Fjord Klaartje weer in de training.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Fjord Klaartje weer in de training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 12:56

Na een winterstop ben ik afgelopen week weer begonnen met het seriouse rijden. We hebben in November de dressuursport dag gezegt. Dressuur past gewoon niet bij Klaartje. Ik vind het nog steeds erg jammer. Maar als het niet gaat is het niet anders. De hele maand november hebben we heerlijk bos gecrost. In December en Januari hebben we er even uitgelegen vanwege een grote wond op de schoft door de winterdeken. Daarna zijn we weer verder gegaan met buitenrijden. Inmiddels begint het weer te kribbelen om weer lekker dresuur te rijden. Zaterdag ben ik dus naar de manege gegaan.
Inmiddels haden ze in de buitenbak een nieuwe bodem dus die wou ik wel even uitproberen. Klaartje had pas 1x eerder in die bak gelopen. En toen hebben we allemaar in volle galop door de bak gescheurt. Ik verwachte er dus ook niks van. Ze heeft zich super gedragen.

Na 10 minuten rijden kwam er een jongpaard de bak in. Die vloog de hele bak door. Begeven moment kwam dat paard in volle galop op Klaartje af. En draaide op het laatste moment en trapte naar achter. Vol tegen mijn been aan. Toen is mijn vriendin er opgegaan.

Zelf ben ik dus niet echt aan het dressuurrijden gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier is Stephanie erop gegaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier besloot madam even de benen te nemen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna hebben we nog 15 min gesprongen. Die foto's plaats ik vanavond.

Commetaar mag, maar wel opbouwend.
- Ik weet dat mijn benen soms een eigen leven lijden
- en ik moet rechterop zitten

Rosa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:15

Ziet er leuk uit hoor

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:17

Leuk hoor, mooi kleurtje voor de Fjord
Ben benieuwd naar de springfoto's

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:19

wat een leuke fjord ! lekker koppie hoor!
het ziet er leuk uit, mooie bak, die foto dat ze de benen neemt is echt op het goeie moment genomen

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:11

Wat een gave fjord! Het rijden ziet er al best weer goed uit!

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:01

adnariM schreef:
Leuk hoor, mooi kleurtje voor de Fjord
Ben benieuwd naar de springfoto's

Ik ga de springfoto's er nou opzetten

Jomi_Leann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:21

Mooie fjord ziet er goed uit joh

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:43

Leukleuk!
Ziet er goed uit.
En het commentaar wat ik in gedachten had gaf je zelf al.

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:15

Ziet er leuk uit
Stef, probeer alleen je wat 'langer' te maken, en wat rechterop te zitten, op sommige foto's zit je een beetje in elkaar gezakt.

Verder, klaar is echt een leukerdje

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 09:27

Ja, ik weet het. Ik moet mijzelf langer maken. Maar ik moet eigelijk een goed dressuurzadel hebben.

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:45

ziet er netjes uit, het commentaar is hierboven al gegeven.

Quir

Re: Fjord Klaartje weer in de training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:09

Heej!

Das bij Heijligers
Rij je daar vaker??
Ik vind de buitenbak echt hard vooruit gegaan en fijn rijden..

Maar je hebt een leuke fjord, wel jammer dat dat paard je geslagen...Je zit er wel netjes op en opzich loopt je fjordje voor de 2e keer in de bak ook goed, er is echt veel te zien daar!
Dat had mijn vorige paard de eerste keer ook, maar heb er echt veel gereden dus dat was eigenlijk mijn tweede thuis...

Groetjes Quira

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:24

Dit is inderdaad bij Heijligers. Kom je er zelf ook nog steeds?
Als jij mij er een keer ziet, spreek mij dan maar aan. Ben volgens mij de enige met een Fjord die daar komt.

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:57

haaij mooi fjord:) en leuk setje heeft ze aan:)

en echt een vet mooi bak!!
maarja nog veel plezier met haar.

