Heb ik hem teveel aan mij laten wennen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zelma

Heb ik hem teveel aan mij laten wennen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 21:10

Hallo lezers,
Ik ben op het moment wunar aan het inrijden, en het ging heel super, dus heb ik een keer iemand anders er op laten rijden, op het eerste ogenblik dacht ik dat het fout ging , want als ik liep lief wunar ook en als ik stil stond hij ook , dus zei ik dat ze hem maar een tikje moest geven, het ging 1 rondje prima, maar de 2de ronde bokte hij een paar keer, en ging over in rengalop en gaf weer een goede bok, toen was ze gevallen, toen ben ik erop gegaan, en toen was alles weer normaal,
dus luid de vraag heb ik hem teveel aan mij laten wennen ?
groetjes,

mirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:13

Ik denk als je een jong paard iets aan het leren bent dat hij zich heel erg focust op jou manier van rijden, als iemand anders er op gaat en het op een andere manier aan geeft dat hij in de war raakt en gaat protesteren. Ik zou hem gewoon eerst een tijdje zelf gaan rijden tot dat jullie elkaar goed begrijpen en daarna af en toe iemand anders er op laten zodat hij daar ook aan kan wennen

Anoniem

Re: Heb ik hem teveel aan mij laten wennen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:51

HAR --> RT-P.

Chrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:31

Ik ben het helemaal met Mirl eens. Je hebt je paardje zelf ingereden, het heeft dus jouw stijl van rijden geleerd de gehoorzamen en doet dat blijkbaar ook erg goed. Ineens komt er iemand anders op zijn rug, en dat zal best wel eventjes wennen zijn! Geneer je je er nu vooral niet voor om wéér anderen op hem te laten rijden; hij moet anderen immers ook leren gehoorzamen.

- Chrystal

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:33

het kan ook zijn dat degene die erop ging wat gespannen was, of andere hulpen gaf...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:31

Juist. De volgende keer als je iemand anders erop zit, laat dat dan iemand zijn die verstand heeft van zaken en die heel stevig zit, je paardje zal er toch aan moeten wennen!

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:51

Ik Ik ben het met Kris25 eens

LoOr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:58

Het kan ook zijn dat hij de andere persoon gewoon aan het uitproberen is.
Toen ik mijn verzorgpony net had, was ze heel irritant enzo, maar nu doet ze heel lief. ik denk dat jou paardje ook vanzelf wel went aan andere mensen op zijn rug.

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:25

Tja vooral bij jonge paarden en andere hulpen krijg je dit soort reacties nog wel eens. Rijd op een fokkerij/stoeterij met jonge paarden die allemaal door 1 persoon worden ingereden en daarna door gerede worden door een aantal mensen in lessen, tja zie je ook wel eens dit soort acties omdat de hulpen en zit anders zijn.

Swift

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:53

Lijkt me ook wel weer stoer trouwens, dat je zo'n goede band met hem hebt.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:29

gewoon weer doen met andere personen maar dan eerst even aan longe,ik vermoed dat paardje onzeker was door een ander en ..de tik die hij ineens kreeg en weg werd gestuurd van jou(die hij ken).

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:22

Eenkennig paard is aan de ene kant nooit erg maar als je is op vakantie wil en het paard moet doorgereden worden dan is t weer niet fijn, de mijne is ook zo eenkennig echt verschrikkelijk..

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:08

Een nieuw iemand erop en je paard was deze denk ik een beetje aan het aftasten.. Ruiter geeft een tikje met de zweep en paard reageert. Normaal gesproken zou jij al aan hebben gevoeld dat je paard iets van plan was of gespannen werd. Op het moment dat hij wegwilde rennen had je hem tegengehouden en was het daarmee afgedaan. Deze ruiter deed of kon dit misschien niet corrigeren en dus is je paard een beetje winnaar..

Je paard is niet te eenkennig, maar probeert zoals elk paard zou doen wel de andere ruiter een beetje uit..

Volgende keer als je iemand anders nieuw erop zet, zorg ervoor dat het iemand is die sterk in het zadel zit en je paard er dus doorheen kan rijden (liefst met jouw buiten de bak ipv als magneet midden in de bak staand)..

merit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:48

Mijn paard deed dit ook, maar hij testte gewoon iedereen uit. Als ze er eenmaal vaker op rijdt, zul je merken dat t beter gaat. SUcces

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:28

Hij kent jou gewoon goed, jou manier van rijden.

En dan moet die andere ruiter hem even door rijden, en heeft zij er vastook geen problemen meer mee.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:09

dat denk ik ook. ik heb mijn paard zelf ingereden, en ik heb toch een eigen stijl met hem. mijn zusje heeft het van mij geleerd, dus die rijdt min of meer hetzelfde. als nu iemand anders erop gaat, is dat soms lastig. veel mensen kunnen niet met hem overweg. met mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten is hij altijd erg voorzichtig, maar 'vreemden' die iets van hem willen kunnen flinke uitprobeersels verwachten!