Buitenrijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anky24

Buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 10:56

Voor de afwissleling van een soms redelijk zware training wil ik soms graag even een buitenritje met mijn paard maken! Effe weer fris int koppie maken! ALLEEN na 1 relaxed rondje weet ie de weg naar huis en gaat daar dus ook heen!! Ook draait ie na 2 rondjes gewoon na een stuk al om! Straffen heeft geen zin dan raakt ze helemaal in paniek en gewoon gerust stellen omdat ze net doet of ze ergens bang van is helpt dus ook niet!!! HELP ze lijkt het echt wel leuk te vinden! En voor de afwisselng zou het gewoon fijn zijn voor dr! Wie heeft tips/oplossingen

kus

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:55

ik snap het niet helemaal ?? wilt die niet verder bij een buitenrit?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:26

-> RT

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:28

Ik begrijp dat je meerdere malen achter elkaar hetzelfde rondje rijdt op 1 dag?

Dus tijdens 1 buitenrit een paar keer hetzelfde rondje? Ik kan me voorstellen dat een paard dat niet leuk vind.

Kun je het rondje niet wat groter maken? Of wat meer afwisseling erin brengen?

Ga je alleen of met een ander paard?

anky24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 12:42

nee niet paar keer per dag het zelfde rondje maar het eerste stuk is zeg maar hetzelfde waar we heen gaat dat moet wel als ik dan de dag van te voren ergens rechts ben gegaan omdat ik maar even weg wil gaat ie de volgende keer daar ook af! En als ik bv een paar dagen later weer wil gaan buitenrijden draait ie al na een stuk weer om naar huis
groetjes

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:43

Aha ok.

En je rijdt alleen begrijp ik?

Probeer eens samen met een ander te rijden? Of het langzaam op te bouwen. Blijkbaar vind hij het nog niet zo makkelijk om in zn eentje op pad te gaan.

anky24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 12:45

Ja met tweeen zou inderdaad beter zijn ja maar da is niet altijd te regelen zodat het zeg maar in zijn trainingsschema past.

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:42

Gewoon een ander paardje mee nemen Is nog gezellig ook!
Proberen gewoon door te zetten, stap desnoods af. Loop een stuk verder en probeer daar weer verder te rijden. Je kan ook iemand op de fiets mee nemen, die als ze om wil draaien dr dan vast houd en een weer een stuk mee op weg helpt..

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:54

Gaat hij aan de hol als die terug wilt of loopt ie gewoon terug?
Je kan het ook aan de hand meenemen en dan als het "bekende stuk" voorbij is er gewoon weer opstappen of gewoon opstappen als hij geen drang heeft om om te draaien en blijf heeeeeel veel tegen hem praten!! gaat desnoods over school praten en je cijfers als je inspiratie op is. Hij leert je dan vertrouwen en denk oké gezellig we gaan weer samen op stap.. Zo creër je ook een betere band met hem/haar. Dus gewoon heel veel tegen hem praten (zorgt ook voor afleiding).
Ik denk namelijk dat hij nogal onzeker is over zichzelf en daarom terug naar het "veilige" huis wilt, probeer hem dus gerust te stellen met je stem, dan leert hij jou vertrouwen en is het zo van oké jij wil daarheen, gezellig!!!

woestijn

Re: Buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:25

Ik weet niet of het al gezegd is,
maar misschien moet je eens een andere weg nemen ofzo..
Is leuker voor jou en het paard