_Kalinka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:59

Leuk paardje !!
Super leuk sjabrakje zeg ! (heb ik zelf ook )

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:09

mooie foto's hoor

nou de (opbouwende) kritiek
Bij het eerste meisje hadden de beugels wat langer gemogen, verder zit ze erg bekrompen op het paard.

Bij de 2e persoon wordt het paard te veel op teugeldruk gereden, ik weet dat het moeilijk is bij fjorden maar probeer meer met je zit en been

verder ff over de deken wat misschien off topic is, maar misschien wel belangrijk is voor je.
Dit zou mogerlijk een drukplek zijn ipv een wondje. L:et daarbij goed op dat je njiet zomaar ff je zadel erop legt, maar kijk goed of het zadel en het dekje de drukplek open laat anders zou het mogelijk gaan schuren en de kans op verdere genezing is dan nihil, heb het met mijn paard namelijk mee gemaakt ook van een deken maar daar kon ik een jaar geen zadel op leggen, omdat de dekjes op zn schoft schuurden geneesde de drukplek amper.
Daarnaast vraag ik me af of de deken wel goed paste, je ziet op de foto's namelijk overduidelijk schuurplekken op haar borst van de deken, eventjes in de gaten houden zou ik zeggen

groetjes

Quir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:31

Steffie89 schreef:
Dit is inderdaad bij Heijligers. Kom je er zelf ook nog steeds?
Als jij mij er een keer ziet, spreek mij dan maar aan. Ben volgens mij de enige met een Fjord die daar komt.

Ik kom er nog steeds redelijk vaak, klasgenootjes van mij staan daar met hun paarden, als ik je zie zal ik iets zeggen, heb er nog nooit een fjord gezien eigenlijk..
Ook bij Heijligers staan geen fjorden, dus zal niet zo moeilijk worden!
Kom je ook wel eens bij de dressuur wedstrijden in de winter? Want dan ben ik er altijd! Bij springwedstrijden ook wel, maar niet zo vaak.

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:35

Mooi beestje hoor, en dat roze staat haar goed kritiek is inderdaad grotendeels geleverd; inderdaad langer maken zodat je meer recht op zit, en (kan een moment opname zijn) maar denk een beetje eraan dat je je hakken wel uitdrukt en laaghoudt ik zie nl. op de meeste foto's dat je tenen een beetje naar beneden hangen ipv. je hak maar verder ziet het er mooi en netjes uit hoor!

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 12:38

atreyuevita; Bedankt voor je reactie.

Citaat:
Bij het eerste meisje hadden de beugels wat langer gemogen, verder zit ze erg bekrompen op het paard.

Ik ben zelf de eerste persoon die er op zit. Mijn beugels zouden voor het echte dressuur langer mogen. Maar dit is een springzadel. Als ik mijn beugels langer maak zwaaien ze alle kanten op omdat ik verder geen steun heb aan het zadel. Ik ben ook opzoek naar een dressuurzadel. Helaas is deze voor een fjord niet zo makkelijk te vinden als ik dacht

Mijn vriendin rijd Klaar inderdaad teveel op teugeldruk. Maar het is inmiddels ook alweer een half jaar geleden dat ze op Klaar heeft gereden. Zelf heeft ze een kwpn-er die veel knopjes kent. Daardoor is het erg wennen om op Klaar te rijden.

Over de deken; Dat is een lang verhaal. Ze heeft deze zomer eczeem gehad. Volgens de DA zijn theorie, is er een haartje onderhuids gaan zitten. Daar is een nieuwe huid op gekomen. Dat is gaan ontsteken en doordat er een deken over heen zat is er geen lucht bij kunnen gekomen. Het zadel of het dekje komt nooit in de buurt van de plek. Ik trek het altijd de kamer in namelijk.
Van de deken krijgt ze inderdaad schuurplekken. Ik heb meerdere merken geprobeert maar nog lijkt deze deken (premier) de deken waarvan de minste plekken krijgt. Ik heb die deken na de genezing van de wond er op gelegt. Toen groeide er dus geen haren meer. Inmiddels loopt ze weer zonder deken en begint ze er weer beter uit te zien.