De nieuwe pony van mijn dochter ( eindelijk foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kainda

De nieuwe pony van mijn dochter ( eindelijk foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:31

Het is me dan eindelijk gelukt om foto's te maken.

Hier is ze dan.... Aurelia's Neter Tua.
We kochten de pony vier weken geleden van Derma van "bokt"

We zijn erg blij met haar.
Melissa , mijn dochter is helemaal weg van Aurie (zo noemt ze haar )

Aurie en Melissa proberen elkaar al goed uit hoor
Aurie is een echte merrie en Melissa een echte meid hihi.

Afgelopen zaterdag hadden ze hun eerste onderlinge wedstrijdje.
Een keurige proef met 193 punten

Gisteren hebben we foto's gemaakt:

Ik vind het er keurig uitzien, als je bedenkt dat ze nog maar 4 weken een combinatie zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:53

Als ze in galop zou zitten als op de vieder foto (waar ze in daf is) is het beter. In galop komen haar knieën omhoog.
Op een aantal foto´s is de nekel verre van onder de lijn van de heup, waar ze horen. Haar bovenbeen kan vertikaler en ze kan gewoon wat meer vouwen (knie moet naar beneden wijzen).
De armen zijn te gestrekt de handen te laag en plat. Dat heeft zo zijn gevolgen. Probeer het eens gewoon staande of zittende op een stoel. Als je armen gestrekt zijn met de handen plat, zijn je armen stijf, of je moet al met de elleboog naar buiten bewegen.
Met de handen rechtop en een duidelijker knik in de elleboog, kun je vanuit de polsen teugelhulpen geven en meeveren met de paardenmond vanuit d elleboog zonder dat die lelijk naar uiten gaat steken. Ook komen teugelhulpen, ook de meeste subtiele gemaakt met de vingers, altijd beter door is een elastische teugelvoering dan een starre (en een platte hand aan een gestrekte arm is per definitie star).
Verder kijkt ze in de meeste foto´s naar beneden. Ze hoeft niet te zien war het paarden hoofd is, dat zit gewoon aan het paard vast, en als ze correct rijdt is het paard in de hand gesteld en wordt het paard wel nageeflijk, maar het mag zeker niet achter de loodlijn duiken, wat het nu wel doet, omdat het geen prettige anleuning geboden krijgt.
Kleine houdingfoutjes hebben grote gevolgen, daar paardrijden alles te maken heeft met in balans komen met elkaar.
Je dochter is zeker een keurge amazone en met wat kleine verbeteringen in been-, arm-, hand- en hoofd houding zal ze goed resultat bereiken met deze zeker even talentvole pony.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:55

Leuke pony. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Vind ze samen een heel erg leuk stel

rebekky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:56

Errug leuke pony zeg!
Is inderdaad een leuk stel zo saampies.

Succes er verder mee he!

Alja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:00

leuke combinatiie, dat beloofd nog wat voor de toekomst als ze nu al zulke punten rijd!
veel suc6

Loes_Joery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:49

Leuke combinatie zeg ! Ziet er super leuk uit!
Veel plezier er nog mee! En dat beloofd nog wat ja !

yv0nnee

Re: De nieuwe pony van mijn dochter ( eindelijk foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:07

Ziet er leuk en netjes uit hoor!! ook goede punten!! Dat blauw staat ook leeeeukk!!

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:50

Wauw, Aurelia ziet er goed uit! Wat een lekker ding! Ziet er goed uit he! ik vind ze echt een leuke combinatie. Dat blauw staat echt leuk. Denk dat ik dat ook maar eens aanschaf voor haar dochter Pronto!
En wat een goede punten voor zo'n eerste wedstrijd, vooral na 4 weken al. Goed hoor! Ik was zaterdag in de buurt, jammer dat ik het niet wist anders was ik even komen kijken. De vierde foto vind ik echt prachtig

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:09

Gaaf beestje hoor!