Paard valt naar binnen in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plein

Paard valt naar binnen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 10:34

Ik heb een probleem;

Zodra ik in galop wil dan valt het paard gelijk naar binnen en wil gelijk de andere manege-paarden voorbij, dus dat wordt dan gelijk een race-partij!

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie niet naar binnen valt en dat hij gewoon rustig achter de paarden blijft galopperen?

hurricane199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:16

probeer in draf al controle te hebben over de buitenteugel, dus ga eens op de binnenhoefslag draven en stuur na enkele meters weer naar de hoefslag met je buitenteugel en binnenbeen, als dat goed gaat kan je in galop, probeer een plek te vinden waar je in alle ruimte kan aangalopperen, dus niet vlak achter een ander paard, want dan gaat hij er meteen langs. het beste is denk ik in de hoek aangalopperen met tijdens het aangalopperen je buitenteugel en binnenbeen er goed aan. Als het nog niet goed gaat weer terug in draf een weer proberen tot het goedgaat en dan goed belonen. misschien vind je paard het prettiger om alleen in de bak te rijden, dan kan je het misschien ook in alle rust oefenen.

succes!!

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:24

Ik weet niet of het een manege paard is? Maar dan is het best lastig om m goed te krijgen.. Maar probeer idd goed je binnen been en buitenteugel er aan te houden! Probeer ook eens op de volte te blijven galoperen zodat er stelling en buiging in blijft. Zodra je voelt dat ie naar binnen wil vallen, druk op de buitenteugel en duw hem als het ware opzij met je binnenbeen. Hy moet zich om je binnen been heen gan buigen.

EquiNatura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:34

Ik denk dat je je paard eerst recht moet gaan richten. Een rechtsgebogen paard kan naar rechts buigen en naar links niet. Dus op de linkerhand laat zo’n paard zich vallen op de linkerschouder waardoor het paard scheef in de bocht komt te liggen en erg naar binnen valt. Door deze verticale scheefheid van het paard, en dus het niet recht zijn t.o.v. de grond, verliest het paard ook het evenwicht onder de ruiter waardoor het tempo wordt opgevoerd om overeind te blijven. Dit verklaard de enorme snelheid die het paard dan gaat maken en het tast het zelfvertrouwen van het paard aan. Alleen een rechtgericht paard kan naar beide kanten inbuigen. Een rechtgericht paard zal zijn rug ontspannen, zijn buik aanspannen, ondertreden en in ontspanning voorwaarts neerwaarts lopen. Door een ontspannen rugspier kan een paard zijn hals langer maken en in balans gaan lopen. Je kan het paard eerst recht richten aan de dubbele longe waardoor het de rug kan gaan ontspannen en met de halshouding voorwaarts neerwaarts kan lopen. Hierdoor kan het paard ontspannen waarna het tempo ook af zal nemen. Heel veel succes!!!