Maestro at work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giv_Salsa

Maestro at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:41

Hier zie je mijn vriendin met haar paardje Maestro. Ze heeft hem nu al bijna 4 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie ervan?? Commetaar mag maar hou het aardig

Maestroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:44

heeey =D
ze zijn egt mooi geworden ..al zeg ik het zelf
jmmr dat ik daar met slof rij maar tkomt vanzelf wel anders
xx Kayleigh hvj

Giv_Salsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:49

Ze zijn idd mooi geworden. Maar het gaat wel steeds beter he

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:57

Ze heeft al 4jr een paard en ze bandageerd tot ver over de kogel?

Verder kijkt ze teveel naar beneden, pianohanden en leid haar onderbeen soms een eigen leven naar achteren toe.

Leuk paard!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:58

en de slof staat strak

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:00

hmm...ik vind dat je vriendin de slof, niet als hulpteugel gebruikt, maar als een een vorm om hem juist in de krul te laten lopen...misschien een tip voor haar om meer voorwaart neerwaats te gaan rijden zodat haar pard ook meer over de rug gaat lopen zonder een valse knik te veroorzaken...

Kweet natuurlijk niet of het een andere reden is dat ze de slof gebruikt, maar zoals ik het nu kan beoordelen, is het (helaas) weer een vorm van: Waar de ruiter zijn kennis achterblijft, grijpt de ruiter maar weer al te makkelijk naar een hulpteugel zonder eerst bij zich zelf af te vragen of de ruiter zelf iets niet juist doet...

verder vind ik het wel een knappe bink..

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:02

Kan dat slofje niet er af??
En inderdaad iets minder ver bandageren. (zowiezo waarom bandageren?)
Verder, leuk paard

RhealLover

Re: Maestro at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:07

ik kan al zeggen wat een afschuwelijke foto's, zo rijdt je een paard niet met slof ik kan hier aan afleiden dat ze de slof gebruikt om het dier naa r beneden te trekken, het paardvriendelijke is hier ver te zoeken. Echt onkunde van de ruiter, ze weet gewoon niet ermee om te gaan, sterker nog haar kennis is niet verder te zoeken dan het naar beneden trekken van een paard leer paardrijden en neem les zou ik zeggen want dit is WEER een voorbeeld van slecht gebruik van hulpteugels

Het is een mooi paard waar ze op rijdt, zonde dat ze misbruik maakt van die slof. Anders hadden het mooie plaatjes geweest.

Groetjes

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:08

Tjah, ik ben het met de rest eens..
Krijg je ook les?
Verder wel leuk paard!

Giv_Salsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:21

Ze rijd niet met slof om haar paard in de krul te krijgen. Ze rijd ermee omdat hij dan meer ontpant en veel rustiger is.

Jomi_Leann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:23

HeeJ,, Mooi paard het zijn ook mooie foto;s

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:24

Ontspanheid kunje niet dwingen met een slof,En dat hij rustiger is kan ik me voorstellen ja. Ze moet hem wat meer proberen los te laten, dan loopt hij maar wat sneller.

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:25

nou van de onstpanning kan ik niet veel maken hoor sorry..

De neusriem mag wat hoger, verder is mag ze wel aan dr houding werken..

Paard loopt hier juist tegen de slof in en staat op elke foto best strak ,laat ik het niet over die laatste foto hebben.

Als je je paard al 4 jaar hebt,heb je wel les dan of niet? Miss iets om aan te denken????

Maestroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:26

dat ben ik zel fop die foto en ik weet het is zonde om met slof te rijden maar jullie weten neit hoe mijn paar dis en ik doe het neit om hem naar beneden te krijgen.. ik doe nu steeds vaker de slof los laten, ik krijg ook les op hem.. strax weer maarjaa commetaar maakt niet uit ik ben zowizo geen perfecte ruiter en ik rij nog niet zo lang serieus op hem omdat ik dat in het begin niet met hem kon rijden was hij te druk voor en over bandages gelijk maar tot zover komen me onderlappen ze zijn te groot ,, ik maak nog wle een keer andere fotows en let op jullie commetaar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:28

Als je het zo zonde vindt om met slof te rijden waarom doe je het dan? Okee wij weten niet hoe je paard anders is. Maar is het zo erg dan dat hij niet netjes loopt zonder?

Verder vind ik het wel een mooi paard om te zien. Maar (nog) niet echt onder het zadel.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:13

nou dames hier dan de oude verzorgster die ff in de strijd springt

Maestro wordt met slof gereden door de eigenaresse omdat Maestro zich enorm sterk kan maken, hij er nogal eens vandoor gaat en dan begint zij gewoon niks.
buiten het slof gemekker

gossie heb ik jullie ook gelijk gevonden

Nou daar komtie dan he
1e; foej je binnenhand gelijk houden met je buitenhand, met je been drukken
2e; hakken uitdrukken
3e handen rechtop houden
4e geen centjes zoeken
volgende keer de bandages wat lager doen, lappen ook wat meer naar onderen zijn de mensen hier ook wat meer tevreden }>

voor de rest kan de neusriem niet hoger (botjes weetjewel, ipv aah mooi hoge neusriem )

nou hoop dat het steeds beter gaat met jullie!! dikke kus!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:23

die foto`s met slof had je beter niet kunne plaatsen pff bokt stelletjes zeikerds... Leuk beest alleen de bandages zitten te laag

