Fristi is vrij moeilijk te rijden: ze is heel erg snel en is ook niet rustig te krijgen.. In draf en galop is het heel moeilijk haar te rijden, vooral op buitenrit.. Soms gooit ze haar hoofd in de lucht en dan is ze stuurloos en zit er geen rem meer op.. Ik rijd het liefste buitenritten, dus dat is echt jammer.. Het ging eerst een hele tijd veel beter, maar nu niet zo goed meer.. Fristi is drachtig.. Kan het daar ook erger van worden? Ik ga nu een ander hoofdstel en bit aanschaffen, ik denk een hoofdstel met dikke neusriem en met aansnoerriempje en dubbelgebroken bustrens. Ik heb nu hoofdstel met redelijk dunne neusriem, geen aansnoerriempje, enkelgebroken watertrens. Is dat goeie keuze? En hoe krijg ik haar rustiger? Ik heb al vaak les met haar genomen, maar dan is ze heel gestressed en verschillende intructrices weten er geen raad mee.. Het voelde ook niet fijn op les. Ik heb haar asl 3 jaar en ze heeft soms 'makkelijke' en moeilijke tijden, nu dus wat moeilijker. Op het moment ben ik er niet, en ben in juni pas weer terug, dit is hoe het was toen ik weg ging.. (ben nu 4 weken weg) Verder: ze wordt vrijwel elke dag gereden of buitengezet, staat vaak in de wei, dus ze krijgt genoeg mogelijkheid haar energie kwijt te raken.. Ze krijgt basis en merriebrok en ongeveer de hele dag door hooi. Heeft iemand tips qua hoofdtel/ bit, voeren, rijtechnieken etc. ? Ik ben er pas weer over 6 weken, maar ik kan ook dingen doorgeven aan het meisje dat Fristi nu verzorgd.. En in kan via divoza o.i.d. een hoofdtel/ bit kopen. Oja, ik heb het idee dat het bit ietsje te klein is, nu heeft ze 11.5, is een dubbelgebroken nustrens v. 12.5 dan te groot? 11.5 is echt net te klein (enkelgebroken watertrens) En kan ik beter en dikke of dunne trens nemen? En wat voor soort?
Sorry voor het lange stuk