hoeveel kwaad kan het als

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gosha

hoeveel kwaad kan het als

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 20:02

hoeveel kwaad kan het als je je pony met halsverlenger gaat longeren, die heel erg lang staat. Normaal rij ik er noog mee en hij loop zo aan de teugel. Maar ik ga 4 weken op vakantie, en als ik niet zoveel oefen er mee, elke dag, is die echt heel vervelend al sik weer terug komt. Gewoon 3 of 4 keer per week, maar kan het kwaad (alleen aan de longeerlijn?) heeft dat gevolgen op het rijden daarna met aan de teugel vragen, of zou het weinig invloed hebben? wie heeft er ervaring mee?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 22:33

We hebben Tiko ook een tijdje met halsverlenger gereden en gelongeerd. Maar het gevolg was dat ie als we de halsverlenger er aan hadden hij perfect aan de teugel liep, maar zodra ze er af waren wilde ie helemaal niet meer aan de teugel.
Maar ik weet niet hoe jou pony erop reageert natuurlijk, dit zijn alleen mijn ervaringen,

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 12:22

Als ik op vakantie ga worden de paarden bij ons op stal ook alleen gelongeerd. Het is een beetje afhankelijk van je paard maar sommige zijn een stuk fijner als ik terug kom omdat ze gewoon eens een paar weken onbelast losgewerkt zijn. Het kan in elk geval geen kwaad.