Ik vroeg me af wat jullie nu het belangrijkst vonden bij het springen en waarom: landen in de juiste galop of de balken laten liggen ... ?
Ik vraag dit omdat ik momenteel met een pony nogal veel spring, gewoon de basis (dus 50 cm ofzo) en dan soms eens een parcoursje van 3 hindernissen ofzo .. Allemaal puur voor de fun en om ervaring op te doen e.d., wedstrijden worden er momenteel nog niet gereden.
Nu is het zo dat de pony aan een bepaalde kant, op de linkerhand, altijd in de rechtergalop landt. Aan de overkant van de bak heeft de pony dit niet (maar we denken dat dit komt omdat hier niet zoveel te zien is, aan de andere kant staan meestal mensen enzo). Maar nu ben ik er dus op aant oefenen dat de pony ook aan de moeilijke kant links landt ... Dit lukt meestal niet, maar soms ook weer wel
Maar soms lukt het ook maar dan vliegt de balk eraf ...Dus nu vroeg ik me af wat jullie het belangrijkst/beste vinden? Rijden zodat de balk blijft liggen (en de pony 9/10 verkeerd landt) of verder oefenen zoals we bezig zijn (dus met juist landen) maar dan met gevolg dat de balk een aantal keer sneuvelt .. ?