Mulan @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Mulan @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 14:54

Ik heb Mulan nu sinds twee maanden weer voor een aantal dagen in de week onder het zadel.
Ik heb ze een jaar geleden ook gereden, nu ze terug is merk ik dat ze in een jaar tijd een stuk volwassener is geworden. Ze loopt erg fijn momenteel.
Het was dus wel eens tijd voor foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Het gaat nog niet altijd vlekkeloos
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17. Hier zie je goed dat ik toch ook scheef ga zitten.
Afbeelding

18. Pasje wijken, soms vraag ik nog wat teveel...
Afbeelding

19.
Afbeelding

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

Mulan d'r baasje is Mulan hier op bokt.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 28-04-06 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:56

Heeej Pas op dat je haar niet te diep laat lopen en hou je handen rechtop Voor de rest: leuke foto's! Moooii paardje

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:59

Vind het er super uit zien! Fijn dat je er nu weer op rijdt. Vind wel dat het neusje er wat meer uit mag, maar verder echt super!
Mooi paard ook, je bent er zo te zien erg blij mee Laatste foto is heel leuk

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:02

Ben het met mistery eens; het neusje mag er iets meer uit.
Wat een geweldig paard
Echt een leuke naam ook, past er goed bij.
Ben gecharmeerd van foto 11

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:04

Wat een móóóóie foto's
Neh, alle gekheid op een stokje Ik vond het er goed uit zien hoor Kel. Mulan is een leuk, en vooral ook groot, paard Er zaten echt goede stukken tussen

RJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:06

Ik vind dat diepe nogal meevallen, zker voor de training... Het recht rijden is denk ik een belangrijker punt, wat je zelf ook al zei over die ene foto waarop je scheef zat.. Mensne kijken vaak snel naar de hoofdhals houding maar recht is zeker zo belangrijk! Maar het ziet er goed uit, ga zo door!

Loeser

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:08

mooi paardje...vind foto 8 een heel fijn beeld geven, daar is zijn neus er ook een beetje uit....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:10

Zijn leuke foto's hoor!
Ik vind dat je super netjes rijdt

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:10

Leuke foto's Kel, Mulan toont idd groot het lijkt me geen makkelijk paard om bij elkaar te rijden en ik vind dat je het er goed van af brengt

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 16:05

Neusje d'r uit klopt wel hoor.
Ze heeft de neiging om zichzelf kort te maken en een knikje te maken. Ik doe mijn best ze mooi te laten buigen, en dan lengte te geven. We werken er aan.

Nu ben ik nog een hele mooie vergeten:
Afbeelding

Mulan

Re: Mulan @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:38

Hé, dat lijkt inderdaad mijn paard wel...

Leuke foto's hoor Kelly, ik denk dat ze een goed beeld geven van hoe ze loopt momenteel, incl. mindere momenten.
Ook je commentaar is erg herkenbaar. Die laatste foto (die je apart plaatste) lijkt wel op die uit mijn profiel. Dan lijkt ze voor wat hoog te lopen, maar doordat ze zo fijn zakt vanachter komt er juist rust in je galop en drukt ze zich er niet naar boven uit, maar is ze juist lekker licht in het contact.
Tenminste, zo voelde het voor mij en ik neem aan voor jou ook als ik de foto zo bekijk.
Dat ze volwassener is geworden.. gelukkig wel ja. Ze laat zich veel fijner bewerken....
wel jammer dat ik net nu moet gaan stoppen met rijden.. in iig met trainen!

O ja, en je volgende fotosessie... zijn die van Mulan's debuut in de B?

Heranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:44

Ziet er goed uit hoor Kelly

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:57

Ziet er erg netjes uit hoor Kelly
Mulan is echt een leuk paard

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:58

Je mag de neus er iets verder uitrijden maar verder ziet het er goed uit, mooi paard en succes

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:43

Mooi paard, ziet er goed uit!

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:17

Mooi paard is Mulan zeg..
Het ziet er goed uit..

Heb er niks aan toe te voegen

minka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:23

Die laatste foto is echt super

En het rijden ziet er verder ook goed uit, is inderdaad een hele verbetering met die foto's van vorig jaar..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:56

Erg leuke foto's! Het is echt heel goed te zien dat ze een stuk volwassener is, qua uiterlijk, maar ook zeker qua lopen, erg mooi om te zien!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 22:56

Mulan schreef:
Ook je commentaar is erg herkenbaar. Die laatste foto (die je apart plaatste) lijkt wel op die uit mijn profiel. Dan lijkt ze voor wat hoog te lopen, maar doordat ze zo fijn zakt vanachter komt er juist rust in je galop en drukt ze zich er niet naar boven uit, maar is ze juist lekker licht in het contact.
Tenminste, zo voelde het voor mij en ik neem aan voor jou ook als ik de foto zo bekijk.

wel jammer dat ik net nu moet gaan stoppen met rijden.. in iig met trainen!

