druk paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

druk paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 13:15

Ik heb een heel lief paard. Nu is het zo dat er ook wel eens een vriendin van mij op rijdt. Ik ben van mezelf heel rustig en zij is heel druk. Gewoon karakter. Nu vertelt ze me wel eens dat mijn paard helemaal gek deed enzo en ik heb dat echt nog nooit meegemaakt met hem. Behalve dan die ene keer dat hij er hard vandoor ging. Bij mij issie altijd heel braaf en soms ook wel wat energiek maar niet gestoord. Kan het zijn dat zij door haar drukke gedrag dat ook op hem overbrengt? Ik weet wel dat ze dat vaak aanvoelen maar dit is echt extreem. Heeft er iemand ervaring mee en heeft er iemand tips?

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:47

ja hij kan het denk ik wel aanvoelen.. maar tips heb ik niet echt

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:52

Ik weet haast wel zeker dat het daar aan ligt. Misschien is ze ook wel wat onrustiger met haar benen of handen als jij dat hij daar zo sterk op reageert?

edit: waar is trouwens je avatar?

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:09

Jaa, daar zal die idd op reageren! Ik reed ook een paardje, zelf ben ik ook rustig. Zn eigenaresse is zelf drukker; resultaat bij haar er vandoor schieten, geintjes uithalen, lekker bokken en druk doen. Bij mij zo mak als een lammetje! Je vriendin moet zelf gewoon zo rustig en ontspannen mogelijk blijven, dan zal hij dat zelf ook wel doen denk ik!

marie33

Re: druk paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 11:27

Ja, ze trekt wel haar benen meer op dan ik en ze zit onrustiger. Dat klopt inderdaad maar dat het in zulke extreme mate is... Ik ken soms mijn eigen paardje niet meer terug.

Fianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:30

Dat kan heel goed.. Ik heb zelf ook een behoorlijk druk paard, maar ondanks dat ik zelf ook druk ben, weet ik me op haar rug altijd rustig te houden en haar met zachte hand enz. te rijden.. Dit werkt direct door op haar en is ze zelf ook een stuk rustiger..
Als ik erop zou gaan lopen sjorren en trekken en onrustig zijn in mn rijden.., wordt ze helemaal gek!!

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:41

dat kunnen ze inderdaad aanvoelen.
en als die jou al gewend en je bent rustig en als dan ineens een druk iemand op gaat zitten . ja dat is die niet gewend,
je zegt ook dat ze wat onrustiger zit, vraag of ze michien wat rustiger wil zitten.
michien word het wat minder als je vriendin er wat vaker op heeft gezeten.
als je vriendin je benen optrekt. kan je zeggen dat ze haar benen lang moet houden.
geef haar gewoon tips over hoe ze rustig kan zitten

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 14:44

Hey guys, ik heb het opgelost. Ik heb die 'vriendin' gezegd dat ze niet meer op hem mag rijden. Ze had opeens een interessanter project dan mijn lieve beesie. Niet leuk om in de steek gelaten te worden maar wel meteen een goeie reden om haar te zeggen zich niet meer met ons te bemoeien. }> Bah, ben er nog boos over!!!GRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 14:45

iedereen nog wel bedankt voor de tips! Ik weet nu ook dat ik de goede keus heb gemaakt.

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:48

jha dat kan ook nog he nu heb jij je paardje wel weer voor je zelf . .