Daily [shetxwelsh]@ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Daily [shetxwelsh]@ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:02

Daily is hier voor 2ex bij mij onder het zadel en heb er nu 3 keer even op gereden. nouja gereden. wat stappen en een klein drafje. Aangezien ze over een maand pas 3 word.

geen comentaar het is mijn pony niet de eigenaar wil hem ingereden hebben en als ik het niet doe doet iemand anders het wel

Ze vind het bitje nog maar niks ze heeft steeds hoofdje in de lucht en loopt hevig te kauwen

Afbeelding

Afbeelding

Esmee erop, ze is al best wel mak voor 3e keer
Afbeelding

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:03

Wat een mooierd

Loopt lekker zo te zien!

abrakadabra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:04

jaja ik zeg niks... je weet dus blijkbaar zelf dat dat eigenlijk niet kan............ toch jammer dan sommige mensen niet wijzer zijn.... (daar bedoel ik dus de eigenaar mee van deze pony!!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:05

Als jij het niet doet doet iemand anders het wel.. maar ík zou iets dat tegen mijn principes is dus ook gewoon níet doen. Liever dat ik weet dat dit paardje straks last van zijn botten krijgt door een ander dan door mij.

Probeer je hakken wat meer uit te drukken, en je ellebogen wat meer in te buigen als het ware. Je steekt je armen nu ietwat af lijkt het wel Verder wel netjes hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-06 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:07

achja ik ga er toch niet op reageren.
ik denk er zelf ook zo over.
maar ik weet ook dat als een ander het doet er meteen mee gedraafd en gegaloppeerd word.

maargoed
het is mijn pony niet. ik zal niet weten hoe die pony het later heeft. en ja ik vind het wel zielig maarja.

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:09

ik ben wel benieuwd waarom ze niet een kleiner iemand hebben gekozen.. want jij bent toch nog lang.
Maar ik vind het niet echt raar dat ze haar hoofd in de lucht gooit..

edit: Maar je houding vind ik wel oke

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:35

Je mag je been iets laten hangen, anders gaat hij tegen je been aan hangen. Ziet er verder netjes uit hoor, voor de derde keer!

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:36

waarom al een zweep? ze is net onder het zadel.. dat vind ik zonder van de pony, straks kan ie niet meer zonder..

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:38

ik gebruik de zweep niet..
ik heb het voor mocht-ik-het-nodig-hebben.

ze is goed aan het been gelukkig

inge88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:55

Jolandaa_ schreef:
waarom al een zweep? ze is net onder het zadel.. dat vind ik zonder van de pony, straks kan ie niet meer zonder..

Hier wil ik even op reageren. Ik heb zelf meerdere pony's ingereden op mijn stage en die moest ik met zweep inrijden. Een onbeleerde pony snapt je been namelijk nog niet en een tikje met een zweep is dan ter verduidelijking want daar reageren ze wel op door vooruit te gaan als ze het been nog niet kennen.
Hier is dus niks mis mee. (als je hem goed gebruikt)

123468086

Re: Daily [shetxwelsh]@ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:11

Leuk ponytje,
Is het niet een idee om eerst bitloos terijden, en daarna met bitje wennen?

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:28

Jeetje alweer gezeur over te groot dit en dat ...

Ik vind het er leuk uitzien..
En als zij hem inrijd dan is dat toch goed..
Ze mosschien wel te lang maar niet te zwaar zo te zien

Maar goed dit vind ik nog wel kunnen hoor..

Verder leuk shetje veel plezier met hem

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:40

Wat een schatje
Idd, als een ander het doet, gaat ie er mss nog véél vlugger mee, en als de TS enkel stapt en af en toe een drafje mee doet, is het nog niet zo héél erg.

