Te dik??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Quick_

Te dik??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 00:08

Dit is een hele rare vraag maarja!

Myn paard heeft 2 maanden stil gestaan en daarvoor was hy heel mooi dun. daardoor is hy natuurlyk dikker geworden maar degene waarmee ik het doe is er toen afgevallen waardoor ik nog maar 4 x in de week kon rijden.. de rest stond hy los! Toen we um weer konden ryden 3 maanden geleden is zij er af gevallen.. maar nu heeft hy een speknek. minder conditie en is dik! Ze gaat nu wel weer ryden maar hebben jullie mischien wat tips om die speknek weg te krijgen en weer meer spieren te krygen (wat meer conditie ) en wat dunner
want ik denk dat ut niet goed is om hem ineens helemaal in het zweet te gaan ryden.

De groeten (alvast bedankt)

_Karlijn

Re: Te dik??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:20

OMG! Wat is dit iritant om te lezen!
Y= ij
Ut=het

Uhm.. Longeren? En dan langzaam de conditie opbouwen

KiekKiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:39

Geen msn taal!
steeds langer achter elkaar draven:
eerst 5 min dan 10 min
of
eerst 2 rondjes volgende dag 3 rondjes
succes

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:34

Wat dacht je van minder voer Gewoon langzaam weer aan het werk zetten en elke dag een beetje meer om conditie op te bouwen en minder voeren natuurlijk

S_v_D_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:26

Over z'n speknek Je kan hem longeren aan de bijzet en zo z'n spieren in z'n nek trainen. Bij mijn paardje (niet meer) heeft het toen geholpen. (Spieren zijn mooi maar heeft soms ook zo z'n nadelen!) En over het te dik zijn en conditie, net als wat de vorige zeggen.. conditie opbouwen! Bouw het rustig op, iedere dag weer een beetje meer.

Succes!

_Quick_

Re: Te dik??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 22:08

Bedankt,

Ik kon wel gewoon rijden hoor, maar hij was gewoon dikker dan eerst en had minder conditie.

Ik heb geen bijzet. en snap daar helemaal niets van maar als het echt nodig is koop ik ze natuurlijk wel maar mijn vraag is dan:

Als ik hem gewoon aan de teugel rijd, en hij zweet altijd op zijn nek, dan gaat de speknek toch ook vanzelf weg? Moet het met de bijzet aan de longe, of kan het ook gewoon met het rijden?

.

Saskia_Omar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:26

Het kan natuurlijk ook gewoon met rijden. Probeer spieren in de nek te kweken, dus veel aan de teugel, wendingen, naar binnen/buiten laten kijken. Lekker soepel laten worden dus.
Succes