Niet vierkant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Niet vierkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:47

Mijn paard wil niet vierkant staan. Ook als hij bijv. met een beem naar achter staat, en ik spoor hem iets aan zodat hij dat been erbij trekt, gaat hij weer met een ander been vooruit. Dit is lastig. Heeft iemad een tip? Het is geen jong paard en hij heeft wedstrijdervaring (niet met mij) dus hij moet het kunnen zou je zeggen.

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:56

Voel jij al of het paard vierkant staat, of moet je kijken ?

marie33

Re: Niet vierkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:58

Soms voel ik het wel, niet altijd. Soms is het maar een klein verschil tussen zijn benen maar soms ook een hele stap.

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:50

Misschien heb je zelf onbewust meer druk op de kant waar hij zijn been achter laat. Probeer eens meer op je andere beugel te 'hangen'. Best kans dat je je paard onbedoeld blokkeert en hij daarom zijn been achter laat.

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:04

Probeer goed 2 benen er aan te houden als je gaat halt houden. Verder ook gelijke druk op de teugels.

Wat Bonechi_ al zegt misschien heb je onbewust meer druk op 1 teugel en staat ie daardoor niet vierkant. Verder gewoon vaak oefenen en belonen als die t goed doet, misschien komt de hint dan aan

marie33

Re: Niet vierkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 10:50

Bedankt vast voor de tips. Ga ze het weekend meteen proberen.
Hopelijk werkt t. ik hou jullie op de hoogte.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:47

Een paard dat niet recht in zijn lijf is zal niet vierkant halt houden.

Let er tijdens het rijden op dat je je paard de laaste pas zelf af laat maken en trek 'm niet abrupt op de rem.

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:08

Jippie schreef:
Een paard dat niet recht in zijn lijf is zal niet vierkant halt houden.

Let er tijdens het rijden op dat je je paard de laaste pas zelf af laat maken en trek 'm niet abrupt op de rem.

Helemaal mee eens. Als je je paard rechtgericht hebt, kan hij vierkant gaan staan. Ook paard altijd actief houden vanuit de achterhand en je begrenst hem van voren tot laatste minuut tot paard tot stilstand komt.