Wat voor deze KWPN-er vragen...? (wie helpt)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Wat voor deze KWPN-er vragen...? (wie helpt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:56

Nou hier even wat foto's:

Het verhaal zit zo:
Sarlandina is een Kwpn merrie van rond de 1.80 met een goed papier, is rond de 6 jaar oud en rond haar 3de jaar gekocht bij een handelstal vandaan voor een mooi prijsje en door mijn stalgenootje (eigenaar) ingereden.
Maar wat bleek vanaf het begin kwam ze omhoog en dat doet ze op dat moment nog steeds, niet normaal hoog, nee zo hoog dat ze op het punt kan staan om om te klappen achterover.
Dit was dus ook de reden waarvoor de handelstal haar voor een klein prijsje weg had gedaan.
Nu hebben heel veel mensen het al met haar geprobeerd (waaronder ik), maar is het niet gelukt om dit eruit te krijgen, eerste 3 keer dat je erop zit is ze braaf en daarna begint het gedoe van voor af aan.
Mijn stalgenoot wil dit paard kwijt omdat ze er gewoon weg bang voor is.
En omdat ze dan liever lekker verder plezier heeft met haar eigen pony.

Overigens als iemand dit weg kan krijgen bij haar, zal het zeker een goed dressuur paard kunnen worden die nog ver kan komen.
Ze denkt ongeveer met de prijs zonder toebehoren aan 1600 euro en met 1800, wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Duidelijkere beschrijving volgt nog, want die stuurt ze mij nog toe.
Laat alsjeblieft wat achter

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:58

vader en vader van de moeder?

Zamero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:59

weet ik niet krijg ik nog door per mail de rest van de gegevens

*Jolanda*

Re: Wat voor deze KWPN-er vragen...? (wie helpt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:00

Gekeurd?
En onderzocht door da of dat steigeren een medische oorzaak heeft of dat het puur staken is?

Zamero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 14:03

Is zeker onderzocht door DA, is helemaal goed gekeurd, dus puur staken.
En ze is ook opgenomen in verzekering, de eigenaar van stal denkt dat ze gewoon een kronkel in der kop heeft zitten zeg maar

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:15

en met een paardenfluiteraar erbij?

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:18

Altijd lastig zoiets eigenlijk he. Maar als het gevaarlijk is én blijft..

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:19

Ik zou even wachten met verkopen en haar naar een vakman brengen die het er misschien uit kan krijgen. Anders komt ze misschien in de handel en gaan er steeds meer mensen het op hun "eigen" manier met haar proberen. Voor het paard ook niet echt leuk....

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:31

een fluiteraar??? die fluit je paard weer beter

tja, moeilijk hoor.
er mee fokken zou ik ook niet zo snel doen vanwege het karakter...weet je de bloedlijnen al? kan zijn dat ze gewoon te moeilijk is gefokt...

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:31

idd jeskoo, daarom ook dat ik vroeg of ze er een "paardenfluisteraar" bij hebben gehad.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:38

Misschien eens een lesje bij antoine de bodt overwegen. grote kans dat het dan klaar is met het gedonder

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:48

Als alle andere oorzaken uitgesloten zijn (medisch, rijkunstig etc) en het paard heeft echt een kronkel in de kop, je verantwoordelijkheid nemen en af laten maken. Wil jij op je geweten hebben dat een ander ermee verongelukt?

Fokken is dan ook geen optie. Met paarden met een dermate onhandelbaar karakter moet je niet gaan vermeerderen. Hoe goed een paard op papier ook mag zijn.

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:51

En een fysio? Doet het zadel geen pijn?
Tandarts? Heeft het paard las van het bis?
Accapunctuur? Heeft het paard las van kronkels in pezen en spieren?
Fluisteraar? Heeft het paard een geschiedenis die je niet weet?

Ik zou eerst deze opties proberen voordat je het paard verkoopt. En anders eerlijk erbij zeggen dat he een steigeraar is. Meer dan 2000 zou ik er niet voor geven.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:56

Inderdaad een paard als dit is niets waard voor de meeste mensen.
Ik zou haar eerst helemaal laten nakijken voor ik ook maar in mn hoofd zou halen haar te verkopen.

Moet je nagaan , alle trekpopjes denken haar wel even goed te krijgen.
Zo werkt het namelijk wel!

Dit paard moet eerst medisch voor elkaar zijn..
Laat haar alsjeblieft nakijken, denk je eens in dat arme beest..

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:22

Denk dat het er op neer komt dat de eigenaar gewoon de shrik te pakken heeft van het dier en hem nu eigenlijk gewoon helemaal niet meer wil hebben. Daar kan ik dan eerlijk gezegd wel inkomen... Waarom je nek breken voor een paard wat je helemaal niet meer leuk vind?

