Paard steigerd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Paard steigerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 10:25

We hebben een tijdje geleden, een paard verkocht, een KWPNer. Bij mij ging het rijden goed toen ze verkocht was. Nu rijdt er een meisje op die uiteraard eerst uitgeprobeert werd maar na 2 weken liep Nim als vanouds. Nu kreeg ik net te horen, dat Nimbly steigerd met opstijgen en ook als iemand erop zit, Of ze begint te bokken. Nu laten ze er eerst de DA naar kijken omdat ik denk dat het wel eens een medische oorzaak kan hebben en omdat uit te sluiten en ze is pas gedekt dus kan ook misschien daar aan liggen dacht ik al. Maar stel het heeft geen medische oorzaak, welke opties zijn er allemaal om haar daar doorheen te rijden. Er hebben nu al 5 verschillende zadels opgelegen en ook al de nodige mensen.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:21

wat bedoel je met: er hebben nu al 5 verschillende zadels op gelegen? een zadel ligt goed, of het ligt niet goed. Hier kun je zelf niet in gaan expirimenteren of hij bij het ene zadel wel stijgert en bij het andere zadel niet.

Goed dat er in ieder geval een DA bij komt, en tot die tijd zou ik ook geen verdere stappen ondernemen of bedenken, dit kun je daarna gaan uitzoeken. Als het ECHT GEEN medische redenen heeft, dankje in ieder geval denken aan een dominantie probleem. Maar als ze dit alleen bij het rijden doet en al bij het opstappen begint dan zit er denk ik iets niet lekker.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:49

Ja het is niet mijn paard, maar die hadden er dus gewoon een aantal andere zadels opgelegd om te kijken of het daar aan zou kunnen liggen maar daar deed ze dus hetzelfde op!! En het zijn genoeg mensen die dat doen, en nogmaals niet mijn paard. Ze heeft het eerder bij mij nooit gedaan, wel eens in het begin, ze had daarvoor meer dan 3 jaar niet onder het zadel gelopen en toen deed ze dat uit protest, maar na een harde aanpak was het over, dit deed ze ook weer in het begin dat ze daar stond maar heb hun tips gegeven en toen was het ook voorbij, maar het is gewoon, ook een beetje vreemd, want het ging eigenlijk heel goed totdat ze gedekt was. En sindsdien begint eigenlijk dit. Is het neit zo dat paarden die net drachtig zijn net als mensen daar last van kunnen hebben!?

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:23

hoelang geleden is die gedekt . deed die meteen daarna zo gek of een poosje erna. ik geloof niet dat een merie al last van de dracht heeft als ze het nog maar een maandje is. bij ons zijn de pony's ook niet anders als ze drachtig zijn of net gedekt zijn

Aagje_Nimbly

Re: Paard steigerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:27

heyhey, nimbly is nu van mij.. ofja van mij, van een oude man eigelijk.. maar ik rij der voornamelijk op. ze is nog niet lang geleden gedekt, 2 weken geleden pas. ze deed daarna nog niet zo gek.. dat begon een week geleden pas

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:34

als die nog maar 2 weken gedekt is denk ik niet dat die er last van heeft. is de DA al geweest