bang voor andere paarden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

bang voor andere paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:59

laatst heb ik Urissa meegenomen op een concours om even rond te kijken en te rijden in de losrijring.
opzich ging dat best goed, wel wat spanning enzo. maar ze is dus doodsbang voor andere paarden. erlangs wil ze wel, maar als er een paard op haar af komt stappen/draven/gallopperen draait ze zich razendsnel op haar achterbenen om. ik probeer haar door te laten draven en te begrenzen zodat ze niet weg kan springen, maar dat werkt dus niet...

ik sta niet op een pensionstal, kan dus ook nauwelijks oefenen met andere paarden. wat moet ik doen als ze zich zo gedraagt en gaat dit over of blijven de meeste paarden er altijd last van houden?

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:58

Ben je geen lid van een vereniging?
Ik zou zo'n paard meenemen naar de verenigingsles om eraan te wennen. daar zijn meestal net iets minder paarden dan op concours, en als ze daar dan aan gewend is is de volgende stap een losrijring op concours.

Voor een jong paard is het volgens mij heel normaal dat ze zo reageert, dat heeft mijn vierjarige ook (die eveneens nog niet vaak van huis is geweest). Ik ken één ouder paard dat ook zenuwachtig wordt van tegenliggers, maar dat is sowieso een geval apart

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:25

haar een keer in de wei zetten met andere (rustige)paarden. michien helpt dat.
eerst 1 dagje ofzo en dan steeds langer.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 17:13

ze staat gewoon in de wei met andere paarden, dat is geen probleem