@TS: met welk bit rijd je ? ( gewoon nieuwsgierigheid )

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 10:13

gewone watertrens...
ik heb ook wel een rubberen bitje,
zou dat misschien een betere optie zijn?

nouja als jullie me hier te groot voor vinden hoe zit het dan wel niet met Flame (5CM kleiner) haha

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:15

@cloverdale: neen rubber lijkt vriendelijk, maar is het niet altijd. Het kan zelfs brandwonder veroorzaken. Houd het maar op je watertrensje

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 10:19

hmm okee bedankt.
dat wist ik trouwens niet eens

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:09

te lang gaat nog het is geen zwaar werk!
en inrijden.. ik vind het beter dat jij het doet ! moest iemand anders het doen , zou die misschien wel galoperen of wie weet beginnen met springen ofzo!? je doet het geod zo rustig aan, niks forceren
leuk diertje hoor

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:30

Twee en elf maanden, en nog volledig overbouwd in de achterhand.. volgens mij moet die pony nog minstens een jaartje groeien voor je aan inrijden toe bent.
En het bit, tja, als je de foto's bekijkt zie je zelf ook wel dat de pony dat op zijn zachts gezegd onaangenaam vindt. Op die manier kan je ze toch niets leren.
Mijn advies is nog een jaartje op de weide, en bitloos rijden.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:33

Ik vind je toch beter staan op flame...
en dat andere meisje word er ook al snel te groot voor denk ik.

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:35

je teugels kunnen wat langer..misschien dat ze dan wat losser gaat lopen, voor de rest ben ik het met de anderen eens...laat haar nog lekker in de wei!!! Overtuig die eigenaar dat dit nog niet kan. Zo slijt ze enorm snel en zijn over een paar jaar haar sesambeentjes versleten. Rijd er niet op, al zegt die eigenaar zoveel....

On topic:;:: leuk pony'tje

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:40

Waarom niet eerst aan het bit laten wennen en dan pas gaan inrijden? Over het andere weet je zelf ook wel.
Watertrens moet trouwens altijd gebruikt worden met bitringen, bustrens kan zonder.

Ach een leuke pony, maar verder vind ik het helemaal niks.

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:07

Ik ben het volledig met Paula eens, Het bitje, het lijkt alsof ze die nog niet zolang kent en nu al mee gereden word ? Tis een leuke pony, maar persoonlijk vind ik je ook te groot. En vind haar er nog jeudig uitzien. *sorry*

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:38

Bandida schreef:
Twee en elf maanden, en nog volledig overbouwd in de achterhand.. volgens mij moet die pony nog minstens een jaartje groeien voor je aan inrijden toe bent.
En het bit, tja, als je de foto's bekijkt zie je zelf ook wel dat de pony dat op zijn zachts gezegd onaangenaam vindt. Op die manier kan je ze toch niets leren.
Mijn advies is nog een jaartje op de weide, en bitloos rijden.

Als ik Steph zo af en toe hoor is er met die eigenaar vrij weinig te praten hoor.
Ze wil het zelf ook niet, maar anders als ze door anderen wordt ingereden galopperen en springen ze alleen Dus liever zo.

Steph, ik vind het er niet eens zo slecht uitzien hoor, zolang die eigenaar niet wijzer wordt moet het maar even..

veerle123

Re: Daily [shetxwelsh]@ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:27

Heey!!
Ik rij nu ook op een pony die nog niet zo lang is opgeleert maar was wel 4 jaar toen hij opgeleert werd.Ik snap je dat jij er beter oprijd dan dat iemand anders mee zou springen.Nu bij mijn verzorgpony rij ik wel met een rubbertje errond maar nu begint hij er op te kouwen en graakt het kapot dus gaan we een ander bit moet nemen.Ik vind je houding goe!!Jammer dat de eigenaar alles zo snel wil laten gaan!!!
nog veel suces met hem!!

groetjes veerle

Shariff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:56

Ik snap ook niet waarom je er op rijd,
het is jou keuze, niet dat ik niet op paarden die jonger als drie heb gereden, maar dat was toch zeker in mijn jongere jaren toen ik toch luisterde naar die goede eigenaar.
Je moet het zelf weten.
En als je bedoelt met diegene die haar zou inrijden en meteen zou gaan galloperen en draven, mij mee bedoelt?
ik zou niet weten wie je anders bedoelt.. esmee of michelle kan het niet zijn?!