aischa+ik door de jaren heen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aischaaa

aischa+ik door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:55

Hier wat foto's door de jaren heen. Sorry voor de hoeveelheid.

Toen ik net een maand op hem reed.

Afbeelding

toen begon ik met lessen zo'n 1-2 maanden later
Afbeelding

van de winter toen zaten we in een hele grote dip
Afbeelding

vandaag het ging niet super hij was wat stijf van gistere hebben wedstrijd gehad en heeft heel vee moete wachten
Dresuur : 205 punten en een 5de plaats
Springen: 2 weigeringen
Afbeelding

oef beetje stenge binnenhand
Afbeelding

we hebben langer voorwaarts neerwaarts gereden maar daar geen foto's meer van
Afbeelding
beetje stelling naar links om het nog wat beter los te krijgen

Afbeelding
haha het waaide wat

Afbeelding

Afbeelding
volte iets wat stelling naar binnen

Afbeelding

Afbeelding
galopje hmm vreemd moment

Afbeelding
nog steeds galop weer zo'n raar moment

Afbeelding
wat heeft die toch een lief hoofd hihi

en toen hebben we hem nog even losgegooid!
Afbeelding
haha hij kan wel mooi lopen

Afbeelding

mijn eigen commentaar is
-recht zitten
-mijn handen en voeten

commentaar is welkom maar houdt het netjes
groetjess

SiimOon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:56

Mooi paardje, zeker verschil.
Let er alleen wel op dat je niet te veel voorover gaat zitten.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:28

Het hele plaatje is een beetje van "let maar niet op mij als mijn pony maar loopt" Oftewel, je zit er een beetje verlept op. Ik weet dat je dat zelf ook goed weet, je zegt zelf dat je rechtop moet gaan zitten.
Denk erom dat dat niet ontaard in een holle rug trekken, want je bekken moet wel goed rechtop blijven (zoals nu) en mag licht naar achteren komen zoals je dat hebt in de laatste foto´s. Het gaat er dus om om je bovenlichaam op te richten. Borst wat naar voren (borstjes eruit!!!) en schouders naar achteren, zonder dat je ze stijf trekt.
Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt alsof je met je handen bijna tegen elkaar rijdt. Hoewel dit niet echt fout is, ontaard het vaak in starre handen.
Ik weet niet of je strenge binnehand werkelijk zo streng is. Je pony "zegt" van wel als je dat oogje beklijkt, maar het is nou ook weer niet zo dat je het bit van zijn plaats trekt ofzo en wellicht was het moment ernaar om die handbeweging even te maken. Wel gooi je hem zo op de buitenschouder. Ik weet niet of dát de bedoeling was.
Je enkel is niet op alle foto´s de lijn van je heup. Bij jou komt dat vooral omdat je best iets verder naar voren in het zadel kunt zitten, zoals op de laatste vier rijfoto´s waar je wél in het midden van het zadel zit. Probeer altijd je bovenbeen zo vertikaal mogelijk te houden, met ene naar beneden wijzende knie. En dan de enkel dus op de lijn van je heup.
Je hebt een goede zit, je moet alleen met veel meer lef gaan rijden en dan gaat je pony dus ook zo lopen zoals hij doet als hij los is!
Niet teveel aan de houding van je pony denken, maar aan je eigen houding, en vooral flink voorwaarts rijden!!!