O ja, en je volgende fotosessie... zijn die van Mulan's debuut in de B?

Binnenkort een onderling wedstrijdje

Ze loopt echt fijn nu de laatste weken. En de galop is wel een sterke gang voor Mulan.
Ik hoop voor je dat je er over een poos zo mee weg kunt rijden

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:58

Ziet er netjes uit! Ook ontspannen
Miscommunicaties heb je altijd.. Zal je altijd wel blijven houden
Jullie zijn een leuke combinatie !

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:24

Kelly_ann schreef:
Ze loopt echt fijn nu de laatste weken. En de galop is wel een sterke gang voor Mulan.
Ik hoop voor je dat je er over een poos zo mee weg kunt rijden

Ik ben blij dat je plezier hebt in het rijden en dat Mulan zo d'r best doet voor je... dat maakt de 'overname' voor iedereen een stuk leuker, toch?
De galop gaat inderdaad wel goed. Daar heb ik bij Iris ook veel aan gewerkt voordat ik naar de Kroo kwam, en ik merkte toen wel goed dat ze steeds sterker werd. Dat 'plat door de bochten' is echt wel verdwenen, ze kan heel fijn beheerst galopperen.
Toch denk ik dat er uiteindelijk meer aanleg voor de draf inzit... maar op de één of andere manier is dat er wat moeilijker uit te rijden omdat daar juist de aanleuning vaak wat minder rustig is en ze meer lijkt te zoeken naar een goede houding.

En over een poos zo wegrijden? Hahaha, dat zou zeker leuk zijn, al ben ik wel bang dat ze daar nog iets te enthousiast voor is soms... je hebt van die dagen dat je opstapt en dan voel je gelijk: 'dit gaat goedkomen' maar ook keren dat je opstapt en denkt: "Oh, oh...", die heeft er wat teveel zin in. En dan moet je er echt even doorheen werken (bijv. beginnen met galopperen, zoals gister in je les, dat werkt vaak prima)
Ik denk dat ze dat nog wel een tijdje houdt (wat jaartjes, totdat ze haar wilde haren wat is verloren )
En haar bouw verandert ook niet, dus makkelijk bij elkaar te rijden zal ze nooit worden.
Maar ik ben allang blij dat ze lol heeft in haar werk en zo vrolijk is, dat jij er lol in hebt en dat je zo vriendelijk en netjes rijdt.
Ik verwacht ook echt wel dat ze vooruit gaat nu jij haar intensiever gaat rijden, maar ik ken de beperkingen van mijn paard ook steeds beter dus ik verwacht geen wonderen uiteraard!

O ja, wat zit jij toch allemaal te kletsen? Die oren van Muul staan steeds in zo'n oplettende luisterhouding, hahahaha.....

En toen ik foto 13 voor het eerst zag, schoot ik in de lach.. keek ik wat beter, zag ik dat jij ook zat te lachen... leuk is ze he, als ze even zo 'onder je door holt' Monster.

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:53

Jeetje hoe groot is ze wel niet, of lijkt dat maar zo .
Ziet er erg netjes uit

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:32

Ik zie aan haar houding dat het erg moeilijk is om haar met een actieve achterhand en opwaartse voorhand te rijden, maar er zijn momenten dat het je lukt! Die galop is echt geweldig! Ook zag ik foto's in het profiel van Mulan en ik zie dat haar hals en achterhand (eigenlijk haar hele lichaam) nu al veel mooier ontwikkeld zijn. Met haar bewegingen zit het i.i.g. goed, want die zijn om te kwijlen. Met veel respect voor jou --> mij zou het niet lukken haar zo te hebben lopen denk ik. Je houding is verder netjes, alleen denk er aan je bovenlichaam (schouders, borst, nek, hoofd) mooi lang en recht te maken. Om het een beetje overdreven te zeggen: borst vooruit, schouders naar achter en hoofd recht op je romp zetten. Soms kun je benen nog iets langer maken, want op sommige plaatjes trek je je hakken op. Maak jezelf ook goed recht bij het wijken, want je knikt een beetje in (te zien op draf/wijk foto) En VOOR je kijken! Tis trouwens allemaal heel makkelijk voor mij om te zeggen, want dit is allemaal heel herkenbaar bij mezelf...

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 20:26

Als ik alleen al voor me kijk gaat de rest van mij houding mee, maar evengoed moeilijk hoor.

Maar actieve achterhand en opwaarste voorhand? Mijn idee was juist dat ze hier eigenlijk juist wel de aanleg voor heeft. Doordat ze zo effectief loopt compenseert ze haar mindere lichaamsbouw.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:36

wauw mooi paard hoor, en lekker groot is ie
wat voor een ras is het ? of staat het er toevallig ergens al..
ziet er echt super uit en ga zo door.