actie *zucht*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

actie *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 16:47

vandaag de stoute schoenen (of waren het de te strakke laarzen ) aangetrokken en ging vol goede moed paardrijden.

Of het nou aan mij of aan sjors lag, ik weet het niet, maar het was 1 grote ramp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tot zover ging het nog wel, maar toen wilde ik wijken en dat eindigde in deze sessie

Afbeelding

ikzit er ook echt zo op van: gáán we weer
Afbeelding

maar toen had ik in de gaten dat de camera actief was
Afbeelding

Afbeelding

maar een echte fjord geeft zich niet zomaar gewonnen
Afbeelding

helaas voor sjors, geldt dit ook voor een échte fjordenbaas
Afbeelding

Voor die zich gewonnen gaf, kreeg ik deze nog toe }>
Afbeelding

normaal doen was er niet meer bij, maar ik kreeg wat ik wilde: draf }-)
Afbeelding

Afbeelding

je ziet hem denken
Afbeelding

en bij dit ritje kreeg ik gratis 2 prachtige blaren op mijn vingers cadeau van sjors *als dat geen echte liefde is :L *

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:48

whahaha
ik vind het er anders wel goed uitzien hoor
mooi beesie

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:53

Je zet je handen ook heel erg klem, gewoon meer nageven

Wel mooi paardje

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:58

Je hebt je handen op je knieen en trekt veels te veel in de mond dit is niet de juiste manier om stelling en buiging te geven! Je paard gaat als reactie op jouw weer harder trekken, dit is zo'n typisch fjorden ding, berijder wil stelling en buiging vragen maar gebruikt te weinig been en teveel mondcontact en te strakke teugels, reactie van fjord is trekken en scheuren door de bak.

Laat die teugels wat losser en hang niet steeds in de mond...want je ziet ook duidelijk bij die galop foto dat je hem heel erg op de voorhand trekt terwijl de galop/ de stuwing vanuit de achterhand moet komen!

Ik denk dat je iets te graag wou en te actief bent begonnen en dat je paard daar niet goed op gerageerd heeft en dus begon te trekken en scheuren..

Is niet erg, gewoon de volgende keer beter en iets rustiger opbouwen dus niet je handen direct klem zetten komt het helemaal goed. vroeger maakte ik ook wel ééns zulke fouten hoor

SaskiaB

Re: actie *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:05

je hebt gelijk ik weet het, maar daar komt ie: Dit is gewoon niet hoe het normaal gaat. Alleen ben ik niet zo flauw om deze foto's achterwege te laten

Mijn handen trek ik hier idd teveel terug, en dat werkt absoluut niet bij sjors ben ik weer achter.

Maar dat ik constant heel hard in zijn mond trek wil ik niet zeggen. Ik plaats foto's van een moment dat hij zijn ondernek erop zet en ervandoor gaat.

Ik ben hierna even 10 minuten met lange teugel gaan stappen en heb het netjes en rustig afgesloten met een keurig drafje, en geen ingewikkeld gemuts met mijn handen.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:07

ok;e wel eerlijk van je dat je er ook foto's opzet van mindere momenten... daar he ik respect voor want er zijn maar weinig die dat doen!