één hand niet stil kunnen houden, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

één hand niet stil kunnen houden, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 17:34

Heey Bokkers,

Als ik aan het rijden ben dan kan ik mijn linkerhand mooi netjes stil ( meegaand houden) maar mijn rechterhand die lijdt een eigen leven. Wie heeft er tips waardoor deze hand ook netjes stil ( meegaand) wordt?

demi_eros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:01

Wat ik wel eens gezien heb dat in een les werd gedaan is je beide handen met een elastiekje (om je pols) 'aan elkaar binden'. Misschien kan je dit eens proberen, ik weet alleen niet of dit nou heel goed is of niet, maar je kan het wel een keertje proberen denk ik.

Saskiaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:39

Goed concentreren op je handen, zorg dat je rechter naast je linker blijft en niet zijn eigen leventje gaat leiden. Je handen moeten precies hetzelfde doen en op dezelfde hoogte blijven. Niet zo charmant als je linkerhand goed op zijn plek zit en je rechterhand ergens bij zijn oor zweeft. Goed concentreren dus, jij hebt ten slotte de controle over je eigen hand.

followme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:30

je kan een brug maken van je teugels, dus je hebt je teugels vast zoals altijd, alleen pak je van de linkerlus in je rechterhand en van de andere kant van de lus in je linkerhand, dan kan je dus je handen ook niet uitelkaar houden. Dus het nadeel kan zijn dat je moeilijker kan sturen, maar je kan wel je handen netjes naast elkaar houden