Connemaras aan de longe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Connemaras aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:59

Ik heb sinds kort twee bijrijdpony's, Connemara's. Ze zijn drie jaar niet bereden of gelongeerd, maar ik ben er weer mee aan de slag gegaan. Na enkele keren longeren met halster, was het nu tijd voor het hoofdstel... Volgende keer komt bij één van de twee het zadel erbij, bij de andere gaat het longeren nog niet echt zo goed.

Dit is Grace, bij haar gaat volgende keer het zadel op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze luistert al heel goed naar de commando's en je merkt dat ze het werk heel graag doet. De eigenaresse was eerst bang, omdat Grace nogal eenkennig en wantrouwig is, maar van het begin klikte het wel tussen ons, maar ik merk wel dat ik met haar alles veeeeeeel rustiger moet doen dan bij andere paarden.

Dit is Cici. Ze is niet altijd even enthousiast om te werken en probeert en dan ook onderuit te komen. Ik moet bij haar altijd de zweep bij de hand hebben, dus is foto's maken niet zo eenvoudig. Omdat zij eerst nog beter aan de longe moet leren lopen, laten we het zadel nog even aan de kant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eigenaresse is echt tevreden en dat stimuleert mij om verder te werken. We zijn beiden nieuwsgierig om te zien hoe Grace gaat reageren op het zadel en daarna op mij in het zadel.
Natuurlijk komen er nog foto's!

Dautsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:00

Leuke pony's joh! Veel succes met inrijden!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:04

Zeg, even een tip als je voor het eerst met hoofdstel gaat longeren, doe het halster er dan onder en klik de lijn aan het ringetje van het halster en aan het bit, dan kun je nooit teveel in de mond zitten

erg mooie pony's! Vind de 1e de mooiste

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:07

Wat een mooierds! vooral die eerste, maar ze zien er beide goed uit hoor, veel succes met het zadel vorlgende keer

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:27

Nimmedor, bedankt voor de tip!!