Aramis (draver) nog maar eens @dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AramisJames

Aramis (draver) nog maar eens @dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:25

Na onze trainingsdip (die zowat de hele winter duurde ) begint Aramis nu echt beter te lopen. De laatste keren dat ik reed liep hij echt super, dus ik dacht "laten we nog eens foto's maken", en je kan het al raden: hij was weer lastig . Maar al bij al viel het nog mee en dat heeft dit opgeleverd:

Achterhand vergeten we nog wel eens (maar is al gebeterd t.o.v. deze winter... )
Afbeelding

Kwaliteit is erop acheruit gegaan door in te zoomen, maar je ziet alles nog wel...
Afbeelding

Mijn houding laat ook nog wel eens te wensen over...
Afbeelding

Spijtig dat deze bewogen is... (mijn moeder heeft nog niet volledig door dat ze de camera stil moet houden als ze een foto maakt )
Afbeelding

Nog een filmpje van draf
Afbeelding

En galop... Zoals jullie in de titel zien is hij draver en is galop dus nog moeilijk voor hem. Ik laat hem nu gewoon galopperen zonder veel te vragen, totdat hij zijn balans gevonden heeft en dan kan ik meer aanleunig en stelling vragen

links (de moeilijkste kant voor hem)
Afbeelding

Rechts
Afbeelding

Ok, dit was het. Commentaar mag (heel graag zelfs), mits onderbouwd, en tips zijn natuurlijk altijd welkom

P.S.: wat vinden jullie van zijn setje?

ArAx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:31

Ziet er goed uit!
Leuk setje past leuk bij je pony!
Ik heb zelf een verzorgpony en dat is ook een draver die is ook niet zo makkelijk in de galop.

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 19:20

@ArAx: dank je.....
Ja die galop... maar ja dat komt nog wel goed. Ik heb er nog niet veel op kunnen oefenen omdat ik nu pas een piste van iemand kan gebruiken. Daarvoor reed ik op een recreatieveldje waar geen afsluiting rond staat en om daar met hem te galopperen is echt gevaarlijk

Cranberry90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:23

Leuke fotos!
ik had een een dravertje, die kon in het begin ook nog niet galopperen maar later wou die liever galopperen dan draven! en moeilijker is het na eeen tijd niet meer hoor, en dravers zijn niet alleen bestemd om mee te draven hoor, ze kunnen ook heeel goed galopperen;)maar daar kom je vanzelf nog wel een keer achter;)

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 19:26

ja die van mij is stilaan wel de smaak te pakken aan het krijgen. Als hij weet dat hij mag galopperen voel je hem al meteen wat heviger worden (dat had hij toen ik hem pas had niet, dan voelde ik dat hij zich helemaal opspande)

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 21:55

Niemand meer??

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:00

Hey leuke fotos hoor!
Die gangen komen vanzelf wel, ik spring met mijn draver van stap in galop aan en sta als t moet na 10meter weer stil

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:59

Leuk paardje hoor, jammer dat de foto's wat wazig zijn.

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 13:05

bedankt voor jullie leuke reacties:)
tja van die foto's....mijn moeder is nog aan het oefenen om goede foto's te nemen

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 19:27

Nog iemand?