King @ Work In White - tips aub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

King @ Work In White - tips aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 22:18

Ik heb vandaag met King gereden.. De wei is pas geleden omgetoverd tot een bak.. Hij is alleen nog wat zwaar..
Mijn ma kwam pas halverwege foto's maken. Dus geen foto's van het inrijden.

Afbeelding
1 Stappen

Afbeelding
2 drafje
Afbeelding
3 Nog een drafje
Dit vind een heel fijn beeld!

Afbeelding
4 Nog meer draf..
*Let vooral op de jaloerse pony in de stal *
Afbeelding
5

Afbeelding
6 charming sta moment

Afbeelding
7
Afbeelding
8 galop *niet onze sterkste kant*

Afbeelding
9 even halthouden (moet nog oefenen op het vierkant staan )

Afbeelding
10 Nog even halthouden

Afbeelding
11 Toen even poseren.. Hij wou zn oren niet naar voren doen, dus ging mijn pa heel raar staat te doen

Afbeelding
12 Mooie king

Afbeelding
13 Daar is de camera King

Afbeelding
14 Zielig paard he?

Afbeelding
15 Tja..

Cap is eigen keus

Ik heb les. Ik heb voor mezelf een aantal verbeterpunten opgesteld (nouja.. aantal..) en ik wou met jullie tips enzo gaan kijken of jullie hetzelfde vinden?
Hij liep vandaag trouwens echt heel fijn!

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 00:37

hej
ik vind je handen wat te hoog
en probeer je hakken wat beter uit te drukken
prachtig paardje moet ik zeggen en voor de rest vind ik dat je em super leuk rijd!:D

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 00:49

ehmmm, zijn je beugels niet errug kort?? Bijv op foto 4 lijkt het echt alsof je boven je paard zit ipv erin, als je begrijpt wat ik bedoel.
Op sommige foto's is je paard wat achter de teugel en soms valt ze wat uit elkaar. De verzameling klopt gewoon nog niet helemaal, maar daar kun je beter met je instructrice aan werken dan dat wij je nu allemaal tegenstrijdige tips gaan geven met zn allen
Verder, van je elleboog tot het bit moet 1 lijn zijn. Jouw handen zijn af en toe dus behoorlijk te hoog.
Je hakken vind ik wel netjes eigenlijk, sommige foto's mss niet helemaal perfect, maar het zijn natuurlijk ook momentopnames.

meggiemeg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 07:40

sluit me aan bij Aurora3

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:17

Hey Liss, ziet er goed uit, King is echt knap in het wit , tijd om wedstrijden te starten .

Je armen lopen idd in geen goede lijn, maar je hebt iig wel 'n knik in je elkenboog. Misschien je teugels iets korten doen. Dan moet je automatisch je handen iets meer naar voren doen en ik denk dat het dan al heel goed eruit ziet.

Voor de rest, misschien toch maar is aan 'n dresuuurzadel denken? Dat zou het totaal plaatje en je benen echt super ten goede doen.

Voor de rest supertof !

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:22

Mooii paard...

Ben het met het comentaar van de andre eens

Saantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:27

Het ziet er netjes uit. Mooi paardje!
Tips:
Ik zou de beugels een gaatje langer doen. Ik reed zelf eerder ook met vrij korte beugels. Maar sinds ik ze langer heb gedaan zit ik veel beter. Het is wel eerst wennen.
Verder vind ik dat je je teugels vrij lang hebt. En je handen heb je soms vrij hoog en ver uit elkaar. dat zie je goed op foto 6.

Verder ziet het er netjes en ontspannen uit!

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:16

Mooi paardje; rijdt mooi ontspannen en met een mooie aanleuning; ziet er netjes uit; alleen ik vind persoonlijk ook je handen net iets te hoog zitten; dat zie je goed op foto 6 inderdaad en op foto nr. 9. probeer ze iets lager en dichter bij de manenkam te houden, en iets dichter bij elkaar verder ziet het er prima uit, blijf zo doorwerken

misslauie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:21

Saantje schreef:
...
Verder vind ik dat je je teugels vrij lang hebt. En je handen heb je soms vrij hoog en ver uit elkaar. dat zie je goed op foto 6.

ben het hier helemaal mee eens. verder zit je wel netjes rechtop!
ziet er verder erg netjes uit.
commentaar over de voetjes is al gegeven..

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:47

Mijn complimenten voor je houding! Handen idd soms iets minder breed maar verder ... Super! Leuk ding ook Sommige punten idd nog aan werken, maar dat weet je zelf

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:49

Ben ik de enige die naast het commentaar opvalt dat de bandages verschrikkelijk zitten (vooral achter)?
(boven de kogel etc)

zaira

Re: King @ Work In White - tips aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:32

Nee dat van die bandages wilde ik ook al schrijven! Je moet ze echt lager doen want zo hebben ze totaal geen effect.

Probeer je paard ook wat meer in te laten knikken in zijn hals, zo steekt hij hem alleen maar naar voren.

Mooi paard trouwens!

Lin4Life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:43

Nouw over je handen en je voeten is het al gezegd, daar sluit ik me bij aan.
Ook het bandageren mag iets beter, probeer om de bandages niet zo dicht op elkaar te doen maar echt van 1 vinger bove het spoortje tot 2 vingers onder het haakbeentje te doen.

