Ik had een vraagje. Mijn nieuwe vz pony is van nature heel erg op de voorhand gebouwd. Hij zet zijn achterbeen wel bij maar het werkt niet als dragend. Momenteel heb ik hem alleen aan de longe lopen. Hoe krijg ik het voor elkaar om dit paard meer opwaards te laten lopen zodat zijn achterbenen dragend worden?
Om een paard van zijn voorhand af te krijgen moet hij ten eerste goed aan het been zijn en komen. Je moet veel voorwaartsrijden met zijn neus eruit, handen laag en rechtop en heel veel overgangen rijden. Van halthouden naar stap en draf, galop en omgekeerd. Hij moet snel reageren. Je gaat van stap naar draf en na een paar passen neem je hem weer terug en doet dit vervolgens nog een paar keer. Let goed op je stelling en houd je handen boven de manenkam en je onderhoudt lichte druk op zijn mond. Dit kan je ook doen op de volte. Veel wegrijden en terugnemen op je zit en hulpen.
Balken lopen en springen is ook een goede manier om de achterhand te versterken.
Heb je misschien een foto van hem? Als een paard een te hoog kruin heeft of overbouwd is zal je het niet lukken om het paard meer op het achterbeen te krijgen nl.