Levi@springwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Levi@springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 22:49

Omdat ik ooit ( lees het liefst deze zomer ) nog eens een b parcoursje wil uitspringen, moest Levi maar weer eens aan de bak over de hindernissen. Eergisteren even met Sumi samen wat gesprongen met Levi om weer een beetje het gevoel te krijgen. Na een flinke smak tijdens het springen in februari begin namelijk ik echt een beetje een bangerd te worden. Maar manlief meegenomen voor de broodnodige aanmoediging en strenge toespraken, en met fototoestel, en afgelopen paaszondag toch maar weer eens een paar sprongetjes gemaakt. Tja, en er is nog veel werk aan de winkel....See for yourself

Afbeelding
Eerst even losrijden natuurlijk, stappen en draven zijn niet gefotograveerd.

Afbeelding
Met wat hele lage kruisjes begonnen ( ik geef in ieder geval genoeg ruimte van voren )

Afbeelding
Piguinarmen zitten erook op

Afbeelding
Toch nog maar een gaatje aansingelen, manlief neemt even sfeerplaatje

Afbeelding
Omdat ik steeds verkeerd uitkom voor de hindernis maar eens wat geoefend op balkjes op de grond ( let op mijn angstige gezicht, zelf dit vond ik eng )

Afbeelding
Levi is al lang klaar voor het hogere werk

Afbeelding
Dus toch maar een stijltje opgezet ( en daar zijn de zwabberarmen weer )

Afbeelding
Het achteraanzicht ( let niet op mijn rare laarzen, mijn leren zijn bij de schoenmaker )

Afbeelding
We gingen erover......

Afbeelding
Ik ga meer gewoon staan dan dat ik in verlichte zit zit.

Afbeelding
Een beetje achter de beweging volgens mij..

Afbeelding
Hier begingt het ergens op te lijken, hoewel ik nu wat meer ruimte mag geven

Afbeelding
Stoppen kan hij ook ( vooral als ik teveel zit te sturen )

Afbeelding
En soms springt hij dan alsnog, geen prettig gezicht...

Levi heeft in het verleden M gesprongen met Sumi, ik ben vorig jaar 1 keer B gestart, maar niet verder gekomen dan hindernis 9 ( zonder hout aan te raken b.t.w., maar wel drie weigeringen ). In een ver verleden heb ik weleens springles gehad, maar alles moet weer een beetje bijgespijkerd worden. Voor de rest hebben we vooral lol!! Springtips zijn welkom!

lqdo

Re: Levi@springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:06

Was erg leuk om te zien. Vooral hoe graag levi wilde en erleyne niet durfde!

Leuke foto's!

Manowar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:08

Ik weet niet op welk niveau je springt/sprong, maar ik vind dat je op dit moment inderdaad kunt zien dat je gespannen bent en dat je dat overbrengt naar je (overigens heel leuke) paard.

Gewoon verder oefenen aan het vetrouwen en vooral niet opgeven. Springen is zo'n heerlijke tak van de paardensport.

Misschien kun je serie sprongetjes doen met losse handen, om het gevoel en het vertrouwen sneller terug te krijgen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 23:20

Ik heb eigenlijk nooit echt gesprongen, een tijdje les gevolgd met een ander paard bij een springruiter in de buurt. Maar toen was ik nooit bang ( jeugdige overmoed denk ik ).
Ik moet het gewoon weer wat vaker doen, dan komt het gevoel vast wel weer. Vorige zomer ging het best aardig. Als we weer een paar keer gesprongen hebben nemen we hem wel weer eens mee naar een oefenparcoursje, daar krijg ik nogal de smaak van te pakken. Als het elke keer zo'n lossen hindernis is, ga ik er volgens mij veel te veel bij nadenken. In het parcours durf ik toch wat meer gas te geven. Ach, het zal wel weer goed komen....Ben gewoon vorige keer erg geschrokken. Ik moet er ook weer aan wennen en toe van een paard te vallen. Het was al even geleden namelijk.

Iriis_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:54

Een tip, kijk over de hindernis heen en niet naar de hindernis, dan rijd je je paard er over heen.
Het springt veel makkelijker.

Verder kan ie lekker springen, leuk hoor !

