veel minder goed teriwjl hij het zeker wel kan!
heef iemand misschien tips waardoor ik er voor kan zorgen dat mijn paard is de proef ook gewoon lekker voorwaards is??

groetjes xxxxx

_Karlijn

Re: thuis goed voorwaards, maar op wedstrijd...:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:52

Misschien doordat jij gespannen bent voelt hij dat. Probeer te ontspannen, en hetzelfde te rijden als hoe je thuis rijd. Misschien dat het dan beter gaat. Succes!

snoeppig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:57

nou het rare is juist dat ik zelf heel erg ontspannen ben en hij ook. hij is eigenlijk noooit gespannen--> hijs heel cool haha. soms iets te:S

joriwester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:59

Veel paarden hebben moeite met het alleen zijn in de ring. Tijdens het losrijden lopen ze tussen allemaal andere paarden. Zorg dat je de laatste 5 - 10 minuten zo goed als alleen kunt rijden. Dan went je paard weer aan het "alleen" zijn.
Succes

miss_annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:03

joriwester schreef:
Veel paarden hebben moeite met het alleen zijn in de ring. Tijdens het losrijden lopen ze tussen allemaal andere paarden. Zorg dat je de laatste 5 - 10 minuten zo goed als alleen kunt rijden. Dan went je paard weer aan het "alleen" zijn.
Succes

rijd ze thuis dan nooit alleen
gewon vraagje

joriwester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:04

thuis is bekend, concours terrein is vreemd. Situatie is niet te vergelijken

snoeppig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:43

nou thuis rijd ik heel vaak alleen maar het kan daar aan liggen

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:12

iets minder lang losrijden en feller rijden van tevoren, lekker veel overgangen, middengangen, terugrijden enz. vlak van tevoren nog een paar keer een overgangetje onderweg naar de ring en er binnen gewoon flink aan rijden

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:42

Inderdaad wat Patsur zegt en zelf moet je gewoon consequent zijn. Aanpakken en eraan rijden. Ook al is het bij losrijden, maar ook net zo goed in de ring. Als paard wel lekker kan lopen, weet je dat dus moet je strenger optreden. Maar vaak ligt het toch aan spanning van ruiter of paard.

miss_annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:07

joriwester schreef:
thuis is bekend, concours terrein is vreemd. Situatie is niet te vergelijken

ja das waar