Ik ga er van uit dat de dierenarts alles al bekeken heeft, dus de adviezen hier komen dan een beetje zuur over.

Eerlijk spelen en het probleem er bij zetten op marktplaats of iets dergelijks en kijken of iemand er nog wat mee wil proberen of niet. Het dier zal inderdaad niet veel opbrengen...

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:30

Ziet er uit als een leuk paard, wat voor papier zit er bij en heeft ze ook predicaten ?

Wij hebben ook een merrie die eerst veel omhoog ging en die is met het beleren paar keer omgeklapt en maar met mij nog nooit, wel met de vorige ruiter. Maar nu is het gewoon over, het is een super springpaard.

ik weet niet precies hoe het zit met het verleden van je paard, maar meestal is er wel een rede voor dat ze het doen en anders aan pakken die hap, want dan maken ze er een spelletje van.

Veel succes, hoop dat het goed komt.

jaimpjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:47

misschien een goede optie, breng der naar www.stallijnden.nl
die mensen hebben mijn pony ook opnieuw "afgericht" die was ook aan het steigeren. ze zijn echt heel goed! en helemaal niet zo dat het paard in elkaar rossen, maar juist met de zachte hand..
ik zou zeggen denk er eens overna..
p.s op de site staan veel spring paarden maar ze doen ook gewoon dressuur paarden hoor

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:23

Ik zou dit paard (voorlopig) niet verkopen als ik de eigenaresse was, daar kun je volgens mij nog een hoop gedonder van krijgen. Het is dan misschien niet meer haar verantwoordelijkheid maar mocht er iets gebeuren wordt je er zeker op aangekeken, om het maar niet te hebben over het schuldgevoel... Als jij er gewoon open en eerlijk over bent zullen er best mensen zijn die de 'uitdaging' aan willen gaan, maar hoe denk je dat jij je voelt als er iets gebeurd? Daar zou ik eerst héél goed over nadenken, mocht je tot eventuele verkoop overgaan. En ik zou haar toch nog een keer van top tot teen na laten kijken, laat eens een osteopaat langskomen of misschien zelfs iemand die met paarden kan communiceren. Waarschijnlijk heb je al vele onderzoeken ed achter de rug, maargoed het is alleen goedbedoeld advies. Ik kan me trouwens best voorstellen dat het een hele lastige situatie is voor jou stalgenoot, succes ermee!

Ik denk trouwens dat dit ergens anders thuishoort, ik TeM even!

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:26

Het steigeren van ej paard heeft waarschijnlijk een oorzaak.. Denk aan dat het zadel mss niet goed ligt?? Het paard last heeft van zijn rug?? Doet hij het ook als je hem losgooit of is er dan niks aan de hand?? Wij hebben ook zon paard op stal gehad en als ej erop ging was het steigeren en losgooien is er niks aan d ehand. Dat kwam ok uit de rug. Zou eerst nog wat dingen probren en het uitzoeken wat het is en dan pas verkopen.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:29

Het hoeft natuurlijk niet altijd lichamelijk te zijn het kan ook dat hij vroeger traumatische ervaringen (ohz) heeft gehad, weet je iets van zijn verleden?

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:52

Hoort volgends mij niet thuis bij horse at work heb daarom even getemd

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:12

Ik denk dat 1600 nog behoorlijk aan de prijs is, gezien de omschrijving

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:29

idd... ik zou het er niet voor over hebben... maar tis natuurlijk in zo'n geval wat de gek ervoor geeft he. Ik zou toch door iemand die ervaring heeft met dit soort paarden nog iets proberen ofzo...

Zamero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 17:44

Er is inderdaad al overwogen om het paard af te laten maken.
Verder is het paard ook onderzocht.
Het is mijn paard niet, dus ik kan er ook niet over beslissen.
Vroeg mij alleen af wat jullie ervan vonden, maar jullie denken hetzelfde als ik.
Ik heb haar 1 week gedaan toen de eigenaar op vakantie gaan, maar heb hier geen last van gehad wel een beetje springen maar dat was dat.
Als ze eventueel de verkoop in gaat, word dit probleem er uiteraad bij vermeld.
Bedankt voor jullie advies

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:57

he Zamero,

wat heeft de eigenaar zelf voor het paard betaald, want zij zal wel een stuk minder dan 1000 euro er voor hebben betaald.
want kan ze dan niet beter kijken voor een goed te huis in plaats naar wat je er voor kan krijgen.

groetjes van chantal