tips doorzitten middendraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

tips doorzitten middendraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 09:45

Tja... de titel zegt eigenlijk al genoeg. Ik kan zo ontzettend moeilijk blijven zitten in de middendraf! Wie heeft er tips voor mij om dit te oefenen want dat 'gebonk' op die rug lijkt mij niet goed voor mijn paardje... (tijdens de training ga ik over op lichtrijden als ik merk dat ik het niet meer volhoud, op wedstrijd is het even niet anders...)

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:39

bekken ontspannen, je heupen mee laten hobbelen met de rug, en zorgen dat je paard over de rug blijft lopen, zodat je ook lekker kan zitten

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:57

Inderdaad goed met de beweging mee gaan.. niet klemmen want dan belemer je de beweging.. Succes!

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:00

Ontspan!
en veel oefenen, maar niet te lang achter elkaar, gewoon op het begin kleine stukjes, en dat later, als de kleine stukjes goed gaan, de afstand wat opbouwen.

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:27

Iedere keer dat je rijd, even oefenen zonder beugels. Probeer je benen lang te maken, zonder ze van positie te laten veranderen. Als je iedere x 5-10 minuutjes oefent, leer je het vanzelf..
Heb er zelf (nu minder) ook last van..

kus
anke

Aphrodite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:32

zoals mijn rij instructrice zegt: ga zitten hoe je ook op de bank zit: lekker onderuitgezakt met een baal chips....
wat ook helpt, is goed je hakken uitdrukken

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:36

Bij mij helpt het om lekker achteruit te gaan zitten, en het gevoel hebben dat je bij elke pas echt zweeft, echt het idee hebben dat je bijna uit het zadel moet komen bijna......
Dest te meer je eraan gaat denken, des te minder goed het gaat....
Misschien wil iemand je een keertje filmen, misschien zie je dan wel een fout ofzo, dat helpt soms echt heel goed!

paardemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:36

Heb er zelf ook heel erg veel last van, wat bij mij helpt is ontstpan vooral je onderbenen en ga ook niet klemmen met je boven benen. Je moet ontspannen zitten alsof je aan het stappen bent... meestal ik wel zit dan ontspannen. succes ermee

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:26

leren ontspannen zitten in een middendraf is niet makkelijk. begin met kleine stukjes en bouw steeds verder uit. als je voelt dat je begint op te spannen, neem je paard dan weer terug, rijd hem terug wat meer over de rug en probeer dan nog een keer.

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:57

Je kan ook alleen blijven zitten als je paard achter echt goed meenemend. Dan wordt je als het ware meegezogen en anders krijg je al snel een hoop gebonkl

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:31

Zo gevoel heb ik ook wel eens..ik schakel nu heel veel met me paard en moet zeggen dat het ons goed afgaat...wat ik doe is me paard ronder instellen niet diep..maar dat ik zijn hals laat uitschuiven..ik kan heel ontspannnen zitten zonder mijn beugels..dus die leg ik meestal over zijn schouders heen...misschien helpt het...

Renee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:58

Veel oefenen. Ontspan idd. Als jouw paard ontspannen loopt zit jij al lekkerder.

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:59

Dat 'ontspannen zoals je op de bank zit' is niet helemaal dé oplossing. Om recht op te blijven moet je namelijk je buikspieren aanspannen, anders ga je de bewegingen daar opvangen, dan zie je vaak ook een bolle rug en een verstoorde houding.

Dus bekken kantelen, buikspieren aanspannen, benen ontspannen en concentreren. Ik zou beginnen met kleine stukjes tegelijk.
zonder zadel/beugels oefenen helpt ook.

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:31

ik heb van mijn instructeur ook nog de tip gekregen mijn armen beter aan te sluiten (ellebogen) bedankt allemaal voor de tips!