Nieuwe aanwinst "Hinde" aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Nieuwe aanwinst "Hinde" aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:39

Op de manege waar ik rijd is een nieuw paardje en ik mocht dit paard even rijden vandaag. Iemand op stal was zo lief om foto's te maken bedankt mariette
Het is de tweede keer dat ik dit paard rijd, erg makkelijk paardje

Nee hoor mijn teugels zijn niet te lang
Afbeelding
Afbeelding

Jammer dat de foto zo wazig is, ik vind hem zo leuk
Afbeelding

Mijn houding hier
Afbeelding

Lange teugel in draf en dan precies op het moment van overgang naar stap. (ja ik weet het been eraan houden maar dat blijft moeilijk)
Afbeelding

Commentaar mag natuurlijk altijd, maar houd er rekening mee dat Hinde een 'beetje' te dik is, een conditie heeft van niets en ik geen Anky ben

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:42

Leuk! . Ziet er op zich goed uit, alleen blijf hem actief houden en probeer hem iets meer in de oprichting te doen, hij gaat namelijk wel erg diep, wat niet zo heel erg is, maar wel als je hemniet actief houdt.
Veel succes verder!

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:48

Ziet er goed uit!
Het zadel mag iets naar achteren en beugel een gaatje langer denk ik.
Kan je je makkelijker lang maken.
Handen iets meer rechtop houden.

Jammer dat het een manege paard is eigenlijk, zie er meer in

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:49

Sammiej schreef:
Ziet er goed uit!
Het zadel mag iets naar achteren en beugel een gaatje langer denk ik.
Kan je je makkelijker lang maken.
Handen iets meer rechtop houden.

Jammer dat het een manege paard is eigenlijk, zie er meer in

Ja vind ik ook jammer dat het een manege beesie word kan volgens mij heel wat meer dan rondjes huppelen
Ziet er wel leuk uit mooi paardje vind ik het ook:D

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:16

Nou, ik zal zeggen: ren naar Manege Urena en koop hem/haar!

Ziet er leuk uit Annie! Had je deze meegenomen naar buiten?

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:30

Leuke foto's Anne Ziet er best netjes uit zo. Zo te zien wel echt 'n Anne paardje zo is ze stukken mooier dan in de stal

Commentaar ga ik niet geven, want dat geef je zelf al aan

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:43

het blijft een leuk dier.
het zadel ligt prima, door de holle rug en de dikke buik lijkt eht wat te ver naar voren te liggen, maar dat is niet zo
het is een beaujolais , en ze kan erg lekker lopen.
haar conditie is 0,0 dus voorwaarts neerwaarts rijden is zeer goed in dit stadium.
ze is al 17 jaartjes oud, en we hebben veel ervaren ruiters op de manege , dus ze staat er prima

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:02

ik vind het nogal onaardig om te zeggen dat manegepaarden alleen 'rondjes huppelen'.op sommige maneges rijden de lessers wedstrijden op een knap niveau hoor.

ziet er overigens uit als een leuk paardje,een mooie aanwinst voor de manege

Anniekskie

Re: Nieuwe aanwinst "Hinde" aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:21

is zei een nakomeling van rex magna??
En komt ze uit pannerden (gelderland)
Ken dit paardje ergens van.

edit; zie al dat het geen rex magna is heb er overheen gelezen sorry!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:05

leuk beestje
ziet er goed uit,

maar ik ben er toch van mening van dat het zadel wel degelijk te ver naar voren ligt. Het zadel hoor achter de schouder te liggen en er niet op
En de beugels mogen ook wel wat langer en onderbenen naar achteren

judi

Re: Nieuwe aanwinst "Hinde" aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:55

He volgens mij komt Hinde uit Haaren. Ik ben een paar maanden geleden bij haar gaan kijken. Ze had inderdaad geen conditie en een flinke buik!
Succes ermee, groetjes!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:44

ik weet alleen dat ze van een man van 70 is geweest, waar ze gestaan heeft, dat weet ik niet.

en nogmaals van dat zadel, als haar rug spieren krijgt, en de buik weg is, gaat het zadel wel degelijk goed liggen.
er heeft zelfs een zadelmaker naar de pasvorm gekeken

veertjuh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:56

heeej annie kei leuk ziet er echt goed uit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:26

crossmonster schreef:
ik weet alleen dat ze van een man van 70 is geweest, waar ze gestaan heeft, dat weet ik niet.

en nogmaals van dat zadel, als haar rug spieren krijgt, en de buik weg is, gaat het zadel wel degelijk goed liggen.
er heeft zelfs een zadelmaker naar de pasvorm gekeken

ja misschien dan, maar nu ligt het niet goed

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:01

Snoevie schreef:
ik vind het nogal onaardig om te zeggen dat manegepaarden alleen 'rondjes huppelen'.op sommige maneges rijden de lessers wedstrijden op een knap niveau hoor.

