Winsky (Stravinsky XX * Thorwald) 3e keer erop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Winsky (Stravinsky XX * Thorwald) 3e keer erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:43

Om jullie op de hoogte te houden van mijn 3-jarige en het beleren hier alvast een volgend topic. Met dank aan Azhari!

Dit is de derde keer dat ik erop zit, en ik heb vandaag voor het eerst aan beide kanten kunnen draven. Ze pakt alles heel vlot op en is lekker voorwaarts. In stap wil ze nog wel eens even achterwaarts gaan, maar dat is omdat ze het nog niet echt snapt.

De foto's zijn niet echt duidelijk, maar dat komt omdat mijn moeder niet echt een paardenfotograaf is.

Ook lijkt het op de foto's of ze heel erg tegen het bit en de teugels is, maar in werkelijkheid is ze gewoon heel druk met haar hoofd en zit ik nauwelijks aan haar mond en laat ik haar op eigen benen lopen.

Enjoy!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:46

Ziet er leuk uit! Veel succes met het beleren verder!! En natuurlijk veel plezier met de rest van je carriere met haar!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:48

leuk hoor!

Ziet er super uit, zo leuk he bij die jonge paarden telkens vooruitgang zien enz

succes nog

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:49

JAAH!!!!! daar heb je die vlotte leerling weer!!!
wat gaat het goed zeg!!!

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:50

ja het is echt heel erg leuk om te zien, hoe zo'n jong paard leert. Ze heeft er zelf trouwens ook erg veel lol in, en laat alles rustig gebeuren!

Morgen heeft ze even een rustdag en vrijdag heb ik weer hulp!

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:59

Zo dat ziet er weer keurig uit Sita; je ziet gewoon aan dat koppie dat ze het geweldig vindt die aandacht
Leuk hoor, veel succes vrijdag.. en weer foto's maken he

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:01

Ja ik zal kijken of ik een fotograaf heb vrijdag!

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:03

Vrijdag ga je gewoon los dan kan ik de foto's maken

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:04

Nou zolang de rem nog zover te zoeken is , wordt dat lastig denk ik!!! Want door haar snelheid verlies je haar steeds uit je beeld

Winddancer

Re: Winsky (Stravinsky XX * Thorwald) 3e keer erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:10

Leuk
Hoe vind je de gangen tot nu toe zitten?

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:39

Heel ruime, maar vlakke draf. En ook een hele ruime stap. Maar goed ze is nog behoorlijk uit balans dus heel veel kan ik er nog niet over zeggen.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:40

fijn dat het zo goed gaat! en leuk om de vooruitgang te zien

BasiNami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:59

Hee Sita! Super zeg dat het zo goed gaat!
Wie weet starten we over een jaartje tegen elkaar

Rixt_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:06

Wat fijn dat het zo goed gaat
ze ziet er ook erg goed uit!
Veel succes de komende keren 'rijden' en natuurlijk ook voor de voorbereidingen op de keuring

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:02

Ziet er al leuk uit hoor. Leuk paardje ook!

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 09:18

Dank julie wel voor de leuke reacties, en wie weet Sanne!

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:24

Jullie gaan ook lekker vooruit zeg. En dat hoofd wordt vanzelf rustiger. Ik vond het in het begin heel eng om van de lijn af te gaan, maar het wordt alleen maar makkelijker...Dan heb je meer ruimte om zelf te beslissen...
Ga zo door

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 09:26

Ik vind het niet eng om van de lijn af te gaan, maar wil nog niet helemaal los, omdat je dan echt alles zelf in handen hebt en wij de rem nog niet echt onder controle hebben.

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:25

Mooi paard..

Veel succes met hem/haar

Maar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:27

Mooi beestje dat felle kleurtje staat goed
voor de derde keer erop vind ik het er erg goed uitzien

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:21

Leuk beestje! Echt een "groen" paard nog . Alleen met het longeren is het beter om constante druk op de longe te houden dan een los-vast verbinding, met een vaste verbinding heeft je paard wat meer evenwicht in het lopen.

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:13

Dan zal ik er maar even op reageren. De longe zit er echt alleen aan vast (aan het halster) om in geval van nood een rem te hebben. Het is de bedoeling dat Winsky op eigen benen loopt en niet op de longeerlijn. Dat de longeerlijn zo nu en dan toch strak komt staan, dat klopt. Het is en blijft pas de derde keer dat ze erop zit, dus zo nu en dan wat haperingen zitten er nog wel in.

maar dit is mijn persoonlijke manier van beleren en dat zal wel niet altijd via de boekjes gaan

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:02

sammie_44 schreef:
Leuk beestje! Echt een "groen" paard nog . Alleen met het longeren is het beter om constante druk op de longe te houden dan een los-vast verbinding, met een vaste verbinding heeft je paard wat meer evenwicht in het lopen.

Het is belangrijk, zoals Azhari ook zegt, dat het paard op eigen benen loopt, en naar mijn eigen bescheiden mening heb je met longeren nooit constante druk!

En de longeerlijn zit er alleen aan, omdat de rem nog niet zodanig ontwikkeld is, dat ze daadwerkelijk stopt wanneer dat moet, dus vandaar dat de persoon met longeerlijn altijd nog haar bij zich kan halen mocht dat nodig zijn. En daarnaast wordt er longeert aan het halster, niet aan het biT!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:07

Als er naar jou bescheiden mening nooit constante druk op de longe zit, longeer je niet goed. Als je los-vast verbinding hebt houd je het paard uit evenwicht. Het is belangrijk dat er in deze fase van het beleren het paard meer steun heeft. Als je begint met trainen kan je je paard op rechte stukken leren rechtuit te lopen, maar in het begin is het natuurlijk wel goed om "op eigen benen" te laten lopen, maar dat doe je niet door de longe helemaal los te laten hangen.
Als je een paard wil laten 'remmen' doe je dat nooit dmv van een longeerlijn.. Maar oke . Het is wel verstandig van je dat je met longeerlijn longeert voordat ie er vandoor spat . En dat er een halster onder zat had ik ook wel gezien .
@marianna: misschien verstandig om een keer het boek van Lammert Haanstra te lezen of zoiets...

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:29

Sorry maar met een beetje wiskundig inzicht en logische redenering weet je gewoon dat er nooit constante druk zit op een longeerlijn...

En ja het boek van Lammert Haanstra heb ik, en tevens ook andere longeerboeken.

En als je echt goed gekeken hebt, zie je dat het halster erover heen zit ipv eronder.

Daarnaast is het niet bedoeld als rem, maar als geval van nood! Een jong paard in eventuele paniek krijgt een ruiter die er voor de derde keer op zit niet gestopt, een eventuele hulp die het paard aan de longeerlijn vast heeft wel!

En steun heeft het paard wel, doormiddel van de persoon die er naast staat alsmede aan de de rand van de longeerring.