nervositeit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MCM

nervositeit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:47

Mijn paard is erg nerveus als ze van de trailer af komt. Ik heb veel moeite gehad om haar te laden en misschien nog wel. Thuis gaat het goed. Ga binnenkort met de trailer naar de manege. Daar aangekomen is ze dan zo nerveus dat ik dan altijd eerst besluit te longeren. Als ik er daarna op stap gaat het wat beter. Echter ik wil ook op wedstrijden,
maar durf dat niet zo goed aan, want als ik niet kan longeren zit ik op een erg nerveus paard en als ze zo nerveus is vertrouw ik haar niet, omdat ze zichzelf niet meer is.

Wie heeft er tips?
Wie weet er middelen tegen nervositeit die goed helpen en die je dus ook mag gebruiken in de sport.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:23

Zelf ben ik niet zo`n voorstander om bepaalde supplementen (zoals anti nerveusiteit van pavo, als ik dat goed schrijf) te gebruiken...kan het niet een kwestie van gewenning zijn? Alles is in het begin nieuw en spannend, en hoe vaker je het doet hoe makkelijker ze worden. Sommige paarden moeten gewoon hun eerste energie op die manier kwijt, dan is longeren idd een oplossing. Die van mij was in het begin ook zo, beetje bij beetje win je meer vertrouwen en vergaat alles makkelijker. Dat is mijn ervaring