uitgestrekte draf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Latisha

uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 15:28

Hoe leer je een paard de uitgestrekte draf? middendraf kan die van mij goed, alleen hij strekt niet uit en dat wil ik graag. Heeft iemand tips?

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:30

Misschien proberen over balkjes te draven die je ruim uit elkaar legt?

Ray_Ninja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:46

Je moet er eerst voor zorgen dat je paard zich zelf kan dragen anders kan hij nooit uitgestrekte draf lopen

Frannik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:25

Ray_Ninja schreef:
Je moet er eerst voor zorgen dat je paard zich zelf kan dragen anders kan hij nooit uitgestrekte draf lopen

Daar ben ik het zowieso al helemaal mee eens.
Ten tweede moet je voor de uitgestrekte draf je pony/paard iets meer opsluiten, zodat hij weg wil.
Je houd hem voor dus ietsjes meer tegen en drijft extra bij, zodat je voelt dat hij weg wil, een soort bommetje moet je voelen, om het zo maar te zeggen, dan hoef je alleen je hand maar te openen en dan is hij weg, dit zal misschien niet meteen goed gaan, maar oefening baart kunst.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:42

Dat bovenste hoor je imo ook bij de middendraf te voelen, alsof je paard onder je kont uitgaat zeg maar. Dus een kwestie van de middendraf verder uitbouwen en veel oefenen zodat je paard de kracht krijgt om zich maximaal te strekken.

huubhuub

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:25

Dnnz schreef:
Ray_Ninja schreef:

Ten tweede moet je voor de uitgestrekte draf je pony/paard iets meer opsluiten, zodat hij weg wil.
Je houd hem voor dus ietsjes meer tegen en drijft extra bij, zodat je voelt dat hij weg wil, een soort bommetje moet je voelen, om het zo maar te zeggen, dan hoef je alleen je hand maar te openen en dan is hij weg, dit zal misschien niet meteen goed gaan, maar oefening baart kunst.

hier ben ik het mee eens

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:40

Laat je paardje voor het strekken in een mooie verzamelde draf de hoek doorgaan dus veel been en tegenhouden dat zijn achterhand er goed ondezit en daarna je handen iets omhoog doen en veel benen geven.

Frannik

Re: uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:59

handen omhoog doen?? handen openen lijkt me.. Ik weet niet wat je hiermee wilt zeggen maar als ik mijn handen omhoog doe stoor ik mijn paard in zijn mond.. leg eens uit..

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:22

Ik bedoel ook je handen openen verkeerd uitgelegd sorry

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:52

Citaat:
Dnnz schreef:
Ray_Ninja schreef:

hier ben ik het mee eens

ik ook mee eens

Frannik

Re: uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:39

haha geeft niet hoor;) maar ik dacht even wat ik me voor moest stellen bij hand omhoog doen:)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:45

Ray_Ninja schreef:

Klopt
Voordat je paard kan dragen heb je enige mate van verzameling nodig ook voor die uitgestrekte draf heb je enige mate van verzameling nodig.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:59

Veel schakelen in tempo is een goede oefening om de achterhand actiever te krijgen maar ook sterker.