Wat is nu echt ontspanning in je paard rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kel_kanjer

Wat is nu echt ontspanning in je paard rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 21:33

heey!

Ik heb de laatste tijd het gevoel dat mijn paard een zere rug heeft dus ik rij er ook niet op en de osteopaat komt binnekort ook. Maar nu heb k eens rondgevraagt over wat andere denken waardoor het komt. En nu kreeg ik laatst een reactie dat hij niet ontspannen loopt tijdens een training. Ik weet dat het bij mijn paard heel moeilijk is om hem ontspannen te krijgen maar ik kreeg juist het gevoel dat hij voordat hij last van zijn rug kreeg heel erg fijn liep. Nu is mijn vraag dus wat verstaan jullie onder volledige ontspanning van je paard want ik krijg af en toe het idee dat ik het een beetje verkeerd heb geleerd. Dus graag wil ik reacties en natuurlijk wacht ik nog de osteopaat af wat die erover te zeggen heeft.

Gr.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:10

Ik vind dat mijn pony ontspannen loopt als hij de aanleuning aanneemt en mij volgt/vertrouwt in wat ik wil, geen protest maar medewerking.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:46

Een volledig ontspannen paard is in mijn ogen een paard wat over de rug loopt in een voorwaards neerwaardse houding.Daarbij zie je dan zijn hele lijf ''bewegen''Je kan je passen groter en kleiner maken zonder dat het paard zich opricht.Een lichte aanleuning en ook in het v.w n.w je paard goed in stelling (en contra stelling )kunnen rijden.Dit heel simpel gezegd.