Voor het eerst aan de pessoa.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imerose

Voor het eerst aan de pessoa.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:36

Op advies van degene die Roos binnenkort gaat kraken ben ik begonnen met longeren aan de pessoa. Ik had verwacht dat Roos zou krampen op het bontje achter d'r kont, maar dat viel eigenlijk reuze mee.
Voor de eerste keer gewoon even kort een drafje en klein galopje laten maken en het viel me alles mee.
Hier een paar pics, ik weet niet precies of je nou heel anders moet longeren met zo'n andere hulpteugel, dus tips zijn van harte welkom.
Ik heb de neiging om te ver naar voren te gaan staan (dus een beetje voor haar) zo hou ik haar rustig/rem haar af, ik heb druk bezig mezelf dit af te leren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naatus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:38

er is mij altijd geleerd om NIET te gaan galopperen met de pessoa! Wel stap/draf en tempowisselingen daartussen. Helemaal als je net begint is het vrij pittig voor je paard! Rustig opbouwen dus, ziet er wel goed uit trouwens!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:53

als je de handl;eiding leest van Pessoa.. staat in dat er wel gegaloppeerd mag worden

maar.. dat ze eerst in draf en stap controle en accepteren van de pessoa voor je gaat galoperen.
Maar ik doe het ook altijd

gipsy_fame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:26

Ziet er allemaal netjes uit=D
Heel erg ontspannen=D
Wij hebben er ook een en werkt goed=D
Veel plezier ermee=D

Gr.Jill

Imerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:34

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet inderdaad dat aan de pessoa gewoon gegaloppeerd mag worden. Roos loopt normaal gesproken wel gewoon bijgezet aan de longe, dus qua tempocontrole is er geen probleem.
Want ik wel vaak heb is dat ik de longe te lang laat (ook erg duidelijk op de foto's)
Ik heb haar nu ongeveer 10 minuutjes latendraven en allebei de kanten op een stukje laten galopperen, zou dat al teveel zijn???

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:35

wel nee!! ik longeer ze soms wel eens 20 minuten met pesoa.
Alleen waar je mee op moet passen.
Het vergt zo veel energie .. dat je het niet te lang moet doen. end e volgende dag goed beweging moet geven. want ze hebben anders spierpijn