Verder loopt naar mijn idee het paard nog wat teveel op de voorhand, Probeer hem iets meer op zijn achtrhand te laten zitten, dat die iets bergopwaarts gaat lopen.
verder Leuk paardje!

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:07

Hij is precies de tweeling van mijn pony. vooral dat hoofdje. Alleen is de mijne maar 1.43 en veel barokker.

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:27

Je handen zitten erg !!! hoog en inderdaad de bandages achter zitten helemaal niet goed. Als je bandageert ga je 3 x om de kogel tot aan het vetlokje

limpix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:43

haajh
leuke pony
ik sluit me veel bij de andere aan
te mischien te korte beugels de draf wat
gata wel ik zou ook wat meer kracht er inlaten waardoor
hij zich iets meer laat zien en dan waarschijnlijk
ook zijnn nagevelijkheid zal herstellen en omghoog gaan lopen

[url]

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:48

Ik sluit me aan bij de meeste. Beugels 1 of 2 gaten langer zodat je wat mooier lang kan zitten en dichter bij je paard blijft. Je teugels korter, handen lager en meer bijelkaar, ook om dichter bij je paard te blijven.

Verder zou ik proberen je paard nog net wat ronder in te stellen in de hals. Hij loopt er nét tegen aan...

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:51

Doe je handen wat lager.
Soms komt het paard op de voorhand, en probeer hem net iets ronder in te stellen, verder leuk paard.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 17:00

Euhm, ja, ik dacht al dat de bandages niet goed zaten
Ik doe ze eigenlijk bijna nooit om, vandaar. Ik zal er volgende keer op letten.
Mijn teugels te lang, dat was ook mijn commentaar op mezelf.
En mijn beugels, ik zag het ook op de foto's ja.

En ik ga sparen voor een dressuurzadel, dat zal ook wel veel doen voor mn zit, hoop ik.

@ Aurora3; de verzameling klopt idd nog niet, maar ben pas sinds kort weer begonnen met écht trainen. Van de winter waren het nl alleen buitenritten.

@ Ludora; dat idd een punt waar ik aan moet werken (aanleuning goed maken)

Hij valt soms echt enorm op de voorhand.. Maar daar heb ik les voor *en voor die tien miljoen andere punten die niet goed zijn..*

Maar ter vergelijking hier nog ff een foto van eerst:
Afbeelding
(Is zo'n twee/drie weken geleden)

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:13

misslauie schreef:
Saantje schreef:
...

ben het hier helemaal mee eens. verder zit je wel netjes rechtop!
ziet er verder erg netjes uit.
commentaar over de voetjes is al gegeven..

Hey lau!

Leuk paardje, ik vind idd ook dat je je handen te hoog hebt, het staat een beetje raar zo..
train ze!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:24

Hoihoi,

Een beetje hetzelfde commentaar als hierboven, je lijkt je wat teveel vast te houden aan de teugels.

Ik zou zeggen probeer je beugels langer te doen zodat je benen mooier langs je paard komen te liggen (je hebt nu een beetje stoelzit), goed op je zitbeenknobbels gaan zitten. En dan je handen lager en dichter bij elkaar voor je houden. Ik denk dat je nu teveel vanuit je knieen scharniert en dat dat meer vanuit je heupen moet komen. Niet teveel met je tenen op de beugels afzetten, dat gebeurt dan vaak. Misschien kan je iemand vragen je paard eens aan de longe te doen zodat je zonder teugels kunt zitten, ik denk dat je zoals je nu zit snel de neiging hebt om dan achterover te gaan vallen, kan dat?

Qua paard vind ik het best een mooi beeld geven hoor, niet verkeerd!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:51

Heej Lis!!

King ziet er goed uit,
hij is echt dikker geworden!van de zomer was tie net te dun he?

ik ga verderest mee met de puntjes die je zelf al aangaf!
Ik kom em snel weer bekijken!!

PolosportJ

Re: King @ Work In White - tips aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:40

ik vind m niet zo mooi bespierd in de hals. Probeer m is laag te rijden en wat ronder zo kan je ook wat spieren aan de bovenkant van de hals en richting zadel kweken (beetje dom omschreven). Nu rij je m hoog en krijgt ie alleen spier bij zijn nek (stukje achter zijn oren). Je moet eerst een goede basis hebben (laag rond en ontspannen kunnen rijden) voordat je m goed hogerop kan zetten. veel succeS!

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:45

op deze foto:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1331/4 ... 094033.jpg

zie je heel erg dat je je handen mee naar boven neemt als je gaat staan, je hoeft echt niet zó hoog, je kan gewoon rustig klein beetje om hoog (of hoe je dat ook zegt) en laat je handen gewoon lekker waar ze waren.

Buiten dat, vind ik het wel een leuk paardje, maar hij is idd niet zo gespierd in de hals

chantalvl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:14

Ik vind jullie een leuk stel., Maar je hebt je handen wel wat te hoog naar mijn mening (zover ik het weet ) Ik vind jullie een leuk stel., Maar je hebt je handen wel wat te hoog naar mijn mening (zover ik het weet )Ik vind jullie een leuk stel., Maar je hebt je handen wel wat te hoog naar mijn mening (zover ik het weet )