Met rijden schud ze bijna elk rondje met haar hoofd, iedere oefening die ik inzet schud ze wel een keer. Het is echt behoorlijk irritant en zelf raak ik er ook geirriteerd van, terwijl mijn pony heel erg jeuk heeft denk ik onder het rijden. Soms wordt ik bijna uit het zadel geschud als ze haar hoofd zo ineens de lucht ingooit. Als gevolg daarvan geef ik weer meer druk op het bit, wat absoluut niet de bedoeling is
, maar dat is je eerste reactie als je uit het zadel wordt geschud. En daardoor laat mijn pony niet lekker los natuurlijk!!! Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik probeer iedere x zelf mijn hand naar voren te doen als ze schud zodat ik niet in haar mond zit, maar dat is heel moeilijk, omdat ze iedere keer heel onverwachts haar hoofd de lucht in gooit en dat ook echt razendsnel doet. Ook heb ik geprobeerd mijn hand gewoon laag te houden en mijn been eraan te houden, maar dat helpt ook niet. Ze blijft schudden
Op wedstrijd doet ze het altijd minder, maar dat is ook meestal buiten op gras dus misschien zijn er dan wat minder mugjes ofzow.
Ik heb zelf al zitten denken om op gras te rijden, omdat ze op wedstrijd ook minder schud met haar hoofd, maar er is niet echt een goed stuk gras in de buurt waar ik kan rijden.
Ik ben benieuwd naar jullie evt. ervaringen en tips.