Rheal HT & Cindy @ work (veel foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Rheal HT & Cindy @ work (veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 21:06

Voor de 1e keer hier te vinden Rheal HT & Cindy aan het werk.

Let niet op onze hindernisje, de palen heeft iemand geleend en onze balken zijn aangevreten door de geiten en ik spring niet graag met balken waar de splinters uitsteken.
Daarnaast dragen we geen cap op onze eigen risico en we zijn al bewust van de gevaren zonder EN met cap.

Gebruik van elastische halsverlenger bij Rheal:
Rheal is altijd een western paard geweest en tevens een vlugge en pittige arabier. Ik maak zelden gebruik ervan alleen als ik ga springen en als hij wat pittig is, dit omdat hij na de sprong zijn kop omhoog gooit en er ineens als een dolle stierr alle kanten op schiet. Grotendeels staat tijdens het rijden deze slap en hij werkt zwakjes inomdat ik hem gewoon los heb hangen. De lus heb ik altijd in de manen gebreidt zitten omdat deze vaak naast zn ogen hangt en tja met een arabier eey das niet fijn

Te beginnen bij Cindy, een New Forest merrie van rond de 15 jaar, heeft bronchitis maar kan wel wat werk aan met mate. We zijn bezig haar voor de wagen te krijgen. En op de foto's is het de 1e keer dat we achter haar bezig zijn. Dus ze doet het aardig goed. Verder enkele springfoto's van haar, zonder zadel. Mijn vriendin berijd haar en begeleid haar

Nou daar gaan we dan hoor, tja ze is gemakkelijk in het dingen aanleren. Daarnaast zoekt ze vaak zelf aanleuning en loopt ze automatisch netjes, als je dit juist vraagt gaat ze stijf de lucht in met haar hoofd, dus wij vragen haar niet om naar beneden te gaan doet ze allemaal zelf
Afbeelding
Afbeelding

Ziet er al erg netjes uit toch?
Afbeelding
Afbeelding

Nou even springen hoor Cindy springt heel apart, op de superman manier zeg maar daarnaast stormt ze altijd als een gek op de hindernis af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker kontje
Afbeelding

De Volgende Rheal HT mijn Arabier.
Rheal was vandaag erg vlug en pittig, daarnaast was ik half verlamd en doodop, was vanacht pas om 4 uur thuis en heb verder niet meer geslapen dus ik zit ook werkelijk waar zo belamerd op mijn paard met de gevolgen van dien
Verder over Rheal: Hij is altijd western bereden, nu wordt dat nog steeds gedaan, ik heb hem omgeschoold zodat hij ook dressuurmatig onder het zadel kan, maar met name dat er een engels zadel op zijn rug kon zodat ik kon springen omdat hij dit graag doet.

Eerst wat dressuurmatig warm rijden en de spieren losmaken.
Hij was vandaag wat fel omdat ik 4 dagen afwezig was en een zware veiling achter de rug had, aangezien niemand hem kan berijden heeft ie mogen genieten in de weide.
Afbeelding

Deze fotos zijn wat groot dus vandaar de link
http://members.lycos.nl/arabianroyal/30apr2006/RhealDres1.JPG
http://members.lycos.nl/arabianroyal/30apr2006/RhealDres6.JPG

Afbeelding
Afbeelding

mijn afgehakte lichaam spoorde hier net aan omdat ie niet echt wilde luisteren dus zoals andere foto's zie het er belachelijk uit omdat ik wat lang ben
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

tjaaa hij kan nog western hoor hier zien we wat neckreining, al gaat dat ietsje moeilijker door de halsverlenger maar tja die zat zo los dus was nog te doen voor m
Afbeelding

En hier wilde ik een stop inzetten maar de foto is wat vroeg genomen
Afbeelding

Tja en hij kan ook nog op de western manier springen
Afbeelding

En dan gaan we echt springen. Af en toe ziet het er belachelijk uit.
Afbeelding

Tja wat ik daar zag weet ik ook weer niet
Afbeelding

Nou jah ik gilde hier wat naar de boer waar mn paardje staat
Afbeelding

En tot slot nog enkele foto's Rheal die na het rijden nog even kon genieten van de weide, tja vriendje Samorro moest ook even poseren hoor
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nogmaals let niet op mijn houding, als je al vanaf de vorige dag 6 uur actief bent en niet meer heb geslapen dan is alles op een gegeven moment wel op en tja 4 dagen hard werken dat bevoordert ook niet veel
ik weet ook al dat ik last heb van piaono handjes, heel veel geld nodig heb dus vandaar het zoeken, hakken omlaag mogen, rug wat rechter, nou jah zal ik zeggen alles kon beter maar jah ik was kei moe en mn paard die kon nog wel hele dagen flink tegenwerken dus de combinatie viel niet mee en dit was echt een van mijn slechtste dagen ooit

