steigeren en omdraaien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

steigeren en omdraaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:32

Ik wilde gister met me paard naar het strand gaan. Ik was samen met iemand anders (ook te paard) toen we bij de strand opgang waren ging me paard elke keer stilstaan en wilde ze niet meer verder lopen, ook niet als het andere paard wel verder liep. Na een tijdje stil gestaan te hebben liep ze uiteindelijk wel weer verder.

Toen we nog maar 2 meter ofzo moesten lopen om het strand op te gaan vertikte mijn paard verder te gaan. Ze gaat dan omdraaien en omhoog, ik kan niks doen want wat ik ook doe ze gaat gewoon omhoog en ze draait om. Afstappen en ernaast lopen doe ik niet omdat ze vorig jaar ook aan de hand ging steigeren en toen is ze achterover geslagen. Hierdoor ben ik ook doodsbang geworden voor steigeren.

Mijn vraag is of jullie iets weten waardoor mijn paard gewoon normaal doet en niet gaat steigeren en omdraait.

Alvast bedankt..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:39

Ben je ook bang als je erop zit als ze steigerd? Zo ja, dit voelt ze aan en dan gaat ze misbruik van je maken. Zijn jullie al vaker op het strand geweest, of was dit allemaal nieuw voor haar?

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:09

Ja ik ben heel bang als ze steigerd. Als ze ergens niet langs wil word ik al gelijk bang omdat ze misschien wel gaat steigeren, dus ze maakt er ook idd misbruik van. En ik ben al veel vaker op het strand geweest en dr is nooit iets raars op het strand gebeurd ofzo. Het enige waar ze bang van kon zijn waren kite-surfers, maar die waren er de vorige keer ook en toen ging ze wel gewoon het strand op.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:21

Tweede paasdag was het gister, hardstikke druk natuurlijk op het strand. Dus misschien dat dat uitgemaakt heeft. En als jij bij de eerste twijfelachtige pas van je paard al heel snel angstig wordt, gaat het vanaf dan alleen al van kwaad tot erger..

Woon je dicht bij het strand en rij je er vaak.. Oefen eens een keer op een rustige dag zonder veel kitesurfers.. Hoe reageert je paard dan en misschien dat die ander minder angstig is. Kun je niet een keer met iemand anders het strand op en dan voordat je erop rijdt ruilen zodat die ander jouw paard er eens heen rijdt. Reageert je paard dan ook zo heftig?!
Lag er niet een of ander zeiltje in de wind te klapperen of iemand verstopt achter de duinen die je paard zag waardoor ze aanleiding kreeg om nu na vele keren strand zo moeilijk te doen?

P.s. als mijn paard zou steigeren en achterover mocht vallen (gelukkig steigert ze nooit) dan sta ik liever op dat moment ernaast dan dat ik erop zou zitten trouwens..

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:35

Ik had ook al afgesproken met een meisje die ook wel eens op mijn paard rijdt om een keer te ruilen. M'n paard staat dichtbij het strand ja dus dat is makkelijk te doen. Achteraf bedachten we ons ook dat we beter een andere dag uit hadden kunnen zoeken.

oja wat ik nog was vergeten erbij te zetten. Een tijdje terug ging ik ook met iemand naar het strand, alleen haar paard was heel vervelend en die draaide elke keer om (de hele weg al) en die liep ook te steigeren. We zijn die keer uiteindelijk ook het strand niet op gegaan omdat we met 2 steigerende paarden zaten. Nou ben ik gister geweest met een vriendin met wie ik vaker naar het strand ga en dat gaat normaal altijd goed.

Het is misschien heel raar maar mijn paard is altijd als de doods dat het andere paard weg gaat zodat ie in ze eentje is, en nou zat ik te denken dat ie misschien het vertrouwen een beetje kwijt is omdat dat paard de vorige keer elke keer omdraaide.
Ik hoop dat het niet al te vaag is maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet zeggen.

En ik was idd heel blij dat ik er niet opzat toen ie achterover ging, maar hij steigerd een stuk minder hoog als ik erop zit zo slim is ie dan wel weer

shaolanneke

Re: steigeren en omdraaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:54

mijn paard doet precies hetzelfde....echt geen suc-6 om ermee naar buiten te gaan, ben vorige keer net niet achterover geklapt. Die van mij loopt dus ook écht niet achter andere paarden aan, ze wil gewoon terug naar huis of weg van de plek en gaat dan omdraaien en omhoog, totaal stuurloos.

Nu neemt mijn instructrice haar wel eens mee naar buiten en dat gaat beter, mijn paard voelt dat ik twijfel en bang ben waardoor ze ook gaat twijfelen en in paniek raakt. Mijn instructrice heeft dit niet en daardoor lukt het haar wel buiten. Voorlopig doen we het even zo, dan straks gaan we samen naar buiten en ik op mn eigen paard, we maken dan een touw aan het bit vast, als ze dan omdraait en omhoog gaat kan mijn instructrice haar meesleuren als het ware. Hebben we al eerder geprobeerd en werkte super.

suc-6 ermee want ik weet hoe vervelend het kan zijn !