springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luv_jelke

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 17:42

ik rijd nu een tijdje op de ponyclub met mijn tinkertje.
alleen we hebben op donderdag altijd springles.
ik was wel een beetje geschrokken van hoe zo sprong.
hebben jullie dat ook dat je tinker er scheef overheen springt of en met zijn achterbenen op de balk land?
ik vind het maar niks zo hebbne jullie anders ook wat tips als jullie er geen last van hebben

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:08

je hebt kans dat ze de afzet verkeerd doet en daarom zo vreemd land veel oefen met een afzet balk ervoor of cavalettie's lopen.

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:09

Dit hoort hier geloof ik niet helemaal niet helemaal 'tinker gericht' ik tem wel even

Ieder paard dat nieuw of onwennig is met springen zal zoiets wel doen. kwestie van geduld en oefenen

cannie

Re: springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:54

Toen ik met mijn tinker begon met springen hadden we precies hetzelfde. Hij sprong soms boven op de hindernis of liep er gewoon doorheen.
Na een poosje had hij het helemaal door en nu springt die super.
gewoon langzaam opbouwen en veel oefenen dan komt het vast goed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:31

TI --> RT-P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:06

Als je paard scheef springt, betekent dat meestal dat de ruiter het paard niet recht rijdt. Probeer je paard recht op de hindernis af te laten gaan, houd het paard gesloten tussen 2 handen en 2 benen. Meestal heeft een paard altijd wel een zelfde kant waarnaar hij scheef wegspringt in de afzet. Houd die kant nog iets meer begrensd!

Het kan zijn dat je paard met zijn achterbenen de hindernis raakt omdat jij boven je sprong al terug komt in het zadel. Daarmee druk je de rug en de achterhand naar beneden, waardoor ze 9 van de 10 keer op de balk landen of de balk er af stoten met de achterbenen.
Blijf iets langer met je achterste uit het zadel. Pas na de landing, dus in de eerste galopsprong kom je rustig weer terug in het zadel.

luv_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 17:39

Simmie schreef:
Als je paard scheef springt, betekent dat meestal dat de ruiter het paard niet recht rijdt. Probeer je paard recht op de hindernis af te laten gaan, houd het paard gesloten tussen 2 handen en 2 benen. Meestal heeft een paard altijd wel een zelfde kant waarnaar hij scheef wegspringt in de afzet. Houd die kant nog iets meer begrensd!

Het kan zijn dat je paard met zijn achterbenen de hindernis raakt omdat jij boven je sprong al terug komt in het zadel. Daarmee druk je de rug en de achterhand naar beneden, waardoor ze 9 van de 10 keer op de balk landen of de balk er af stoten met de achterbenen.
Blijf iets langer met je achterste uit het zadel. Pas na de landing, dus in de eerste galopsprong kom je rustig weer terug in het zadel.

oke bedankt
ik zal een kijken of het werkt.
bedankt voor de reactie ik kan er rekening mee gaan houden

melvintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:53

ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt ,, mijn "verzorg" tinkertje doet het super g0ed!! ben er erg blij mee

luv_jelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 08:10

zeker blij mee zijn maar ik weet niet hoe oud de die van jou is maar die van mij is 4/5 jaar dus moet het ook nog leren