problemen met de aanleuning

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

urchin

problemen met de aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 20:23

Hallo iedereen, voordat ik begin met mijn verhaal wil ik ff zeggen dat ik nieuw ben hier, hehe .. maar goed. ik zit met een probleem dat is namelijk: Nou ik heb nu ongeveer 7 maanden een nieuw paard, Urchin, hij is 5 jaar.. Het is echt een ontzettend lief beest, doet zowat nooit wat kwaad, schrikt zowat nergens voor en is fijn om te rijden. Kortom mijn droompaard! Alleen ik rijd nu een paar maanden wedstrijden. eerst gewoon maar in de B want het is allemaal nog even wennen vooral voor Urchin want die was nog nooit op concours geweest. ik zelf wel met me pony heel veel. Maar wat nu het probleem is is de aanleuning. Op een wedstrijd fokt ie zichzelf echt behoorlijk op en als ie een beetje gestresst is op een wedstrijd gaat ie vervelend doen in z'n mond. en dan zit ie te schudden met z'n hoofd. Vooral als ik moet gaan doorzitten dat wil dan helemaal niet want dan heeft me paard en ik ook niet echt veel balans. En dat is echt behoorlijk vervelend want zo kom ik nooit verder. Het gaat thuis wel redelijk goed, maar niet genoeg. maar ik zou echt niet weten wat ik er aan moet doen. Ik heb al van alles geprobeerd. Minder voeren voor de wedstrijden dat ie niet te druk word, nog meer oefenen met doorzitten thuis, langer inrijden, maar nog niks helpt. Ik baal er behoorlijk van, want ik ben echt harstikke gek met me paardje alleen ik snap gewoon niet wat het probleem is, hij deed het eerst niet echt, maar nu wel..
HEeft iemand misschien ook zo'n probleem, zo ja, wat doe jij er tegen? Misschien kan iemand me helpen, want wil er alles aan doen om dit probleem te verhelpen. ik ben tot alles in staat, want mijn paardje urchin is m'n alles! tis echt zo'n lieverd, maar goed..
Nou dat was mijn lange verhaal;)
Groetjess

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:46

"Vervelend want zo kom ik nooit verder".... Jeetje, je hebt 'm ook AL zeven maanden en het dier is AL vijf.... Nee ik denk ook dat dat niks wordt. Ik zou snel een nieuwe kopen!

Ik typ dit niet voor niets. Hoe voelt dat? En denk nu eens aan je paard, hoe zou die zich voelen? Vergelijkbaar?

Je hebt je JONGE paard PAS zeven maanden, en hij maakt zich druk op wedstrijden. Da's mooi! Als ik ergens de pest aan heb zijn het beesten die op jonge leeftijd al tot rijmachines verworden zijn...

Denk je zelf ook niet dat dit een kwestie van oefenen, sterker worden en meer vertrouwen is?
Je geef al aan dat het thuis ook nog niet goed genoeg gaat. Waarom ga je dan uberhaupt al op concours????

Oefenen! Sterk maken! Balans laten vinden! En ALS je toch door wilt gaan met wedstrijden waar je eigenlijk nog niet klaar voor bent, WAAROM ga je dan TOCH doorzitten? Blijf dan die stukken gewoon lichtrijden! Kies voor de ERVARING in plaats van voor de punten!

Als jij inderdaad zoals je zegt ALLES wilt doen om je probleem te verhelpen, hoef je eigenlijk maar 1 ding te doen: GEDULD HEBBEN!

Welkom op Bokt trouwens, en succes met je droompaardje!

Sonja