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:28

Tja, ik rijd zelf niet met slof, nooit gedaan, en ik weet dus absoluut niet hoe ik ermee moet rijden, dus ik zal alvast zeggen, ik doe het je niet beter(want ik doe het gewoon niet)

Kijk natuurlijk kan ik geen appels met peren vergelijken, maar mijn paard is heel druk, en kan zich ook heel sterk maken, en neemt me overal mee naar toe in de bak.
En ik heb in die 3 jaar nog nooit een slof omgedaan, ik probeer al 3 jaar hem rustig te krijgen, en ontspannen, maar dat DWING je niet af.
Weetje wat je moet doen?
Doe die slof af! Gewoon niet meer aankomen, eerst lekker longeren, zodat hij gewoon zijn energie een beetje kwijt kon.
Dan stap je erop, lekker rustig instappen figuren rijden, zonder téveel aan de teugels te komen, probeer alles op te lossen met je stem/benen!
Daarna neem je de teugels aan, en zorg je dat je op de hand waar hij het meeste op hangt, meer bijhoudt, en kleine ophoudingen maakt.
Af en toe stilstaan, rustig, en dan hem in de hand stellen.
Als hij zich ontspant stap je weer, gaat hij met zijn hoofd omhoog, of doet hij onrustig, lekker weer stilstaan, tot je normaal kan weg stappen, zo doe je dat in stap/draf en galop!

Goed instappen en goed uitstappen is het halve werk!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:28

RhealLover schreef:
ik kan al zeggen wat een afschuwelijke foto's, zo rijdt je een paard niet met slof ik kan hier aan afleiden dat ze de slof gebruikt om het dier naa r beneden te trekken, het paardvriendelijke is hier ver te zoeken. Echt onkunde van de ruiter, ze weet gewoon niet ermee om te gaan, sterker nog haar kennis is niet verder te zoeken dan het naar beneden trekken van een paard leer paardrijden en neem les zou ik zeggen want dit is WEER een voorbeeld van slecht gebruik van hulpteugels

Het is een mooi paard waar ze op rijdt, zonde dat ze misbruik maakt van die slof. Anders hadden het mooie plaatjes geweest.

Groetjes

hier ben ik het niet mee eens.

Ik ken maestro,

Maestro is een paard dat zeer snel flipt, Een paard met energie teveel , als er maar een strootje verkeerd zit dan begint die te rennen en te bokken ,,

Kayleigh heeft maestro al 4 jaar ja maar daarvan heeft ze bij elkaar maar een drie kwart jaar gereden, de reden van de slof zo strak zit is omdat die haar continu in de maling neemt of ineens schrikt..

Kayleigh is een meisje van zeker niet meer als 35 kilo.
En kan maestro soms niet houden Maestro is dan ook kwpn maal tuiger.

De laaste tijd gaat het steeds beter en als de ontspanning er in zit, laat ze de slof ook losser.
hier was het 1 van de eerste keren dat ze weer alleen durfde te rijden dus vind het al super uit zien.
Als je vergelijkt dat ze anders alleeen maar keer op keer der af vielt,
neem ik toch me petje af voor der!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:48

Afbeelding

hier dus een foto dat de slof dus daadwerkelijk niet zo strak zit want zelf dan naait die er nog uit!

tkan ook netje hoor,,
Afbeelding

hier hangt dus ook niet strak!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:49

Kimmie_girl schreef:
RhealLover schreef:

Groetjes

hier ben ik het niet mee eens.

Ik ken maestro,

Maestro is een paard dat zeer snel flipt, Een paard met energie teveel , als er maar een strootje verkeerd zit dan begint die te rennen en te bokken ,,

Kayleigh heeft maestro al 4 jaar ja maar daarvan heeft ze bij elkaar maar een drie kwart jaar gereden, de reden van de slof zo strak zit is omdat die haar continu in de maling neemt of ineens schrikt..

Kayleigh is een meisje van zeker niet meer als 35 kilo.
En kan maestro soms niet houden Maestro is dan ook kwpn maal tuiger.

De laaste tijd gaat het steeds beter en als de ontspanning er in zit, laat ze de slof ook losser.
hier was het 1 van de eerste keren dat ze weer alleen durfde te rijden dus vind het al super uit zien.
Als je vergelijkt dat ze anders alleeen maar keer op keer der af vielt,
neem ik toch me petje af voor der!

Prima als ze maar weet waaron ze hem gebruikt..dat is bij vel ruiters helaas ver te zoeken..

nu kan inderdaad begrijpen waarom de slof gebruikt word...
ik vind ze iig wel een leuk stel

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:55

ze gebruikt hem inderdaad puur om meer controle over hem te krijgen zolang het nodig is

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:08

Sjee...
Ik zeg maar niets, denk ik..

edit; of toch.. Wat zegt je instructeur/trice hier eigenlijk van?

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:11

lies schreef:
Wat zegt je instructeur/trice hier eigenlijk van?

ze gebruikt hem puur om meer controle over hem te krijgen zolang het nodig is