Beter laat dan nooit: USHI @ Tyrza-clinic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Beter laat dan nooit: USHI @ Tyrza-clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 12:37

Wegens internet dat niet werkte een beetje verlaat topic.

Vorige week zaterdag 22 april was het Tyrza's eerste clinic in België, Oud-Heverlee meer bepaald. Aangezien ik het geluk heb dat Ushi daar vlakbij gestald staat zodat ik er te voet naartoe kon, kon ik dus zonder probleem meedoen.

Jammergenoeg was Ushi de maandag daarvoor weer onverklaarbaar beginnen hoofdschudden, en deed ze dit nog steeds op de clinic. Hierdoor kon ik niet echt fatsoenlijk rijden en tonen hoe veel we deze winter vooruit waren gegaan, wat ik wel heel jammer vond omdat ik er zo trots op was dat we "door het schudden heen waren" en we ook zo hard vooruit waren gegaan. Jammergenoeg blijken we dus toch niet van het schudden af te zijn, ze doet het nu nog steeds en het wordt elke dag weer erger.

Na 3 kwartier ofzo is het schudden wel ongeveer opgehouden op de clinic, waardoor ik toch nog heel eventjes normaal heb kunnen rijden (aloewel ze toen ook wel niet al te goed liep en nogal "leeg" was) en er toch nog een paar normale foto's uitgekomen zijn. Hiervoor dus dit topic:

Afbeelding
1. Mn benen willen nog steeds niet op hun plaats blijven

Afbeelding
2.

Afbeelding
3. Denk stukje poging tot wijken ofzo

Afbeelding
4. Teugels veel te lang, maar toch mooi opgericht en actief vanachter

Afbeelding
5.

Afbeelding
1. Wat ruist daar door het stuiiiiiiiiiikgewas

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:39

Leuk en mooi paard! Je setje staat hem erg goed.
En is er geen reden voor dat hoofdschudden?

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:40

Vind het zon cool beestje!
Probeer iets meer recht op te blijven, verder heb je commentaar zelf gegeven. Veel succes nog met het hoofdschudden!

veerle123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:43

Hej, ik woon in oud-heverlee!!! heel mooipaardje, waar is dat???

sundance11

Re: Beter laat dan nooit: USHI @ Tyrza-clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:44

Hey mooi paardje hoor!!!

Heeft ze dat hoofdschudden allang? Soms kan dat ook een symptooomvan hooikoorts/pollenallergie zijn, wel eens aan gedacht?

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:45

Wat een sprekend hoofd heeft je paard, erg apart maar heel mooi!
Ik vind je foto's er goed uitzien, misschien wat rechterop zitten (1 foto iets achter en 1 foto iets naar voren)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:45

Hey, ik ken je paard.
Ze heeft nog op de paardenmelkerij in Leest gestaan.
Het was daar toen ruzie om wie haar mocht opleren. (maar voordat het zover kwam, was ze verkocht) Ik heb haar altijd al fantastisch gevonden. die bles en witte benen zijn zooo mooi!
Sta je op Meerdaalhof met haar?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 13:10

sundance11 schreef:
Heeft ze dat hoofdschudden allang? Soms kan dat ook een symptoom van hooikoorts/pollenallergie zijn, wel eens aan gedacht?

Ze schudde al een beetje toen ik haar kocht (nu alweer 2,5 jaar geleden), maar het wordt elk jaar erger. In de winter is het meestal zo goed als weg. Dus ja, we hebben inderdaad al aan pollenallergie gedacht, maar dit werd altijd weer achteruitgeschoven omdat er een paar dingen gewoon niet kloppen als het echt allergie zou zijn. Deze winter dacht ik dat het eindelijk opgelost was geraakt door middel van een nieuwe lesgever, maar denk dat we nu toch terug op het allergie-pad moeten gaan zoeken. Als ik nog verderzoek tenminste...

veerle123 schreef:
Hej, ik woon in oud-heverlee!!! heel mooipaardje, waar is dat???

In de Ruiterschool, die gelegen is aan de Waversebaan 99

Luckystory schreef:
Hey, ik ken je paard.Ze heeft nog op de paardenmelkerij in Leest gestaan.Het was daar toen ruzie om wie haar mocht opleren. (maar voordat het zover kwam, was ze verkocht) Ik heb haar altijd al fantastisch gevonden. die bles en witte benen zijn zooo mooi!Sta je op Meerdaalhof met haar?

Heeee, wat leuk dat je haar vroeger gekend hebt.
Ik weet dat ze vroeger op de melkerij stond, heb zelfs nog foto's van toen ze daar net was. De vrouw die haar toen gekocht heeft zit hier ook op bokt, Teigetje. Zij heeft Ushi toen opgeleerd maar doordat ze niet genoeg tijd had voor al haar paarden heeft ze Ushi dan aan mij verkocht in oktober 2003.
Ik heb een half jaar met haar op Meerdaalhof gestaan, maar omdat ze daar bijna nooit op de weide komen ben ik verhuisd naar een boer ongeveer 50 meter naast Meerdaalhof waar ze in een groep van 6 paarden de hele dag op 3 hectare wei kan rondlopen. Daar is ze nu veel gelukkiger.

