idris in een rot bui....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

balli

idris in een rot bui....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 21:03

mijn eerste keer dat ik fotos in HAW durf te zetten... ik vind dat ik er maar aan moet geloven... idris was in een rot bui (wat langer niet gereden dan normaal) en dat uit zich in verschrikkelijk voorwaarts (nog erger dan normaal) en omdat ik dan boos wordt: spanning.... niet bepaald lekker gereden dus, maar daar leer ik alleen maar van...
m'n vader kwam even langs om te vragen of ik thuis kwam eten dus die heeft heeeel even fotos gemaakt....

even een inleidend verhaaltje:
idris: kwpn'er zonder papieren papa is tolbert, opa is doruto.... dik anderhalf jaar geleden begon ik haar te rijden, toen was het alleen nog maar mogelijk om te crossen... na een tijdje zonder bit gaan rijden en toen kwam er ontspanning in de zaak... zoveel zelfs dat ik het weer aandurfde om met bit te gaan rijden.... zolang ik niet teveel van haar verwacht gaat het aardig goed... we zijn nu bezig met nageeflijk en ontspannen te lopen, wat nog aardig lastig is voor een paard als idris...
als alles goed gaat ga ik binnenkort beginnen met lessen met haar... daar heb ik heel erg veel zin in, en het is ook aardig nodig!

genoeg gel*lt, hier zijn de fotos:

duidelijk té voorwaarts....
Afbeelding

Waaaaaah, daar zijn bosjes! die zijn eng! daar moet je heel goed naar kijken, want misschien komen er wel blaadjes uitgewaait....
Afbeelding

hier gaat 't al de goede kant op...
Afbeelding

er komt steeds meer ontspanning!
Afbeelding

lekker sloffen
Afbeelding

rechtsom is gewoon veeeeel moeilijker dan linksom...
Afbeelding

en nog heeeeel geconcentreerd bezig (b'tje snel door de bocht)
Afbeelding

eigen commentaar:
niet naar beneden kijken maar vooruit
rechtop zitten
handen rechtop houden (leve de zwarte handschoenen )

graag hoor ik wat jullie er van vinden met opbouwende kritiek... ik weet dat 't er lang niet altijd even goed uit ziet, maar ik ben al blij dat 't de goede kant op gaat.... we hoeven geen proefjes te lopen, als we er allebij maar lol in hebben....

en dan nog even een paar fotos van haar grote vriend.... tijgertje...

kijk mij eens even stoer zijn!
Afbeelding

knappe man!
Afbeelding

tjah, je moet wat als shet zijnde....
Afbeelding

ik weet trouwens dat de kwaliteit niet super is... er komen alleen maar mensen langs die fotos kunnen maken als 't weer niet al te goed is....

MaRcIaNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:14

haha nou het ziet er leuk uit hoor. .
je kan zien dat ze naar een tijd wel wat ondspannerder word!
maar zo te zien hebben jullie heel erg veel lol.! ! dat is belangrijk!!

horsiej

Re: idris in een rot bui....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:19

Leuke foto's!
Je ziet wel dat ie in een rotbui is,
Maarja iedereen heeft wel is zn daggie niet toch?!
De laatste paar foto's zien er trouwens wel wat ontspannender uit.
Enne wat is tijgertje een sgatje,
vooral die laatste foto van tijgertje vind ik erg lief haha

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:33

leuk paardje, en is zeker een vooruitgang als je zegt dta ze eerst alleen de bak door sjeesde.. maar vind het er nog steeds well onrustig uitzien .... probeer( zoals je zelf al een beetje aangeeft) zelf rustig en ontspannen te zitten, je eigen houding scheelt al een hoop!!!

wat doe je er eigenlijk aan als ze zo door die bochten heen valt? ze door je been en door je hand heen... rijd je veel overgangen enzo? probeer eens wat contra stelling op de volte, totdat ze enigsinds rechtricht .. dan weer gewone stelling... een paard wat eigenlijk niet recht gericht is, is niet klaar voor stelling, en moet je dus gewoon ook naar buiten richten,( dna zal je denken dat is ook stelling , dat is ook zo, maar dan verplaatst ze als het gowed is wel het gewicht...) ook in de bochten enzo... vaak wil dat wel werken, als ze rechter zijn, en het gewicht beter over 4 benen kunnen verdelen, worden ze minder rennerig, en kan je ze ook makkelijker bij je houde of terug rijden...

maarja nogmaals, ik zeg maar wat, ik weet ook niet precies wat jou emthodes zijn enzo...

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 21:47

@orisse_gipsy: bedankt voor de tip... ik rijd haar met stelling door de bochten heen, omdat ze zich anders helemaal vast zet... dus: hoofd de lucht in en nergens meer op reageren.... overgangen rijd ik best veel... ook veel schijnovergangen als ze wat ontspannener is...
nu ik er over zit te denken... buitenstelling is bij haar in de galop nooit zo'n succes, omdat ze dan bijna onbestuurbaar is, maar ik ga eens kijken wat ik kan doen in draf....

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 17:18

vandaag heb ik haar heel eventjes in de bak gereden, en ze deed 't nu zo goed dat ik het aandurfde om lekker 't bos in te gaan... mevrouw in een goede bui, ik in een goede bui.... heerlijk gereden
hoop binnenkort fotos te maken als mevrouw in een goede bui is en het goed weer is!