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 09:57

Idd moet ik veel meer vooruit kijken. Maar ik maak me op dit moment nog zo druk over de hindernis dat dat niet lukt. Daar ga ik van het weekend maar eens aan werken. Bedankt voor de tip!

lqdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:35

schop

Annelies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:17

Leuk paard, alleen met iets meer regelmatig tempo op de hindernis afrijden (gaat zo van de foto's te zien iets te langzaam) en toestaan met je handen zodat hij goed over de hindernis kan (zie bij een foto dat de handen terug getrokken worden en dus niet lekker is voor het paard)

Groetjes

Jomi_Leann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:22

Heel lief paard je hebt zelf al wat commetaar gegeven en ik ben het helemaal mee eens.

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:24

eng he, springen (vind ik ook) wel moedig dat je er zo mee doorgaat

wat ik wel wil opmerken (niets over het springen, kan het zelf niet) maar over je beugels. Kan het zijn dat je links korter zit dan rechts?
het valt mij op de foto's namelijk erg op.

nog veel succes met het springen

Loes_Joery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:29

Ziet er wel goed uit hoor !
Enne het begin is weer gemaakt dus !

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:56

hehe dat was toen ik na jou in hans zijn bak ging rijden ... heb eigenlijk niet bewust op het springen gekeken . zag wel dat je iets aan het zagen was in de mond ..

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:02

Wel leuke foto's om te zien en jaaaa ook voor mij herkenbaar momenten..

gisteren ging ik met mijn merrie springen en halverwege in de lucht leek of ze ineens stil hing.. en zat geen vaart erin en ze brak de bovenste houten balk door midden!

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:12

Misschien dat ik het verkeerd zie, maar het lijkt alsof je boven de hindernis niet recht boven je paard zit. Of dat je paard niet recht boven de hindernis is. Of beide.
Zo raak je een beetje uit balans en dat voelt inderdaad best wel eng.

Probeer recht aan te rijden en te zorgen dat je paard recht springt door evenveel been druk aan beide kanten te hebben.

Misschien dat ik het helemaal verkeerd zie hoor

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:39

Ik heb inderdaad moeite hem recht voor de hindernis te zetten, vooral als ik vanaf de rechterhand aan kom rijden. Ook dressuurmatig zit hij aan die kan nog wat vast, dus het probleem zit er gewoon in dat hij niet rechtgericht is. Maar daar wordt aan gewerkt! Doordat ik scheef aanrijd, lijkt het ook alsof mijn beugels scheef zitten, maar eigenlijk zijn we dus als combinatie helemaal scheef. Snap je ?!
@ Shadowflower: beetje onzin opmerking over zagen Dat zie ik in geen enkele foto terug. Ik ga hier de discussie daar verder niet over aan, want daar vroeg ik niet naar.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:12

je moet het niet aanvallend opnemen ,Ik vind dat je voor de rest prima rijd ... Over jou heb ik dus voor de rest echt helemaal geen commentaar .... ik maak je er alleen alert op .Met zagen bedoel ik niet echt de hele tijd door .. maar op sommige momenten wou je hem volgens mij minder sterren kijkerig hebben en had je zoiets van hup naar benee... even botweg gezegt zeg maar ... (en nee het is niet op foto's te zien maar ik zag het toen je aan het rijden was )

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:18

o.k. voelde me al aangevallen. Levi kan idd nogal een tank zijn als hij wil. Maar ik heb van mezelf niet het idee dat ik zit te zagen. Af en toe moet ik wel nogal een stevige ophouding geven om zijn aandacht er weer bij te krijgen ( vooral als er andere paarden langslopen ), maar ik laat wel meteen weer los. We moeten gewoon maar dooroefenen!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:22

als tip geef ik dat je dat dan beter een kleine ophouding met 2 handen kunt maken ... is heel erg streng maar door eerst aan de ene kant een ophouding te maken en daarna aan de andere kant een ophouding zorg je voor spanning in de nek en je maakt de mond alleen maar gruwelijk stug ... en dat is niet de bedoeling denk ik ? En tijdens dressuur een elastiek er heeeeel losjes aan hangen... wil ook heel erg helpen ... laatst is bij dondelo (schimmel) een ostheopaat geweest . Hij was ineens enorm los maar had ook ineens het ik kijk sterren idee ... Omdat ik nog niet meteen het elastiek er aan wou hangen heb ik het een aantal keren zonder geprobeert ... nu hang ik hem er wel aan maar heel losjes en hij houd zijn hoofd nu wel naar beneden omdat hij gewoon weet dat er een elastiek aan hangt .. (na ja hij houd zijn hoofd nageeflijk en dat is al voldoende nu)