ziet er overigens uit als een leuk paardje,een mooie aanwinst voor de manege

Naja klaar is mijn mening en ik mag mijn menig zeggen ( en ik zie net dat ze al 17 !!!!is ) naja ik had haar liever niet op een manege, maar ja wie ben ik he :S maar ik vind het wel een tof paardje

Annetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:11

Wahaha, tuurlijk mag je je mening uitten, maar anderen ook Wat bedoel je met die uitroeptekens achter die 17? Als je iets zegt, moet je wel duidelijk zijn. Dat zinnetje tussen haakjes slaat namelijk nergens op zo.
Bedankt voor je mening en de rest ook bedankt voor het reageren. Voor degenen die commentaar hebben gegeven op de rijdstijl: ik zal er de volgende keer op letten

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:31

Dat ik haar best wel oud vind ( en niet te oud voor werk) maja ik ben eerlijk gezegt zelf niet zo'n manege mens kank niks aan doen heb nameelijk rare ervaring dus ja daar komt het door en ze is al 17 en dan op een manage naja is niet wat ik leuk zou vinden ( voor mijn paardjes bv snap je ) en ik val je niet aan en tuurlijk iedereen mag zen menig geven zeker wete ..maja zoals ik al zei ben niet echt zo'n manege mens vandaar

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:36

Leuk paardje! Ja, zonde van die overgang naar manegepaard, maar als je bedenkt dat ieder paard leuk kan lopen met een goede ruiter als het nog niet lang manegepaard is vind ik het niet heel zielig en iedereen moet natuurlijk paardrijden leren... Maar ik ben het wel deels met iedereen eens hoor, maar er zit ook een andere kant aan vast!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:26

nu weten jullie uiteraard niet onze manege situatie.
we hebben een kleine manege, met veel gevorderden en er zijn dinsdag en donderdag geen groepslessen, op zaterdag moet een enkele pony maximaal 3 uur lopen, de rest maar 1 of 2 .
en door de weeks lopen ze 1 uur per dag.
op di en do worden ze door goede ruiters bijgereden , lekker ontspannen over de rug, zodat ze lekker door het lijf blijven lopen.
vrijwel elk pard bij ons kan ook op een normale wijze en op lichte druk aan de teugel gereden worden, dit is op de meeste manege's wel anders.
elke week worden de paarden minimaal 1 x naar het bos gereden, en indien mogelijk komen ze 4 x per week op de wei.

dus een manegepaard bij ons zielig??
nee dat gaat er bij mij niet in....

dus 17 jaar en dan hier terecht komen is nog helemaal niet zo verkeerd, merrie heeft het prima naar de zin, krijgt veel aandacht, een lekkere stal met veel stro, en veel variatie.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:57

nikkiej_86 schreef:
Snoevie schreef:

Naja klaar is mijn mening en ik mag mijn menig zeggen ( en ik zie net dat ze al 17 !!!!is ) naja ik had haar liever niet op een manege, maar ja wie ben ik he :S maar ik vind het wel een tof paardje

niemand zegt toch dat je je mening niet mag geven?ik zei alleen dat ik het onaardig vind hoe er over die manegepaardjes gepraat word,iedereen moet het rijden toch leren idd.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:35

idd snoevie, ook degene die dit het hardste roepen hebben eerst een tijdje bij welk paard dan ook, op de rug gebonkt.

het eerste wonderkind dat meteen op zijn eerste ritje, het paard goed kan besturen en heb niet in rug en mond belast moet nog geboren worden

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:42

Lessen op een hobbelpaard en rodeokoe?
Veel theorie over mond en rug ?

hahaha, nee.
Maar ik bedoelde ermee dat ik dit paard ook wel graag wedstrijden, bij iemand thuis bijv. had zien lopen.
Dan ziet het er anders uit dan op een manege, ook al leren de manegemensen wel veel van dit paard denk ik.
Vooral over conditie en dikheid?

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:44

Snoevie schreef:
niemand zegt toch dat je je mening niet mag geven?ik zei alleen dat ik het onaardig vind hoe er over die manegepaardjes gepraat word,iedereen moet het rijden toch leren idd.

Heb je helemaal gelijk in en naast dat iedereen moet leren paardrijden; er zijn natuurlijk ook mensen die én geen verzorgpaardje kunnen vinden én geen eigen paard kunnen veroorloven en dan is een manege natuurlijk nog de enige optie.

By the way: in het echie ziet Hinde er erg leuk uit!