En dan nu wat filmpjes van mij op Neo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dusi

En dan nu wat filmpjes van mij op Neo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 13:42

Hier dan eindelijk wat filmpjes van mij op Neo mijn drie en half jaar oude Lipi ruin.

De eerste keer (Was pas de tweede dag dat hij echt onder het zadel was).

Afbeelding

De tweede keer (twee dagen later).

Afbeelding

En de derde keer (nog eens twee dagen later)

Afbeelding

Hier rijden we met een kaptoom, want het bit vind hij echt niks. Nu rijden we met een bitloos hoofdstel en dat gaat veel beter. Hij begint nu ook te ontspannen. Jammer genoeg is daar nog geen film of foto van, maar dat komt nog wel.

En om even te laten zien waarom geen bit...

Afbeelding

Meryl

Re: En dan nu wat filmpjes van mij op Neo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:13

Ziet er goed uit hoor, heel braaf. Een tip: met het bit in doen je duim achter in z,n mond stoppen (bij z,n lippen) dan met je andere hand over zijn hoofd dan kan hij niet omhoog komen en al voordat je het bit in doet zorgen dat hij op de juiste maat zit.

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:45

Ja dat ie geen bit inkrijgt snap ik ook nog niet helemaal, maar goed. Wel gaaf dat je alles op film hebt zeg, tis een mooi dier. En braaf man, weet nog wel dat Didi en ik zijn moeder verder gingen inrijden pffff, laagvliegen door de bak weet je nog?!

Dusi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:52

als je al met het bit aan komt lopen gaat hij al omhoog. Je houd hem dan echt niet met zijn hoofd naar beneden, je gaat dan zelf met beide voeten van de grond.
En ik ga niet met hem vechten. Daar is het geen paard voor.
Daar komt bij dat hij erg gemakkelijk gaat steigeren en als je hem dan ook nog in de mond vast hebt, is de kans alleen maar groter dat hij gaat steigeren als je erop zit.
Zo zonder bit is hij heel makkelijk te sturen en hij komt op de zit terug, dus waarom moeilijk doen.

Morgen zal ik eens foto's maken met bitloos hoofdstel.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 05:20

Ziet er leuk uit

Maar tóch zou ik het gevecht aangaan wat betreft het bit. Er is maar 1 baas en dat ben jij. Vind midden in de bak en met z'n 2en een bit inhangen ook niet echt een goede handeling

Veel succes met het inrijden verders en veel plezier met hem

x_noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:38

Zier er goed uit.....Leuk paardje heb je
Veel succes met dat bit dan

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:25

Ik zou ook nog eens met het bit proberen zoals er al gezegd is, maar als je liever zonder bit rijd, is dat je eigen keus en doe je dat gewoon . Je doet het ook lekker rustig aan en leuk dat je er zo mee bezig bent! Veel succes en plezier verder!

Dusi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 18:19

We hebben in de stal geprobeerd - zat hij bijna met zijn voorbenen in de nek van dat andere meisje.
We hebben het buiten zijn stal geprobeerd (waar we hem ook opzadelen) - halstertouw kapot, bakstuk kapot en een blauwe plek op mijn wang van een kopstoot.

Nee, de eerste tijd komt er geen bit in zijn buurt. Ik zie ook niet in wat voor meerwaarde een bit zou hebben. Bitloos rijden gaat prima en ik heb liever een paardje dat mij volledig vertrouwd dan een paard dat mij ziet als BAAS die alleen maar dingen opdringt en haar macht wilt laten gelden.