wedstrijdstress

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merit_

wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 09:53

Hallo, ik heb een vraagje:
Ik heb laatst mn eerste officiele wedstrijd gereden. Voordat ik wedstrijden reed ging alles echt heel goed, ze liep ontspannen, aan de teugel, goed voorwaarts etc. Alleen zodra ik een startkaart aanvroeg is alles omgeslagen. Ze is niet meer aan het been, ze steekt dr neus inde lucht, ze ontspant dr rug niet en ze is heel onrustig met dr hoofd geworden. Nou zal dat dan wel aan mij liggen, want tis wel heel toevallig dat zodra ik wedstrijden wilde rijden, alles omsloeg. Misschien door spanningen enzo. Alleen nu let ik er echt op, dat ik ontspannen rijd enzo, maar het gaat niet meer over... Heeft iemand tips of misschien hetzelfde gehad? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik hoopte namelijk dat t na de eerste wedstrijd wel weer overging maar dat is dus niet zo...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:59

Je hebt de helft van je probleem al opgelost Merit_ want je bent er al achter dat het in jezelf zit.
Vergeet die startkaart, ga weer lekker genieten van het rijden zoals je deed voor je dat rotding aanvroeg
Wedstrijden zijn LEUK en als ze deze spanning bij jou oproepen, dan is dat NIET leuk. Nog lekker even thuis doortrainen dus, tot je bij jezelf dat gevoel ontdenkt van "Goh wat heb ik een zin om DIT eens aan een jury te laten zien!"

Succes, enne.... GENIET ervan!!!

Gr00viejjj

Re: wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:01

Waarschijnlijk zit je toch nog voor een deel gestressed op je paard.
Gewoon lekker door blijven gaan en die stres neemt vanzelf af.

merit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 10:21

Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar ik voel me dus echt niet zenuwachtig/ gestresst. Maar misschien dat ik dat onbewust toch ben... iig bedankt voor de reacties! En ik ga zeker lekker door blijven rijden!

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:30

Beschouw de wedstrijd niet als "wedstrijd waar heel veel vanaf hangt", maar beschouw je wedstrijd als gezellige onderneming, waar je mensen ontmoet, veel paarden ziet, je lekker kunt oefenen, kortom een gezellig uitstapje. Zie je wedstrijd als oefenuurtje, dan leg je jezelf ook niet zo'n druk op. Succes!

Jacqueline4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:33

Ga gewoon weer lekker genieten van het rijden op de eerste plaats. Dat is toch het allerbelangrijkste en een wedstrijd kan altijd nog.

Gr00viejjj

Re: wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:08

En je rijdt niet om te winnen.. Je rijdt om als team (jij en je paardje) beter te worden.
Oftewel: Dikke *piep* aan de rest en jullie best doen!

merit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 10:49

Heel erg bedankt voor de reacties! Ben nu zonder zadel aan het trainen omdat die wordt opgevuld en het gaat steeds beter!! Ben ik echt zo blij mee!

EquiNatura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:57

hoi, kijk eens op onze website.. daar staat uitgebr iets over wedstrijdrijden en spanning...

merit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 19:53

Ik heb vandaag echt zo lekker gereden!!! Het gaat echt steeds beter.

Equinatura: Ziet er echt heel leuk uit! Ik heb een keer een cursus natural horsemanship gedaan, was echt heel interessant. Jammer dat jullie zo ver weg zitten. Of gaan jullie ook bij mensen langs? ( kon ik namelijk niet vinden)

EquiNatura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:59

Hoi Merit_ we komen idd ook op afspraak bij mensen aan huis.