laag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

purple

laag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 19:41

Ik heb problemen om mijn verzorgpony ontspannen te rijden. Ze is best pittig en barst altijd van de energie. Ik wil haar graag ontspannen rijden, het leek me een goed idee om met lange teugel te rijden, maar dan krijg ik vliegles.
Vandaag heb ik haar eerst een beetje laten uitrazen aan de longeerlijn en toen ben ik gaan rijden, met lange teugel. Ze liep heerlijk rustig en reageerde heel goed op mijn stem en been. Haar hoofd was laag en voorwaards.

Is dit een goede manier om haar ontspannen te laten lopen?

Venessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:41

hoe vaak rij je per week?
en hoelang.
Misschien een idee om langer te gaan rijden?
en je kan altijd eerst je pony aan de longeerlijn laten lopen.
alleen op wedstrijden kan je dat niet.
ds dat zal een probleem worden.

Venessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:42

Ps,misschien minder krachtvoer,of ander voer waar minder haver et inzit?

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:43

Als ik jou was zou ik voor dat je ahar uit laat racen na gaat wáarom ze dit doet. loopt ze weg voor wat jij van haar vraagt. als jij haar aan het werk zet? Of loopt ze weg omdat ze té veel energie rijd. te weinig buiten komt. Aan de longeer lijn laten vliegen vind ik persoonlijk niet verstandig. het is maar een volte en kan snel iets verzwikken. Maar ga echt na waarom je paard dit doet. de meeste dingen hebben een oorzaak.

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:47

Het komt waarschijnlijk om dat ik niet vaak kan rijden. Omdat het paard waar ze bijstaat in de wei moét, omdat hij ander helemaal door het lint gaat. En het is de laatste tijd vaak te nat

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:48

Karoliefje schreef:
Aan de longeer lijn laten vliegen vind ik persoonlijk niet verstandig. het is maar een volte en kan snel iets verzwikken.

Ze vliegt niet, maar ze moet gewoon wat energie kwijt.

Venessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:59

Vaker gaan rijden:)

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:16

Maar dat kan juist niet altijd, omdat dat andere paard alleen rustig is in de wei en die is vaak te nat en over de weg is ook niet echt iets aangezien Donna miss paniek is

Venessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:01

anders minder krachtvoer geven,als je dan toch niet veel rijd.

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:24

Dat is niet aan mij, het is mijn pony niet

djerada

Re: laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:41

[b]Nouja, gelukkig staat ze dan wel in de wei dat ze kan bewegen!
Voor het rijden even laten longeren werkt goed, dus dat zou je iedere keer voor het rijden kunnen doen!
Om haar spieren losser en ontspannender te krijgen zou je haar goed kunnen poetsen en een massageborstel gebruiken. Zo worden de spieren losser en ontspant ze zich meer.
Lang instappen, en geef haar de ruimte.
Goed voorwaarts, neerwaarts rijden. Als je dan vliegles krijgt, probeer dan (vooral je buiten-) teugels erbij te houden. Zorg ervoor dat ze (is het een merrie?:P Ik zeg wel 'ze' ) goe duitkanschuiven, en pak haar weer op als dat niet zo goed lukt en probeer het dan opnieuw. Buitenteugel erbij en binnenbeen erbij. Laat haar goed voorwaarts lopen.
Rijd veel figuren met d'r en probeer ervoor te zorgen dat ze mooi rond gaat lopen. Hou haar lekker bezig

Uitstappen is ook belangrijk!
En let wel op dat het niet te veel voor d'r word aangezien ze niet iedere dag bereden word

Succes!

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:44

Verkeerd begrepen..