Wat zal ik doen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Wat zal ik doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 14:40

Hallo bokkers.

Mijn 6 jarige merrie is nogal aan het drammen de laatste tijd, als ik een op houding geeft gaat ze gewoon door ze trek haar er niks van aan en met het halthouden is het echt een ramp ze trek haar hals gewoon recht en naar paar passen is ze pas terug en in mijn handen voelt het heel erg zwaar. Als ik begin met het rijden loopt ze lekker ontspannen aan de teugel in de stap eerst ff aan beide kamten stappen de stelling vragen en zo, maar dan ga ik drafen eerst gaat het allemaal wel lekker, maar als ik weer ga stappen zet ze alles weer vast en wil ze niet meer fijn aan de teugel en over de rug lopen.
Ik ben zelf heel erg een doorzetter dus rij ik net zo lang door totdat ze wel fijn loopt, maar om eerlijk te zijn vind ik haar niet beter worden. Ze namelijk ook heel erg schrikachtig en vliegt om niks er van door, dan is ze echt niet te houden en zet haar helemaal vast en ik krijg haar bijna niet om, dit is zeer vervelend.
Ik heb wel eens aan een stof gedacht maar ik weet niet of het daar beter van word en scherper bit kan ook maar zou dat hellpen ?

Eerst vond ze dressuur leuk, maar nu vind ze springen veel leuker, maar jah daar heb je ook dressuur bij nodig.

Wie kan mij helpen en heeft ervaringen over wat ik het beste kan doen

TaffjeJarig

Re: Wat zal ik doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:46

Is dat schrikachtige ook nieuw?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 14:47

Neeh dat schrikachtige was altijd al zo

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:49

Misschien een keer naar de fysio. Of je zadel laten checken

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:50

idd, daar dacht ik ook aan, zdel checken!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:04

zadel is goed en we zijn al een keertje met haar naar de klniek geweest en die zeiden toen dat ik het verkeerde zadel er op, dus ander zadel er op en toen was het goed, maar nu houd ze haar weer vast en het zadel is wel echt goed en als je haar over de rug heen strijkt voel je dat het los is, oké aan een kant is het wel iets vaster.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:21

Je geeft zelf aan dat je zadel goed is, maar dat ze aan een kant in haar rug vaster zit.
Als ik jou was zou ik er een fysio naar laten kijken.
Misschien is het met een paar masseren wel weg. En kan je weer fijn rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:25

Gebit al gecontroleerd op doppen en haken?
Klassieke symptomen van wisselen.

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:14

eens met sonja misschien iets mis op een plaats die je niet op het blote oog kan zien?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:35

Daar is ze al op gecontroleert

heb vandaag gereden en het ging aan de ene kant goed en aan de andere kant minder, opzeg loopt ze wel mooi, maar de lug lijkt net een plank, met het springen is ze wel sneller soepel.