hoe moet je op je paard ontspannen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zeelaa

hoe moet je op je paard ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 17:14

heey mensen,

ik heb vaak last van spanning als ik rij daar door wordt mijn paard hard en doet het niet wat ik wil.
hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste kan ontspannen en hoe je je armen moet hebben met paardrijden.

al vast bedankt,

zeelaa

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:21

lastig. Wat ik zelf altijd doe als ontspanningsoefeningen kan misschien ook wel te paard. Heb ik eigenlijk overgenomen van mn zanglessen. Bijvoorbeeld je schouders een paar keer hoog ophalen en dan helemaal laten vallen, of even alle lucht uit je longen blazen en dan in een keer in ademen. Krijg je het echt tijdens het rijden of ook voordat je erop stapt? Je kunt bijvoorbeeld zodra je voelt dat je gespannen bent even afstappen. Gaan staan, handen en armen omhoog en alles langzaam naar beneden laten vallen ( dus eerst je handen, dan je armen, dan je schouders, dan je bovenlichaam) ziet er misschien heel vreemd uit maar als het helpt.

Waarom komt die spanning eigenlijk?

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:24

ow daar heb ik ook last van ik ga dit tpoic zeker volgen

ladigo14

Re: hoe moet je op je paard ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:37

rustig in en uit ademen.

je armen moet je niet afsteken dus ze dicht bij de zijkant van je buik houden hoe heet dat ookal weer uhm .. denkt even nog na..

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:37

je ellebogen dicht bij je zij houden, zij . zo heet dat .

Saskia_Omar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:22

Hoe komt het dat je je niet kan ontspannen of heb je er geen verklaring voor..?
Onzeker? Zenuwachtig?

Zorg in ieder geval eerst dat je je vetrouwd voelt met je paard, dus lekekr op een vraaf paard. Veel overgangen rijden, veel voltes en andere figuren, zodat hij lekker luisterd.
Misschien dta jij je dan wat meer kan ontspannen omdat je weet dat het goed gaat.

Je doet je armen naast je lichaam houden, knik in je elleboog, handen rechtop.

Succes