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:34

wowiew.., wat een mooi beesiie!!
probeer je benen wat naar achteren te leggen, en je schouders naar achteren,

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:39

Anjatjeuh schreef:

Luckystory schreef:
Hey, ik ken je paard.Ze heeft nog op de paardenmelkerij in Leest gestaan.Het was daar toen ruzie om wie haar mocht opleren. (maar voordat het zover kwam, was ze verkocht) Ik heb haar altijd al fantastisch gevonden. die bles en witte benen zijn zooo mooi!Sta je op Meerdaalhof met haar?

Heeee, wat leuk dat je haar vroeger gekend hebt.
Ik weet dat ze vroeger op de melkerij stond, heb zelfs nog foto's van toen ze daar net was. De vrouw die haar toen gekocht heeft zit hier ook op bokt, Teigetje. Zij heeft Ushi toen opgeleerd maar doordat ze niet genoeg tijd had voor al haar paarden heeft ze Ushi dan aan mij verkocht in oktober 2003.
Ik heb een half jaar met haar op Meerdaalhof gestaan, maar omdat ze daar bijna nooit op de weide komen ben ik verhuisd naar een boer ongeveer 50 meter naast Meerdaalhof waar ze in een groep van 6 paarden de hele dag op 3 hectare wei kan rondlopen. Daar is ze nu veel gelukkiger.

Teigetje (=anja) ken ik hoor. Niet persoonlijk, maar ze is de nicht van een hele goede vriendin van mij. En mijn paard heeft vroeger nog op de pensionstal van de melkerij gestaan. En mijn zus haar pony is zelf een ex-melkpony. (heeft nog samen met Ushi gestaan)
Leuk dat ze nu van jou is. Ik vroeg mij wel af wat er met haar gebeurd was. Ik vind haar heel mooi geworden. Vroeger was ze nogal smal, maar nu is ze een echte stevige merrie geworden. Mijn complimenten hoor.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:45

Je paardje heeft een apparte tekening op het hoofd! Rijden ziet er goed uit.

Appie die ik ken, is ook een hoofdschudder. Dit heeft heel lang geduurd voordat ze erachter kwamen WAT het nu precies is, totdat hij heel de trailer had verbouwd om 1 simpele bromvlieg..

Je raadt het al: vliegen vind hij verschrikkelijk. En dan niet dat ze op hem zitten, maar dat gebrom rond zijn oren vindt hij verschrikkelijk.

Misschien dat het ook de oorzaak kan zijn bij jou paard??

Succes!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 13:47

Luckystory schreef:
Leuk dat ze nu van jou is. Ik vroeg mij wel af wat er met haar gebeurd was. Ik vind haar heel mooi geworden. Vroeger was ze nogal smal, maar nu is ze een echte stevige merrie geworden. Mijn complimenten hoor.

Inderdaad, zelfs toen ik haar kocht was ze nog een heel stuk minder breed dan nu, ze is echt nog enorm uitgezet daarna en toen was ze toch al 6 jaar. Het is gewoon een beetje een laatbloeier, maar ik vind ze nu ook wel heel mooi geworden. Maar ik ben natuurlijk niet heel objectief.

Afbeelding
Foto in melkerij, zo zal je je haar wss herinneren?

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:54

Wow leuk blesje! Hopen dat het schudden over gaat...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:57

Die aftekening, wat gaaf!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:59

Wauw, mooi setje hoor! Je onderbenen liggen wel iets te ver naar voren.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:12

ziet er weer erg goed uit!

Ik gok eerlijk gezegd ook op een pollenallergie bij Ushi hoor... Banjer van mij is met dit weer ook weer heel erg onrustig en spastisch met haar hoofd.. in de binnenbak valt het mee, maar in de buitenbak en met buitenrit is het echt heel erg... over een paar weekjes is het weer voorbij...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:10

Zo herinner ik mij haar inderdaad.
Ze viel wel op hoor tussen de melkpaarden.
Toen ze net aankwam had ik eigenlijk niet verwacht dat ze een melkpaard was. Meestal zijn die namelijk nogal "breed" (eigenlijk eerder moddervet, maar ik zal beleefd blijven ) En met zulke aftekeningen is ze natuurlijk sowieso een blikvanger

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:24

Leuke foto's ! Balen dat ze weer begonnen is met hoofdschudden joh .. Miss is zo'n neuskapje (die je aan je neusriem kan doen) wel wat voor dr..

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:56

Mooii paardje hoor
En leuke foto's ook.

Is er geen reden tot dat hoofdschudden ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:57

Jammer van het schudden!
Ik ken het probleem maar al te goed!

Ziet er voor de est wel netjes uit.

Mar__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:03

Zo'n ontzettend gaaf paardje is dit
Die aftekeningen zijn heel cool!

Het rijden ziet er goed uit hoor

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:51

Heej Anja, het ziet er keurig en het setjes staat Ushi goed!
Wat rot dat ze wer is begonnen met hoofdschudden... Ik hoop echt voor jullie dat het eindelijk een keertje overgaat.
Houd moed!!

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:20

dat hoofdje wat cool zeg!

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:31

aahh ushi!! Wat een heerlijk beestje is dat toch! ziet er weer super uit

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 18:48

Ursy schreef:
Ik hoop echt voor jullie dat het eindelijk een keertje overgaat.
Houd moed!!

Dat hoop ik ook, maar denk niet dat ik daar nog op moet rekenen.
En jammer genoeg is mijn moed ongeveer op.