Rechtergalop wil maar niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aiko

Rechtergalop wil maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 12:12

Alles met rijden gaat eigenlijk wel goed, alleen de rechtergalop blijft maar niet lukken. Zodra ik vanuit een nageeflijke draf op rechts aangaloppeer gaat aiko helemaal naar buiten hangen, met zijn hoofd helemaal strak opzij is dan geen beweging in te krijgen en alleen maar hard. Het is dan echt onmogelijk om hem nageeflijk te krijgen en met stelling naar binnen te rijden, hij doet dit zowel op de volte als wanneer ik gewoon op de hoefslag rij. De rechtergalop is nooit zijn sterke kant geweest, maar ik vind het toch wel eens tijd worden dat het wel gaat lukken, op links gaat alles perfect. Iemand tips om zijn rechtergalop te verbeteren, wat enigszins helpt is om vanuit een redelijk kleine volte aan te springen maar dan houdt hij het maar een paar sprongen vol om vervolgens weer helemaal naar buiten te vallen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:48

En wat doet hij als je 'm in een roundpenn werkt?

Frannik

Re: Rechtergalop wil maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:06

je zegt dat hij het op de volte een paar sprongen volhoud, dat betekend, als hij het daarna wel weer doet, waarschijnlijk dat hij het ontzettend moeilijk vind om rechts te buigen. zorg dat je als hij het goed doet hem ontzettend goed beloond, en niet te lang door galoppeerd. probeer het anders eens met een dubbele longeerlijn en stel haar met het longeren naar rechts en kijk wat ze dan doet. Buig haar veel in stap en in draf als je op rechts rijd, ze moet waarschijnlijk wat los komen op rechts. ieder paard heeft een linker en een rechterhand, net als wij en op rechts zal ze waarschijnlijk wat stijver zijn.

hurricane199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:49

ik zou als voorbereiding in draf heel veel buigoefeningen doen, als dat goed gaat spring in die buiging aan in galop. galoppeer op een grote volte en vooral doorgalopperen zodat hij zijn balans niet verliest. galoppeer niet te lang. probeer tussendoor weer een oefening te doen die hij makkelijk vind en beloon heel veel zodat hij weer helemaal ontspannen is, daarna begin je weer van voor af aan. blijf geduldig en oefen heel erg veel. Het kan lang duren maar uiteindelijk gaat het vast supergoed!!
wat je ook kan doen is je paard voor de zekerheid helemaal laten controleren, misschien heeft hij wel last van z'n rug!