buitenrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:40

Hallo,
ik heb een heel braaf paard. Hij is in de bak altijd superlief en buiten eigenlijk ook. hij is heel verkeersmak en ook bijv flapperend landbouwplastic loopt hij zo langs. Nuis het zo dat hij er een keer heel hard vandoor is gegaan met mij. Ik kreeg hem echt pas 200 - 300 meter verder stil. en dat was omdat hij opzij sprong voor een straatnaambordje Sindsdien durf ik niet meer alleen met hem naar buiten. Ik zou graag tips willen over hoe ik van mijn angst af zou kunnen komen.

Alvast bedankt

hurricane199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:44

ga me meerdere paarden op stap, het beste met leuke vriendinnen die zorgen voor afleiding. na een paar keer met hun mee te zijn gegaan merk je hoe braaf je paardje wel niet is en ben je vast niet meer bang!

marie33

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:49

Dank je voor je snelle reactie. Met andere paarden is hij inderdaad heel braaf. Het was alleen die ene keer en ik kom maar niet van dat gevoel af. Misschien is het een kwestie van het vaker doen.

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:21

Het hoeft niet te zeggen dat ie er telkens vandoor gaat natuurlijk. Maar je bent vast heel erg geschrokken. Gewoon over heen zetten. Je zal toch gewoon weer naar buiten moeten gaan. Lekker met vriendinnen en andere paarden net als wat hurricane199 zegt! Als die dan braaf is met die andere bouw je weer vertrouwen op, zo kan je over een tijdje gewoon weer een keer alleen proberen!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:04

Je kan ook beginnen met eerst een paar x een stukje uitstappen langs de weg en dat langzaam weer opbouwen.
Rot he om die angst te hebben

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:02

Mijn paarden gaan altijd aan de knetter hihi.
Maar ik snap wel dat je nu bang bent geworden.. Ik zal je wat tips geven zodat je iig niet bang hoeft te zijn dat je er af valt.
Druk je knieën sowieso altijd goed in het zadel.
Wees altijd voorbereid dat je paard kan gaan schrikken ook als is het van een straatbordje.
Praat heeeeel veel tegen hem, dat zorgt voor afleiding en zo leert hij jou ook vertrouwen, praten praten en blijven praten.
Ik heb ook nog wel een tip voor je als je paard heel hard aan de hol gaat maar beloof me dat je deze alleen gebruikt bij een snelnaderende boom (want die zijn best hard) en een drukke weg!!!! ze noemen het ook wel de belgische stop.
Je kruist je teugels, dus als het ware je handen over elkaar. Dan trek je het bit (als het ware) om in de mond van het paard en staat deze gelijk stil. Het is het zelfde als je een auto plotseling op de handrem zet. maar wel beloven dit alleen in echte noodgevallen te doen als je alles al hebt geprobeerd!!

Ik hoop dat je door deze tips wat zekerder vanjezelf wordt

woestijn

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:30

Je kan aan de hand met je paardje daar een paar keer langs wandelen,
en als hij?zij rustig is ga je erop ziten
terwijl iemand hem vasthud?
zo dat jij je vertrouwen terug hebt.
Later zul je wel zien dat het allemaal wel beter gaat

marie33

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 20:28

allemaal bedankt voor de goede tips. Ga het zeker proberen. Moet inderdaad toch weer een keer met hem naar buiten. Maximiliaan: ik zal het onthouden maar alleen in noodgevallen gebruiken.
Bedankt allemaal

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:48

Je angst overwinnen door nog een keer te gaan Je paard al van te voren lekker te kalmeren door vlak voor dat punt met een zachte, rustige stem tegen je paard aan te praten en zelf ook niet extra gaan stressen.
Neem anders iemand mee, die NIET opeen paard zit! Als jij iemand mee neemt die op een paard zit en jou paard gaat ervan door, kan zij niets ondernemen. En als jou paard ervan door gaat, zullen de andere paarden ook mee gaan, kuddegdrag, en zullen al die paarden al helemaal niet meer te stoppen zijn Dus vraag of iemand mee op de fiets gaat.