Edit: misschien makkelijk om te weten dat ikzelf afwijkingen in knieen en rug heb dus nooi een super huding kan hebben, al niet te spreken over het lichtrijden.

groetjes

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:10

leuke foto's !!!!

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:13

leuke fotos hoor je toont alleen wel lang op je pony's:)
en is het niet een beetje gevaarlijk,
om met elastiek te springen (niet slaan als ik het fout heb)
het lijkt me niet echt bevoordelijk voor de pony.
maarja dat is natuurlijk deels mijn mening:)

brammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:19

leuke pony's de eerste heefd een supper leuk koppie

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:22

ik ben het met lordj eens
dat je wel vrij lang toont op je pony.
Springenruiters zie ik tenminsten nooit met elastiek
rijden ofzow
meschien is het beter om als je springt en je moet met een hulp teugel om martingaal om te doen.
probeer ook wat meer mee te geven boven de sprong

maar dat kan aan mijn liggen hoor

tassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:25

heey leuke pony hoor, maar OMG wat is die smerig maarja wit he, die van mij ziet er meestal ook zo uit, krijg je ook zo makkelijk schoon he maar wat is die cindy dun zeg

marlin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:41

heey, leuke pony`s, maar op die bruine pony was de houding wel netjes, op de witte wat minder, en volgens mij mag je inderdaad niet met halsverlenger springen! haha en die witte pony wel wit houden he, gaat ook zo makkelijk wel erop lette dat ie niet op je handen gaat hangen met halsverlenger

RhealLover

Re: Rheal HT & Cindy @ work (veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:53

tja wit is nooit mijn kleur geweest hij had natuurlijk ook net lekker leggen rollen in het vuil voor we gingen rijden dus schoon kreeg ik m niet meer

cindy is idd magertjes, maar dit komt doordat ze veel meer energie verbruikt in de winter als in de zomer, ze krijgt al 3 kg brok gemengd met meusli per dag en nog eens volop hooi, daarnaast staat ze hele dagen in de wei. Maar in de zomer is ze altijd moddervet en is het echter een propje maar in de winter valt ze vaak zo snel af, we kunnen er niks aan doen en houden er ook verder rekening mee dusi9n de winter minder rijden dan in de zomer .

Je mag wel met een halsverlenger springen als je maar rekening mee houdt hoe hoog je springt, ik spring met een halsverlenger nooit hoger als 50 cm anders gebeuren er ongelukken en dat moet je voorkomen natuurlijk. Ik rijdt uiteraard zonder martingaal omdat het een western paard is en een martingaal alleen inwerkt op de mond en teugels met het gevolg dat mn paard de lucht in gaat, een halsverlenger werkt meer achter de oren in .

Heb vandaag ook even gesprongen zonder halsverlenger omdat ik nu weet dat ie gisteren zich heeft uitgeleefd dus was vandaag wat rustiger (maar oei wat deed het regenen zeg). Enj nog even met Cindy aan de lange lijnen geweest
Daarnaast heb ik vanacht wel even kunnen bijslapen dus was wat minder vermoeid als gisteren dus ik zat ook al wat beter

Tja en over de verhouding ikke en paardje het zit zo ik ben 1.78m en mn paardje heeft een schofthoogte van 1.56m dus ja beetje belachelijk gezicht, maar ooit een arabier van 2m gezien en cndy is ongeveer 1.45m hoog, maar daar rijdt ik zelf niet op

thnx voor de reacties enne alle reacties verder zijn nog welkom

groetjes

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:00

Ik zou nooit een elastiek om doen met springen Levensgevaarlijk! hij kan wel in het elastiek vast komen te zitten! Doe dan een martingaal om, die zijn er voor gemaakt.

Verder vind ik je zadel veeeels te klein... je zit helemaal aan het eind van de lepel...

succes verder met rijden

Bren79

Re: Rheal HT & Cindy @ work (veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:45

Leuk dat jullie zo lekker met de paarden bezig zijn